Ο Λάκης Λαζόπουλος προσέφερε απλόχερα το γέλιο, στο επιβλητικό Κάτω Κάστρο, στον κατάμεστο εσωτερικό του χώρο, καθώς οι Μυτιληνιοί τον τίμησαν με την παρουσία τους, έχοντας στο πλευρό του καλή παρέα τους Δημήτρη Χριστοφορίδη και Ζήση Ρούμπο.
Οι τρεις τους παρουσίασαν ένα stand-up comedy με τίτλο «Μια μάνα του χθες, του σήμερα και ένας πατέρας» και, αυτοσχεδιάζοντας, μίλησαν ο καθένας με τον τρόπο του για το πώς είναι να έχεις αριστερό πατέρα και θεούσα μάνα (απολαυστικός Δημήτρης Χριστοφορίδης), ή πώς να γίνεσαι super ήρωας-πατέρας, ενώ έχεις ΔΕΠΥ (καταλυτικός Ζήσης Ρούμπος).
Ο Λάκης Λαζόπουλος ήταν μοναδικός, σε ένα δοκιμασμένο κείμενο του 1989, στο οποίο έχει δώσει σύγχρονες ανάσες, μίλησε για το πώς είναι να μεγαλώνεις σε ένα σουρεαλιστικό περιβάλλον, με μια μάνα που η αγαπημένη φράση που σου απευθύνει είναι «δεν ξέρεις εσύ» και με έναν πατέρα αγράμματο και νάρκισσο, που ήταν αδύνατον να καταλάβεις τι σου λέει.
Στο δεύτερο μέρος, όμως, ο Λάκης Λαζόπουλος αναφέρθηκε στη σύγχρονη επικαιρότητα με τις φωτιές, αλλά και στην κακοποίηση, στα τσίζμπεργκερ και τα χάμπουργκερ γνωστής παρουσιάστριας, όταν «δεν σε απασχολεί η γυναίκα που σπάει στο ξύλο ο άντρας της, αλλά η καριέρα του… Ηταν όμως πολύ άντρας γιατί είπε και συγγνώμη μετά…» Το κοινό τον χειροκρότησε θερμά, για το πικρό, αλλά τόσο εύστοχο, χιούμορ του.
Δρώμενο
Πριν από την παράσταση των τριών ηθοποιών, επίσης στο Κάτω Κάστρο, αλλά στον εξωτερικό χώρο, η διεθνώς βραβευμένη πολυσχιδής Γερμανίδα καλλιτέχνης Τζούλια Κραν πραγματοποίησε κατά τη δύση του ηλίου ένα εντυπωσιακό, γεμάτο συμβολισμούς, καλλιτεχνικό δρώμενο εμπνευσμένο από την ποιήτρια Σαπφώ και τη θάλασσα του Βορείου Αιγαίου, με τον τίτλο «Hesperus- The lost child». Η Κραν, ντυμένη με ένα μακρύ, λευκό φόρεμα εναπόθεσε στη γη του Κάστρου διάφορα κόκαλα ζώων, κεφαλές, ξύλα, όλα απομεινάρια της φύσης, δημιουργώντας έναν κύκλο, ενώ κατά το τέλος του δρώμενου μπήκε η ίδια στη θάλασσα.
Αληθινά μαγευτική ήταν η δεύτερη βραδιά του φεστιβάλ με τις δύο ηθοποιούς, Στεφανία Γουλιώτη και Λουκία Μιχαλοπούλου, να μετατρέπονται με τον λόγο τους σε αληθινές ιέρειες και να παρουσιάζουν στο Ιερό των Μέσσων, στην Αγία Παρασκευή, το έργο «Σιλουέτες», σε μορφή θεατρικού αναλογίου, γραμμένο ειδικά για το φεστιβάλ. Οι δυο τους μετατράπηκαν σε μυθικές γυναίκες, σε μια σύγχρονη διασκευασμένη Κλυταιμνήστρα και Σαπφώ η Γουλιώτη και σε μια σπαρακτική Αντιγόνη και Φαίδρα η Μιχαλοπούλου. Κοινός άξονας ο απόλυτος έρωτας, ως αρρώστια και ως προορισμός. Η μουσική και η εικαστική επιμέλεια ήταν του Αντρέα Μαντά.
Μανούσος Μανουσάκης: Πέθανε ο σκηνοθέτης των μεγάλων τηλεοπτικών επιτυχιών
Την πρώτη ημέρα του φεστιβάλ παρακολουθήσαμε και ένα εξίσου όμορφο θεατρικό δρώμενο, στο Μουσείο Ερεσού, με απαγγελία ποιημάτων της Σαπφούς από την ηθοποιό Μαρκέλλα Γιαννάτου συνοδευόμενη από τη μουσικό Σταυρούλα Σπανού (σαντούρι, μπεντίρ).
Το φεστιβάλ πλαισίωσαν ενδιαφέρουσες ομιλίες και συζητήσεις στο Πολιτιστικό Κέντρο Ερεσού, με μεγάλες προσωπικότητες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ
Να σημειώσουμε ότι το κοινό της Λέσβου ήταν ενημερωμένο για το φεστιβάλ, γνώριζε τις εκδηλώσεις και τις πλαισίωσε με θέρμη. Στις εκδηλώσεις παραβρέθηκαν ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης, με τη σύζυγό του Δήμητρα, ενώ στην αυλαία του Φεστιβάλ το «παρών» έδωσε και ο δήμαρχος της πόλης Παναγιώτης Χριστόφας. Το πρώτο Sappho Lesvos Festival έβαλε γερές βάσεις για να γίνει πολιτιστικός θεσμός για το νησί, που φέτος, όπως μάθαμε έχει ανεβασμένη κίνηση, τόσο από Ελληνες όσο και από Τούρκους τουρίστες που έρχονται από την απέναντι όχθη.