Τί είναι το AFO;
Α.Γ.: Στάθη, ως Athens Film Officer, ποιός είναι ο βασικός ρόλος του γραφείου σας;
Σ.Κ.: Το Athens Film Office ιδρύθηκε το 2020, ανταποκρινόμενο στην ανάγκη συντονισμού που προέκυψε όταν ξένες παραγωγές επέλεγαν όλο και συχνότερα την Αθήνα ως τόπο γυρισμάτων, λόγω και των δελεαστικών κινήτρων που προσέφερε η ελληνική πολιτεία. Το AFO μεσολαβεί ανάμεσα στον επιχειρηματία και το δημόσιο για έκδοση αδειών, χαρτογράφηση των αναγκών της παραγωγής, ασφάλεια και διευκόλυνση των γυρισμάτων.
Α.Γ.: Ποιά είναι η διαδικασία, για να πραγματοποιήσει κάποια ξένη εταιρεία παραγωγής γυρίσματα στην Αθήνα;
Σ.Κ.: Συνήθως, συνεργάζεται ήδη με κάποιο ελληνικό γραφείο, οπότε συντονιζόμαστε με τον location manager (*υπεύθυνο εύρεσης τοποθεσιών) τόσο για θέματα προπαραγωγής -προτείνοντας ιδέες κι εξασφαλίζοντας ενδεχομένως “δύσκολες” τοποθεσίες- όσο και παραγωγής, όπως π.χ. κλείνοντας δρόμους, διευθετώντας την κυκλοφορία, φροντίζοντας ό,τι χρειάζεται εκτός του σετ.
Α.Γ.: Σχεδόν πέντε χρόνια αργότερα, για ποιά πράγματα είστε περήφανοι και ποιοί είναι οι στόχοι σας;
Σ.Κ.: Έχουμε αρκετό δρόμο μπροστά μας, αλλά είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την αύξηση στις άμεσες επενδύσεις των ξένων παραγωγών στην Ελλάδα, τον υπερδιπλασιασμό σε νέες θέσεις εργασίας, με καλύτερες απολαβές για τους Έλληνες τεχνικούς, καθώς και τη μεταφορά τεχνογνωσίας. Ένας από τους στόχους είναι να αλλάξει σταδιακά η κουλτούρα που διέπει το ελληνικό δημόσιο ώστε να ανταποκρίνεται πιο γρήγορα κι ευέλικτα σε απαιτήσεις διεθνών προδιαγραφών.
Α.Γ.: Σε ποιές ξένες παραγωγές θα δούμε να φιγουράρει σύντομα η Αθήνα μας;
Σ.Κ.: Αρχές Ιουνίου τελείωσαν τα γυρίσματα της δεύτερης σεζόν του “The Girl from Oslo”, που θα προβληθεί στο Netflix. Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι 8 εβδομάδες γυρισμάτων για μια γαλλική παραγωγή, το “Kabul”.
International Emmy Awards
Α.Γ.: Χριστίνα, είσαι σεναριογράφος και Yπεύθυνη Aνάπτυξης του AFO. Πώς κατάφερες να φέρεις τα εμβληματικά Διεθνή Βραβεία Emmy στην Αθήνα;
Χ.Μ.: Όλα ξεκίνησαν όταν η Ακαδημία μου πρότεινε να γίνω μέλος, κάτι εξαιρετικά τιμητικό. Πήγα στην Νέα Υόρκη, μελέτησα τη λειτουργία του θεσμού, και πρότεινα στο AFO μια συνεργασία με την Ακαδημία, ώστε να είναι η Αθήνα μία από τις πόλεις που θα φιλοξενήσουν τον Hμιτελικό κάποιας κατηγορίας. Πέρυσι, για παράδειγμα, ο υποψήφιος από την Ασία για το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου, εκλέχθηκε από ελληνική κριτική επιτροπή.
Α.Γ.: Πέρα από κύρος, τί έχει να κερδίσει η Ελλάδα από αυτή τη συνεργασία;
Χ.Μ.: Και οι δύο πλευρές κερδίζουν, είναι μια ευκαιρία όσμωσης κι επαφών ώστε να καλλιεργηθούν διεθνείς συμπαραγωγές με την Ελλάδα. Το δικαίωμα της ψήφου σημαίνει πως έχουμε φωνή, συμμετέχουμε ενεργά στο παγκόσμιο τηλεοπτικό τοπίο. Ενημερωνόμαστε για το πώς γίνονται τα πράγματα στο εξωτερικό, βλέπουμε νέες σειρές και συνδιαλεγόμαστε με επαγγελματίες από όλον τον κόσμο. Γι’ αυτό, είμαστε πολύ χαρούμενοι που φέτος θα φιλοξενήσουμε για δεύτερη φορά τον Ημιτελικό για τα International Emmy Awards, στις 27 Ιουνίου .
