Αίτημα των σεναριογράφων είναι οι καλύτερες αμοιβές και μεγαλύτερο μέρος των κερδών των στούντιο από τα οπτικοακουστικά έργα που προβάλλονται στις ψηφιακές πλατφόρμες. Την προηγούμενη φορά που οι σεναριογράφοι έκαναν απεργία ήταν το 2007 και είχε διάρκεια 100 μέρες. Κόστισε δε στα στούντιο περί τα 2 δισ. δολάρια όπως υπολογίζεται.
Οι σεναριογράφοι διαμαρτυρήθηκαν χθες με συγκέντρωση στο Χόλυγουντ, ενώ οι τηλεοπτικές εκπομπές της Τρίτης ήταν οι πρώτες που θα «ένιωθαν» τις κινητοποιήσεις. Σύμφωνα με τον διεθνή Τύπο, πρέπει να αναμένονται καθυστερήσεις στις νέες κινηματογραφικές παραγωγές, όπως και στα επερχόμενα τηλεοπτικά σόου.
Η WGA (Writers Guild of America), η ένωση των σεναριογράφων στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι η απόφαση για απεργία πάρθηκε μετά από έξι εβδομάδες άκαρπων διαπραγματεύσεων με την AMPTP (Alliance of Motion Picture and Television Producers), την ένωση των παραγωγών κινηματογράφου και τηλεόρασης.
«Η απάντηση των παραγωγών στην υπαρξιακή κρίση που βιώνουμε ήταν εντελώς ανεπαρκής», τονίζουν οι σεναριογράφοι, καθώς δεν πήραν απαντήσεις σε ζητήματα άμεσου ενδιαφέροντος, όπως οι πληρωμές τους για έργα που παραμένουν στις ψηφιακές πλατφόρμες επί χρόνια, καθώς και οι επιπτώσεις της ταχύτατης ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης στο επάγγελμά τους.
Τι λένε οι παραγωγοί
Από την πλευρά της, η ένωση των παραγωγών υποστηρίζει ότι προσέφερε στους σεναριογράφους μια πρόταση-πακέτο που περιλαμβάνει καλύτερες αμοιβές, αλλά υπάρχουν και άλλα αιτήματα από τους δεύτερους στο τραπέζι, τα οποία η ένωση δεν φαίνεται πρόθυμη να ικανοποιήσει προς το παρόν.
Η ένωση των σεναριογράφων κατηγορεί τα στούντιο ότι επιδιώκουν να μετατρέψουν τον σεναριογράφο σε έναν αμιγώς ελεύθερο επαγγελματία και ζητούν σε κάθε οπτικοακουστικό έργο να προσλαμβάνονται από 6 έως 12 σεναριογράφοι. Επιπλέον, ζητούν να υπάρχει συμφωνημένο όριο ως προς τον ελάχιστο αριθμό των εβδομάδων που ένας σεναριογράφος θα απασχολείται για κάθε σεζόν.
Η ένωση παραγωγών επιμένει ότι το 2021 οι σεναριογράφοι είχαν αμοιβές υψηλότερες από ποτέ, φτάνοντας τα 494 εκατ. δολάρια σε μια εποχή που όλα τα στούντιο υποτίθεται ότι κάνουν δραστικές περικοπές στους προϋπολογισμούς τους. Επίσης, οι παραγωγοί απέρριψαν το αίτημα να αποκλειστούν σενάρια γραμμένα από εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης και πρότειναν να πραγματοποιούνται ετήσιες συναντήσεις όπου θα αναλύονται νέα τεχνολογικά επιτεύγματα.
Συμπαράσταση
Στο πλευρό των σεναριογράφων βρίσκεται η ένωση των ηθοποιών (SAG-AFTRA) καθώς και εκείνη των σκηνοθετών (DGA). Δηλώσεις συμπαράστασης στην κινητοποίησή τους έχουν κάνει και γνωστοί τηλεοπτικοί παρουσιαστές, όπως ο Στίβεν Κόλμπερτ, που ανέβασε μια φωτογραφία των σεναριογράφων της εκπομπής του («The Late Show») και μίλησε για εκείνους δημόσια και ο Τζίμι Φάλον («The Tonight Show»), που δήλωσε ότι θα ήθελε να δει μια δίκαιη λύση για τους απεργούς. Ο Σεθ Μέγιερς («Late Night») από την πλευρά του τόνισε ότι «πιστεύω ότι τα αιτήματά τους είναι δίκαια» και ότι ως μέλος της ένωσης των σεναριογράφων «νιώθω υπερήφανος που υπάρχει το σωματείο που προσπαθεί να υπερασπισθεί τα συμφέροντά μας».
ΑΛΕΞ Ο’ ΚΙΦ: Πήγα στην απονομή με δανεικό κοστούμι
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις που έκανε ο Αλεξ Ο’ Κιφ, σεναριογράφος της βραβευμένης τηλεοπτικής σειράς «The Bear», στο BBC. «Δεν θα έλεγα ότι όλοι οι σεναριογράφοι είναι φτωχοί, αλλά εγώ προσωπικά έχω μόλις 6 δολάρια αυτή τη στιγμή στην τράπεζα. Σεναριογράφοι νεαρής ηλικίας και διαφόρων φυλών έχουν φέρει ένα νέο κύμα δημιουργικότητας στην παραγωγή σειρών και ταινιών, αλλά είναι πολύ δύσκολο για αυτούς να ζουν στη Νέα Υόρκη ή στο Λος Αντζελες όπου γίνεται όλη η δουλειά, καθώς αδυνατούν να καλύψουν το υψηλό κόστος ζωής.
Οταν κέρδισα με τους συνεργάτες μου το βραβείο της ένωσης σεναριογράφων για τη σειρά, πήγα στην απονομή με δανεικό κοστούμι. Δεν είχα φράγκο. Ο λογαριασμός μου στην τράπεζα είναι μηδενικός», υπογραμμίζει.
Ειδήσεις σήμερα
Γιώργος Καραϊβάζ: Ανοίγουν φάκελοι με τα… πλοκάμια της Greek Mafia
Εκλογές 2023: Έκοψε το νεοναζιστικό μόρφωμα ο Άρειος Πάγος
«Φωτοβολταϊκά στη στέγη» για νοικοκυριά και αγρότες – Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις