Ακόμα δύο δύσκολες κατηγορίες όπου οι προβλέψεις μπορούν εύκολα να πάνε περίπατο είναι αυτές των Οσκαρ γυναικείων ερμηνειών. Καθώς οι βραβεύσεις και οι υποψηφιότητες των ενώσεων και των Ακαδημιών ανακοινώνονται σχεδόν καθημερινά, τα δεδομένα αλλάζουν, με αποτέλεσμα τίποτα να μην είναι βέβαιο τη νύχτα της απονομής των Οσκαρ, στις 25 Απριλίου. Ας δούμε τις υποψηφιότητες καθεμία ξεχωριστά…
Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ
ΚΑΡΙ ΜΑΛΙΓΚΑΝ
«PROMISING YOUNG WOMAN»
Η Βρετανή έχει ήδη αποσπάσει μία υποψηφιότητα για Οσκαρ για το «Μια κάποια εκπαίδευση» (2009) και θεωρείται φαβορί για την κατάκτηση της φετινής διάκρισης. Υποδύθηκε μια νεαρή κοπέλα που ψάχνει εκδίκηση για το μπούλινγκ που υπέστη η κολλητή της φίλη από μία ομάδα αγοριών στο κολέγιο και σε αυτήν τη διαδρομή «εξοντώνει» όποιο αρσενικό βρίσκει μπροστά της. Ηταν σαφώς ένας ρόλος που μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε ένα διαφορετικό πρόσωπο αυτής της ηθοποιού σε μια ταινία που έκανε την έκπληξη φέτος. Ομως, η πρόσφατη βράβευση της Βαϊόλα Ντέιβις για το «Ma Rainey’s Black Bottom» από την ένωση των ηθοποιών τής έκοψε κάπως τη φόρα.
ΒΑΪΟΛΑ ΝΤΕΪΒΙΣ
«MA RAINEY’S BLACK BOTTOM»
Η σπουδαία Βαϊόλα Ντέιβις έχει εκτόπισμα και είναι αρκούντως αποτελεσματική σε κάθε ερμηνεία που υπογράφει. Εχει ήδη βραβευθεί με ένα Οσκαρ β’ ερμηνείας για το «Fences» (2016) και η φετινή της υποψηφιότητα είναι η τέταρτη, ρεκόρ για Αφροαμερικανίδα ηθοποιό. Στο «Ma Rainey’s Black Bottom» ήταν για άλλη μία φορά το κατάλληλο πρόσωπο για να υποδυθεί μια τραγουδίστρια των μπλουζ της δεκαετίας του ’20 στο Σικάγο, μια γυναίκα που είχε επίγνωση των δυνατοτήτων και της απήχησής της και γνώριζε πώς να διαχειριστεί τις καταστάσεις γύρω της επιβάλλοντας τη δική της θέληση σε ένα αντίξοο περιβάλλον. Η προτίμηση της ένωσης των ηθοποιών στο πρόσωπό της ίσως αποδειχθεί καθοριστική.
ΦΡΑΝΣΙΣ ΜΑΚ ΝΤΟΡΜΑΝΤ
«NOMADLAND»
Αλλη μία μεγάλη ηθοποιός σε μία επίσης σπουδαία ερμηνεία. Η Φράνσις Μακ Ντόρμαντ έχει ήδη δύο Οσκαρ στο βιογραφικό της και κάθε εμφάνισή της στη μεγάλη οθόνη θα μπορούσε να ισοδυναμεί με υποψηφιότητες και βραβεία. Το ίδιο ισχύει και για την ερμηνεία της στο «Nomadland», ταινία που πιθανότατα θα σαρώσει στα επερχόμενα Οσκαρ και η ΜακΝτόρμαντ θα έχει συμβάλει σε αυτό τα μέγιστα τόσο ως πρωταγωνίστρια όσο και ως παραγωγός της ταινίας. Η Ακαδημία ενδεχομένως να αναγνωρίσει τη συμβολή της με τη δεύτερη ιδιότητά της, καθώς οι ερμηνείες της Μάλιγκαν και της Βαϊόλα Ντέιβις έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο φέτος.
ΒΑΝΕΣΑ ΚΙΡΜΠΙ
«ΘΡΑΥΣΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ»
Η Βρετανή ξεκίνησε ως φαβορί για αυτήν την κούρσα μετά τη βράβευσή της πέρυσι στο Φεστιβάλ Βενετίας για τον τρόπο που κατάφερε να αντεπεξέλθει στο οδυνηρό μισάωρο μονοπλάνο της έναρξης της ταινίας. Κατάφερε να επιβεβαιώσει τα προγνωστικά που την ήθελαν υποψήφια για το Οσκαρ από πολύ νωρίς, αλλά στην πορεία φαίνεται να έχει χάσει τη δυναμική της και αυτό αντικατοπτρίζεται στις λίγες βραβεύσεις που είχε από τις ενώσεις, αν και πάντα ήταν μέσα στις υποψηφιότητες.
ΑΝΤΡΑ ΝΤΕΪ
«THE UNITED STATES VS. BILLIE HOLIDAY»
Υποδύεται και αυτή ένα υπαρκτό πρόσωπο, τη θρυλική Μπίλι Χολιντέι, και όπως και η Βαϊόλα Ντέιβις στο «Ma Rainey’s Black Bottom» κάνει εκπληκτική δουλειά στην αποτύπωση της ηρωίδας που ενσαρκώνει. Μπορεί να έχει αντιγράψει ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια της κορυφαίας τραγουδίστριας στον τρόπο που στεκόταν στη σκηνή, που μιλούσε ή που εκινείτο. Ομως, η ερμηνεία της λάμπει στην οθόνη και σε κάνει να ξεχνάς κάθε προηγούμενη απόπειρα να αποτυπωθεί αυτή η μεγάλη καλλιτέχνις σε φιλμ. Το ότι η Αντρα Ντέι είναι τραγουδίστρια κι εκείνη έπαιξε τον ρόλο του στην ευκολία που, ίσως, είχε στον συγκεκριμένο ρόλο. Βραβεύθηκε με Χρυσή Σφαίρα σε μία από τις εκπλήξεις της απονομής.
Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ
Δυνατές υποψηφιότητες και για το βραβείο β’ ρόλου, με τις 5 ηθοποιούς να έχουν κάνει αίσθηση με τις ερμηνείες τους. Και εδώ η πρόβλεψη μοιάζει παρακινδυνευμένη…
ΓΙΟΥΝ ΓΙΟΥ-ΤΖΟΥΝΓΚ
«MINARI»
Η γιαγιά της οικογένειας των Κορεατών μεταναστών που καταφθάνει για ενισχύσεις στο σπίτι, από την Κορέα, είναι σκέτη απόλαυση σε αυτήν την ταινία, που επαινείται διαρκώς και δεν προβλέπεται να φύγει με άδεια χέρια από την απονομή. Είναι η «παραφωνία» στη χαμηλότονη ατμόσφαιρα όλου του φιλμ, η χαριτωμένη «μουντζούρα» στον δισταγμό και τη διακριτικότητα των υπολοίπων του καστ, μια δόση αυθορμητισμού και «έξω καρδιάς», έτοιμη ανά πάσα στιγμή να φέρει τα πάνω-κάτω σε κάθε σκηνή όπου εμφανίζεται. Απέσπασε μόλις και το βραβείο της ένωσης των ηθοποιών και πήρε πόντους στην κούρσα.
ΟΛΙΒΙΑ ΚΟΛΜΑΝ
«THE FATHER»
Εξαιρετικά ασκημένη ηθοποιός, η Ολίβια Κόλμαν εμφανίζεται σε έναν πολύ απαιτητικό ρόλο δίπλα στον Αντονι Χόπκινς. Υποδύεται την κόρη του, που προσπαθεί να τον φροντίσει, να τον προσέχει, να του θυμίζει τα αυτονόητα, όσα εκείνος αδυνατεί να συλλάβει καθώς πάσχει από Αλτσχάιμερ. Αν και ο ρόλος του Αντονι Χόπκινς είναι ασφαλώς στο επίκεντρο, το σενάριο δίνει αρκετό χώρο στην Κόλμαν κι εκείνη τον εκμεταλλεύεται στο έπακρο μετατρέποντας την ηρωίδα της σε σχεδόν ισότιμο παίκτη.
ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΚΑΛΟΒΑ
«BORAT SUBSEQUENT MOVIEFILM»
Ολοι θα θυμόμαστε την άγνωστη ηθοποιό από τη Βουλγαρία για τη σκηνή με τον Ρούντολφ Τζουλιάνι στην οποία εκείνη υποδύεται τη νεαρή δημοσιογράφο από την Ανατολική Ευρώπη. Οταν, γοητευμένη, του λέει να συνεχίσουν τη συνέντευξη στο υπνοδωμάτιο, εκείνος την ακολουθεί χωρίς δεύτερη σκέψη. Ή, τουλάχιστον, αυτό μας δείχνει η τελική και μονταρισμένη σκηνή της ταινίας. Πέρα από αυτό, η Μπακάλοβα στηρίζει πολλά από τα «χονδροειδή» αστεία της ταινίας και ιδίως το πρώτο μέρος το παίρνει σχεδόν πάνω της. Τα επόμενα βήματά της θα μας αποκαλύψουν τι ακριβώς μπορεί να κάνει και ποια κατεύθυνση θέλει η ίδια να πάρει.
ΓΚΛΕΝ ΚΛΟΟΥΖ
«ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΧΙΛΜΠΙΛΗ»
Στην έβδομη υποψηφιότητά της η Γκλεν Κλόουζ κυνηγά το Οσκαρ, που πολλοί λένε ότι δικαιούται, με μια ερμηνεία που βασίζεται στη μεταμφίεση, κάτι που η Ακαδημία συνήθως εκτιμά. Ιδιαίτερα όταν είναι αρκούντως επιτυχημένη όπως η συγκεκριμένη, που έχει πιάσει τον στόχο της σχεδόν σε απόλυτο βαθμό. Η πρόσφατη ήττα της όμως στα βραβεία της ένωσης ηθοποιών τής κόβει τη φόρα. Μάλλον πληρώνει τα σπασμένα όλης της ταινίας ως σύνολο, η οποία δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε κοινό ούτε κριτικούς.
ΑΜΑΝΤΑ ΣΕΪΦΡΙΝΤ
«MANK»
Η Αμάντα Σέιφριντ το πάλεψε σε αυτήν την ταινία να δείξει ότι, όταν χρειάζεται, δίνει βάθος στις ερμηνείες της και αυτό της το αναγνώρισε η Ακαδημία. Ομως, η προσπάθειά της θάφτηκε κάτω από την υπερπληθώρα εικόνων, σκηνικών, κοστουμιών, χτενισμάτων και προσώπων που εναλλάσσονται ακατάπαυστα στο «Mank». Ποιος θα θυμάται την αέρινη παρουσία της σε λίγους μήνες μέσα σε όλο αυτό το παραφορτωμένο σκηνικό αναπαράστασης του παλιού Χόλιγουντ;
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr