Το «Backpack» έρχεται μετά το πολύ επιτυχημένο «Σεξ Λεξικόν» και ανεβαίνει από αύριο, Δευτέρα 9 Μαΐου, και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Θέατρο 104. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, ενώ τους δύο χαρακτήρες του έργου ερμηνεύουν η Φαίη Ξυλά και ο Χρήστος Σπανός.
Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει η νέα και ήδη επιδραστική τραγουδοποιός Μαρίνα Σπανού. Παράλληλα με το συγγραφικό του έργο ο Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος παραμένει ένας μάχιμος δημοσιογράφος, που αγαπά πολύ και το ραδιόφωνο, το οποίο εξακολουθεί να υπηρετεί ως εργαζόμενος στο ιστορικό «Κανάλι Ενα» στους 90,4.
«Πρόκειται για ένα νεοελληνικό έργο, που εκτυλίσσεται στην Ελλάδα, με αγγλικό όμως τίτλο. Είναι, βέβαια, μια λέξη που χρησιμοποιείται συχνά, ίσως περισσότερο και από την ελληνική της εκδοχή (σακίδιο). Γράφοντας το έργο, η λέξη αυτή στη δική μου συγγραφική διαδικασία δημιουργούσε μια κατεύθυνση: Το backpack από το οποίο βγαίνουν οι αποκαλύψεις και καθορίζεται η δράση», λέει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος, επεξηγώντας τον τίτλο του έργου του.
Η υπόθεση
Ο ελπιδοφόρος, σύγχρονος Ελληνας θεατρικός συγγραφέας ενδιαφέρεται για τις σχέσεις των ανθρώπων, δεν διστάζει να κάνει βουτιά στα συναισθήματα, να φτάσει στην ουσία και να την ανασύρει στο φως: «Η παράδοση του backpack από έναν άνδρα σε μια γυναίκα, εντελώς άγνωστους μεταξύ τους, σ’ ένα διαμέρισμα, ξεσκεπάζει ένα γιγαντιαίο περιεχόμενο. Υπάρχει πολύτιμο απόθεμα στο backpack κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Οι δυο τους ανακαλύπτουν όλα τα στοιχεία του backpack και ταυτίζονται με όσα έρχονται στο φως, ο καθένας για δικούς του λόγους. Η απρόσμενη συνάντησή τους καθιστά επιτακτική τη συνεργασία τους, ενώ συγχρόνως γεννά συγκρούσεις. Ολα τίθενται εν αμφιβόλω. Οι δύο χαρακτήρες αναγκάζονται να ανασύρουν και να εκθέσουν τα πιο ένοχα μυστικά τους, να μελετήσουν γεγονότα και να επεξεργαστούν τρομακτικές αλήθειες. Η μεταφορά τους στο σημείο, όπου έχουν αποθηκευτεί όλες οι απαντήσεις, θα αποκαλύψει την αλήθεια και θα ενεργοποιήσει την έκρηξη των αληθινών συναισθημάτων, των πραγματικών προθέσεών τους και θα τους οδηγήσει σε ανάλογες συμπεριφορές».
Τι ήθελες να δώσεις αυτήν τη φορά στους θεατές;
Στο «Backpack» επιχειρώ μια ενδοσκόπηση στον κόσμο δύο ανθρώπων που κουβαλούν την ιστορία τους και εμπεριέχει μοναξιά και πόνο, τα σημάδια που αφήνουν πίσω τους οι ατελείς σχέσεις, ο θυμός, η αγωνία, η εσωστρέφεια, αλλά και η αγάπη, η συντροφικότητα, η φιλία, η ελπίδα και η προσδοκία. Αυτό το backpack ζυγίζει όσο το βάρος της συνείδησης των δύο χαρακτήρων του έργου. Επίσης, στέκομαι στη διαπίστωση-συνειδητοποίηση ότι «υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος εκεί έξω», όπως ακούγεται και στο έργο.
Πώς ήταν η συνεργασία με την Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, που σκηνοθετεί, αλλά και με τους δύο δημοφιλείς ηθοποιούς του έργου, τη Φαίη Ξυλά και τον Χρήστο Σπανό;
Πέθανε ο συγγραφέας Βασίλης Λιόγκαρης
Είμαι ευτυχής για αυτήν τη συνεργασία. Η Αννα-Μαρία είναι εμπνευσμένη καλλιτέχνις και το αποδεικνύει όχι μόνο υποκριτικά αλλά και σκηνοθετικά υπογράφοντας τις πρώτες της δουλειές. Παράλληλα είναι σπάνιος άνθρωπος, με ανιδιοτέλεια και αίσθηση προσφοράς και στήριξης. Δεν είναι τυχαίο ότι η Αννα-Μαρία έχει εξελιχθεί σε πρότυπο με τους αγώνες της στο ελληνικό #MeToo. Είναι κάτι που της βγαίνει αβίαστα και φυσικά στον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς της.
H Φαίη Ξυλά και ο Χρήστος Σπανός είναι δύο ηθοποιοί άξιοι, έμπειροι, ταλαντούχοι και συγχρόνως έχουν ποιότητα και ως άνθρωποι.
Σε αυτήν τη συνεργασία, τέσσερα άτομα πάνω-κάτω της ίδιας ηλικίας συναντηθήκαμε έχοντας κοινή θεώρηση των πραγμάτων αλλά και κοινή αισθητική.
Ως συγγραφέας του έργου, θα πρέπει να τονίσω ότι όχι μόνο σεβάστηκαν, αλλά φώτισαν και ανέδειξαν το κείμενό μου. Τους ανήκουν τα εύσημα.
Δημοσιογράφος και θεατρικός συγγραφέας. Τι αντιπροσωπεύει σήμερα καθεμία από αυτές τις δύο ιδιότητές σου;
Η δημοσιογραφία, όπως τουλάχιστον ξεκίνησα να τη μαθαίνω εγώ από 21 ετών, είναι ένα πολύ απαιτητικό επάγγελμα, που οφείλεις να το κάνεις με ισχυρή συναίσθηση υπευθυνότητας και κοινωνικής συνείδησης. Η δημοσιογραφία μπορεί να σε οδηγήσει σε διάφορους δρόμους, συχνά ετερόκλητους μεταξύ τους. Ηταν και παραμένει ανοιχτό επάγγελμα. Η φύση της δημοσιογραφίας είναι εξερευνητική και διεισδυτική. Αυτό είναι κοινό με τη διαδικασία της θεατρικής γραφής, από τη στιγμή που καλείσαι κι εκεί να διεισδύσεις στην ψυχή των χαρακτήρων. Και στις δύο ιδιότητες θέλω να έχω καθαρές προθέσεις και να ψάχνω την αλήθεια.
Σκέφτεσαι να γράψεις και μυθιστόρημα ή σε ενδιαφέρει μόνο η θεατρική γραφή;
Ο μεγάλος Αργεντινός συγγραφέας Χόρχε Λουίς Μπόρχες υποστήριζε ότι «το γράψιμο δεν είναι τίποτε άλλο από ένα κατευθυνόμενο όνειρο». Υπό αυτήν την έννοια, θα έλεγα ότι όταν γράφεις, οφείλεις να κυνηγάς το όνειρό σου και να είσαι ανοιχτός όχι μόνο ως προς τα ζητήματα που καταπιάνεσαι αλλά και στον τρόπο που τα παρουσιάζεις. Αν η ανάγκη μου με οδηγήσει σε ένα μυθιστόρημα, με χαρά θα την ακολουθήσω.
Για την ώρα, είμαι αφοσιωμένος στη θεατρική συγγραφή, γιατί θέλω να βλέπω τα έργα μου επί σκηνής να παίζονται και να έχουν άμεση απεύθυνση στο κοινό. Αυτό που παραμένει σταθερό σε οτιδήποτε γράφω είναι ότι κάνω την προσπάθειά μου με προσήλωση, ταπεινότητα και σκληρή δουλειά. Αν έχω ένα ταλέντο, πρέπει να το ενισχύω και να το τροφοδοτώ με σκληρή δουλειά και τεχνική.
Info
«BACKPACK»
του ΣΠΥΡΟΥ Δ. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους
ΠΑΙΖΟΥΝ: Φαίη Ξυλά, Χρήστος Σπανός
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 9 Μαΐου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη (21:15)
ΠΟΥ: Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41 (σταθμός μετρό Κεραμεικός), τηλ. 2103455020
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: viva.gr