Οι φήμες αυτές, για τις οποίες τοποθετήθηκε τόσο ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Mattia Binotto, όσο και ο ομόλογός του στη Mercedes F1 Toto Wolff, ανέφεραν πως δύο ομάδες ξεπέρασαν το όριο προϋπολογισμού 145 εκατομμυρίων δολαρίων κάθε ομάδας το 2021: σε μικρό βαθμό η Aston Martin F1, και σε μεγαλύτερο η Red Bull Racing.
Καθώς οι ομάδες του Silverstone και του Milton Keynes αρνήθηκαν ότι έχουν τέτοιου είδους ενημέρωση από τη FIA, η δεύτερη μάλιστα οργισμένα, η FIA ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή ότι ακόμη εξετάζει το θέμα – και πρόκειται την Τετάρτη (5/10) να ανακοινώσει αν και ποιες ομάδες ξεπέρασαν το όριο των δαπανών που τους επιτρέπονταν πέρσι.
Όμως, η Ferrari υποστηρίζει ότι η Διεθνής Ομοσπονδία πρέπει να αντιμετωπίζει το ζήτημα με την απόλυτη σοβαρότητα, καθώς ο Binotto λέει πως ακόμα και η μικρότερη υπέρβαση του ορίου δαπανών μπορεί να κάνει το μονοθέσιο μιας ομάδας ακόμα και κατά 0,5 δευτερόλεπτο ταχύτερο στο γύρο – που είναι τεράστια διαφορά για τη F1.
Συγκεκριμένα, η FIA θεωρεί ως «περιορισμένης έκτασης» ένα παράπτωμα υπέρβασης της τάξης του 5%, που μεταφράζεται σε περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια για το όριο των 145 εκατ. Ο Binotto διαφωνεί, όμως, ότι είναι περιορισμένης έκτασης: «Για εμάς, τέσσερα εκατομμύρια αντιστοιχούν στην εξέλιξη των εξαρτημάτων των αυτοκινήτου μας για όλη τη σεζόν. Τέσσερα εκατομμύρια σημαίνουν 70 άνθρωποι στο τεχνικό μας τμήμα, που μπορούν να δώσουν λύσεις αξίας μέχρι και μισού δευτερολέπτου στο γύρο», είπε ο Ιταλός.
Και συνέχισε: «Οπότε, ακόμα κι αν κοιτάζουμε κάτι που θεωρείται μικρό παράπτωμα, δεν είναι φυστίκια. Ας περιμένουμε μέχρι την Τετάρτη πριν κρίνουμε, αλλά είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως ακόμα κι αν το ποσό είναι τέσσερα εκατομμύρια, που εμπίπτει στην κατηγορία του ‘μικρού παραπτώματος’, τα τέσσερα εκατομμύρια δεν είναι καθόλου μικρό ποσό».
Ο Binotto συμπλήρωσε πως το θέμα καθίσταται ακόμη πιο σοβαρό από το γεγονός ότι η υπέρβαση του ορίου προϋπολογισμού το 2021 έχει επιπτώσεις και για το 2022, καθώς πέρσι σχεδιάστηκαν -εν λευκώ- και εξελίχθηκαν τα φετινά μονοθέσια του σπορ.
«Είναι, αναμφίβολα, κρίμα να το συζητάμε τον Οκτώβριο της επόμενης σεζόν, διότι σε αυτό το σημείο πέραν των επιπλοκών στο περσινό πρωτάθλημα υπάρχουν επίσης και επιπλοκές στο φετινό. Μιλάμε για πλεονέκτημα μισού δευτερολέπτου που μεταφέρεται στις ερχόμενες χρονιές, διότι ενώ ξεκίνησε το 2021 ακόμα δίνει ένα ανταγωνιστικό προβάδισμα για το 2022 και το ’23. Οπότε είναι ξεκάθαρα ένα πολύ σημαντικό θέμα. Βάζει τη γενική αξιοπιστία σε κίνδυνο», είπε.
Με τις απόψεις του Mattia Binotto συμφωνεί και ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ: «Είναι όντως ‘μικρής έκτασης’ παράπτωμα; Διότι πιστεύω ότι αυτή η διατύπωση δεν είναι σωστή. Αν ξοδεύεις πέντε εκατομμύρια παραπάνω, θεωρείται μικρό παράπτωμα αλλά εξακολουθεί να έχει μεγάλη επίδραση στο πρωτάθλημα», είπε ο Αυστριακός.
Και συμπλήρωσε: «Για να σας δώσω μια ιδέα, κοιτάζουμε προσεκτικά τι εξαρτήματα φέρνει σε κάθε αγώνα κάθε μεγάλη ομάδα, και μπορούμε να δούμε ότι δύο μεγάλες ομάδες είναι περίπου στα ίδια, ενώ υπάρχει μία τρίτη που ξοδεύει περισσότερα. Ξέρουμε ακριβώς τι ξοδεύουμε εμείς: 3,5 εκατομμύρια το χρόνο σε νέα εξαρτήματα για το αυτοκίνητο. Οπότε, κάνει μεγάλη διαφορά να ξοδεύεις 500.000 δολάρια παραπάνω.
«Δεν έχουμε κατασκευάσει ελαφρύτερα εξαρτήματα για να ρίξουμε το επιπλέον βάρος του αυτοκινήτου μας σε μονοψήφιο αριθμό, γιατί απλώς δεν έχουμε τα χρήματα. Οπότε, πρέπει να το κάνουμε στο αυτοκίνητο της επόμενης χρονιάς. Δεν μπορούμε να πάρουμε έγκριση για ένα ελαφρύτερο σασί, γιατί θα περάσουμε το όριο εξόδων κατά 2 εκατομμύρια. Οπότε, βλέπετε πως κάθε επιπλέον δαπάνη φέρνει πλεονέκτημα απόδοσης», κατέληξε ο Βολφ.
Η FIA έχει θεσπίσει μια εκτεταμένη βαθμίδα ποινών για όποια ομάδα παραβιάζει το ετήσιο όριο προϋπολογισμού. Αφαίρεση βαθμών, χρηματικά πρόστιμα, περιορισμό του διαθέσιμου χρόνου στην αεροσήραγγα, μείωση του ορίου προϋπολογισμού για την επόμενη χρονιά, αφαίρεση βαθμών, αποκλεισμό από αγώνες, αποκλεισμό ακόμα και από το πρωτάθλημα. Αναλόγως της έκτασης της υπέρβασης.