Εργαστήρι Ανάπτυξης Σεναρίου
Α.Γ.: Πώς προέκυψε το OWL, το εργαστήρι ανάπτυξης σεναρίου;
Χ.Μ.: Ήταν ένα όραμα που είχα για πολλά χρόνια. Χάρηκα πολύ που ο Στάθης με ενθάρρυνε να το προτείνουμε μέσω του AFO, κι ακόμα πιο πολύ που εγκρίθηκε και τρέχει για τρίτη συνεχή χρονιά. Η πρωτοβουλία προέκυψε από τα λάθη που έκανα ως σεναριογράφος, όταν άρχισα να εργάζομαι στο εξωτερικό. Δεν γνώριζα πως λειτουργούσε το οικοσύστημα σε διεθνές επίπεδο, γιατί στην Ελλάδα έχουμε συνηθίσει να λειτουργούμε αλλιώς- κάπως ατομικά, όχι σαν ομάδα. Το OWL είναι ένα περιβάλλον εξωστρέφειας και διαλόγου. 10 νέοι δημιουργοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό, επεξεργάζονται το σενάριό τους καθοδηγούμενοι από διακεκριμένους μέντορες, όπως π.χ. ο Scott Myers. Το εργαστήρι ξεκινά με μία εβδομάδα δια ζώσης παρουσία εδώ στην Αθήνα, συνεχίζεται διαδικτυακά για έναν ολόκληρο χρόνο και κορυφώνεται σε ένα Pitching Event (*παρουσίαση των σεναρίων προς πώληση). Την πρώτη χρονιά πραγματοποιήθηκε στις Κάννες, φέτος θα λάβει χώρο στην Αθήνα.
Α.Γ.: Τί αποκομίζουν αυτοί οι τυχεροί, επιλεγμένοι δημιουργοί;
Χ.Μ.: Αφενός ακονίζουν τα εργαλεία τους σε καλλιτεχνικό επίπεδο (σεναριακή δομή, χαρακτήρες, κτλ.), αφετέρου αποκτούν εργαλεία για να αναπτύξουν την καριέρα τους, να “πιτσάρουν” τη δουλειά και τον εαυτό τους στη διεθνή αγορά. Και τα καταφέρνουν! Με χαρά μπορώ να αναφέρω πως ο Lukas Rinker, ένας εξαιρετικός σεναριογράφος από τη Γερμανία, έκλεισε στις Κάννες συμφωνία προπώλησης για το σενάριο με το οποίο συμμετείχε στο OWL. Ο επίσης συμμετέχων Wiktor Piatkowski από την Πολωνία, έκλεισε συμφωνία για τη σειρά του με το Netflix. Όσοι δημιουργοί ενδιαφέρονται, δεχόμαστε αιτήσεις μέχρι 8 Ιουλίου.
Industry Days
Α.Γ.: Η φετινή εκδοχή του OWL θα περιλαμβάνει και δύο μέρες ανοιχτές προς όλους. Τί είναι το Industry Days;
Χ.Μ.: Πρόκειται για παράπλευρη δράση, μια διημερίδα παρουσίασης της Ελλάδας και του ελληνικού δυναμικού. Έχουμε καλέσει εκπροσώπους καναλιών του εξωτερικού καθώς και ξένες εταιρείες παραγωγής και διανομής, που θα φέρουμε σε επαφή με τους Έλληνες ομολόγους τους. Θα υπάρχουν πάνελ όπου θα παρουσιάσουμε τους χώρους μας, τις υπηρεσίες μας, τα φορολογικά κίνητρα της Ελλάδας κ.ο.κ., καθώς και κάποια masterclasses, όπως αυτό του Γάλλου παραγωγού Cristophe Riandee. Απώτερος στόχος όλων των δράσεών μας, είναι να δημιουργηθεί ένας ασφαλής χώρος, μια κοινότητα όπου μπορεί κανείς να πειραματιστεί, να κάνει λάθη, να ρωτήσει συναδέλφους, να εξελιχθεί. Ένα περιβάλλον φιλικό και όμορφο, σ’ έναν κόσμο σκληρό και δύσκολο.
INFO Πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής: www.athensfilmoffice.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
22/12/2024
|
07:38