Ταινίες για τη μετανάστευση, όπως η «Αντιγόνη» της Sophia Deraspe, όπου μία ορφανή έφηβη μετανάστρια, η Αντιγόνη, άριστη μαθήτρια και πρότυπο πολίτη, βοηθά τον αδελφό της να δραπετεύσει από τη φυλακή, όταν αστυνομικοί σκοτώνουν εν ψυχρώ έναν φίλο του και τον συλλαμβάνουν, ή για τις απαγορεύσεις εν έτει 2021, όπως το «Γιος-μάνα» της Ιρανής Mahnaz Mohammadi, όπου μία χήρα μητέρα δύο παιδιών δέχεται πρόταση γάμου, αλλά ο άνδρας έχει μία κόρη στην ηλικία του γιου της και το να ζουν μαζί είναι κατακριτέο για την ιρανική κοινωνία, διαγωνίζονται για τα βραβεία και την «ψήφο» των θεατών όλων των ηλικιών του Φεστιβάλ.
Μόνιμη έδρα
Ασφαλώς και ένα από τα μεγάλα ζητήματα για το Φεστιβάλ είναι η μόνιμη έδρα του σε ένα περιβάλλον που θα λύνει τα χέρια των διοργανωτών με τις παροχές του, αλλά και θα εντάσσει μικρούς και μεγάλους ακόμα πιο βαθιά στο κινηματογραφικό σύμπαν. Αυτή η έδρα δεν είναι άλλη από τις εγκαταλελειμμένες αποθήκες του ΑΣΟ (Αυτόνομος Σταφιδικός Οργανισμός) στον Πύργο Ηλείας. Ενα τεράστιο συγκρότημα στο κέντρο της πόλης που, όταν θα παραδοθεί στο κοινό, θα διαθέτει κινηματογραφικές αίθουσες, πλατό, αίθουσες μοντάζ και ηχοληψίας και πολλούς άλλους χώρους φιλοξενίας και διοργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Ο «Ε.Τ.» της Κυριακής μίλησε με τον αντιπεριφερειάρχη Ηλείας και πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Ολυμπίας, Βασίλη Γιαννόπουλο, ο οποίος δηλώνει αισιόδοξος για την πραγματοποίηση αυτού του οράματος.
«Η διεύθυνση τεχνικών έργων της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας δεν είχε την αντικειμενική δυνατότητα να προχωρήσει στην ωρίμανση μελετών για το έργο. Ετσι, κάναμε διαγωνισμό για να προσλάβουμε τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος θα συνδράμει την τεχνική υπηρεσία για να έχουμε ωρίμανση μελετών και βελτιστοποίηση των στοιχείων που έχουμε στη διάθεσή μας. Στόχος είναι το συντομότερο δυνατό να έχουμε τεύχη δημοπράτησης του έργου. Βρισκόμαστε στην αρχή, αλλά θεωρώ ότι το πιο σημαντικό βήμα έχει γίνει. Τώρα είμαστε στη φάση αξιολόγησης των προσφορών και πιστεύω ότι στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα έχει ολοκληρωθεί αυτό κι έτσι το 2021 θα έχουμε τη δημοπράτηση. Η δική μου εκτίμηση, αν όλα πάνε καλά χωρίς προσφυγές και άλλα εμπόδια, είναι ότι μέχρι τα μέσα του 2021 θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και θα πάμε σε δημοπράτηση. Αρχές του 2022 θα έχουμε ανάδοχο και από εκεί και πέρα θεωρώ ότι αρχές του 2025 το έργο θα είναι έτοιμο. Και πάλι όμως είναι παρακινδυνευμένο να βάζουμε από τώρα ένα τέτοιο χρονοδιάγραμμα, γιατί είναι πολύ νωρίς.
Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο με εξειδικευμένες προδιαγραφές τόσο σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό όσο και στην ακουστική του χώρου, γιατί εκεί θα λειτουργήσουν κινηματογραφικά πλατό, στούντιο animation, κινηματογραφικές αίθουσες κ.λπ. Εχουμε ήδη ξεκινήσει προσπάθειες να εντάξουμε το έργο στο Πρόγραμμα Χρηματοδότησης “Αντώνης Τρίτσης” του υπουργείου Εσωτερικών, ενώ έχουμε δεσμεύσει ένα ποσό της τάξης των 12 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και προσπαθούμε να δούμε από πού μπορούμε να έχουμε επιπλέον χρηματοδότηση», λέει ο κ. Γιαννόπουλος.
Οσο για την ψηφιακή διεξαγωγή του Φεστιβάλ φέτος λόγω πανδημίας, ο κ. Γιαννόπουλος σημειώνει: «Αναμφίβολα, το πιο σημαντικό στοιχείο του Φεστιβάλ, που είναι η αλληλεπίδραση των ανθρώπων του με τους θεατές και τους δημιουργούς, δεν θα υπάρχει φέτος και αυτό στοιχίζει. Θεωρώ όμως ότι δεν θα μας στερήσει την επιτυχία».
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr