Η χθεσινή παράσταση δόθηκε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής όπου η παράταξη της Ρένας Δούρου έφερε προς συζήτηση το θέμα για την τοποθέτηση νέων διοδίων στην Αττική (Βαρυμπόμπη, Αγιος Στέφανος κ.λπ.). Το αποτέλεσμα ήταν να υποστεί έναν καταιγισμό ύβρεων από πολίτες των περιοχών, αλλά και κινήματα τύπου «Δεν πληρώνω», με τα οποία συνεργαζόταν ο ΣΥΡΙΖΑ στενά έως το 2015 αλλά σήμερα τον κατακεραυνώνουν και στελεχώνουν κυρίως τα κόμματα που ετοιμάζουν η Ζωή Κωνσταντοπούλου και η Ραχήλ Μακρή. Την παρτίδα επιχείρησε να σώσει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, που ανέβηκε στο βήμα και προσπάθησε να δώσει απαντήσεις καθώς η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου απέφυγε επιμελώς να πάρει το λόγο.
Για το θέμα των διοδίων στην Αττική, η ημερήσια διάταξη του συμβουλίου έγραφε πως θα γίνει απλώς «συζήτηση». Ομως, στο πλαίσιο της «παράστασης», ο εισηγητής αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα Γ. Καραμέρος εμφάνισε τα αιτήματα της Περιφέρειας για λήψη απόφασης, λέγοντας κιόλας ότι αν δεν τα δεχθεί η κυβέρνηση θα την κατηγορήσει για «αναβλητικότητα». Το ρόλο της κυβέρνησης που σπεύδει να απαντήσει ανέλαβε ο κ. Σπίρτζης, που ήρθε από το γραφείο του (βρίσκεται στο ίδιο κτίριο με την αίθουσα συνεδρίασης), άκουσε σχεδόν τους πάντες και έδωσε κάποιες υποσχέσεις. Ομως, το ίδιο Περιφερειακό Συμβούλιο είχε ασχοληθεί με το ίδιο θέμα στις 11 Δεκεμβρίου 2014, δύο εβδομάδες πριν προκηρυχθούν οι εκλογές που έφεραν τον ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, και τότε η απόφαση ήταν πολύ διαφορετική καθώς η τότε νεοεκλεγμένη διοίκηση Δούρου ζητούσε:
1) Κανένα νέο διόδιο στην Περιφέρεια Αττικής.
2) Απομάκρυνση των διοδίων που ήδη υπήρχαν (και παραμένουν) στην Αττική, όπως τα έξι στο Δήμο Ωρωπού και το μετωπικό σταθμό των Αφιδνών.
3) Ριζική αναθεώρηση ή κατάργηση (!) των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων.
4) Να σταματήσουν «όλες οι ποινικές και οικονομικές διώξεις που έχουν ασκηθεί εναντίον πολιτών και αιρετών που συμμετέχουν στα κινήματα ενάντια στα διόδια και τασσόμαστε στο πλευρό τους».
5) Δημιουργία παναττικής Επιτροπής Αγώνα για να φύγουν τα διόδια από την Αττική.
Σταϊκούρας: Ο απολογισμός του 2024 και οι προτεραιότητες για το 2025 σε υποδομές και μεταφορές
6) Σύναψη προγραμματικής σύμβασης για μέτρηση των ατμοσφαιρικών ρύπων όπου σχεδιάζεται εγκατάσταση διοδίων.
7) Συμμετοχή σε όλες τις κινητοποιήσεις.
Χθες, ένα μαγικό χέρι εξαφάνισε ολοσχερώς το αίτημα περί κατάργησης των συμβάσεων, αφού η κυβέρνηση Τσίπρα υπέγραψε νέες καθώς και τα τρία τελευταία από τα επτά. Το πρώτο αίτημα μετετράπη σε «όχι στα πλευρικά διόδια Βαρυμπόμπης-Αγίου Στεφάνου». Το δεύτερο περιγράφηκε ως «πάγιο αίτημα» και το αίτημα για παύση διώξεων επανελήφθη αυτούσιο.
Αυτό το θέμα ήταν και εκείνο που προκαλούσε τις μεγαλύτερες αντιδράσεις στους δεκάδες συγκεντρωμένους. Οταν πήρε το λόγο ο κ. Σπίρτζης και υποσχέθηκε νομοθετική ρύθμιση «σε χρόνο που θα αποφασίσει η κυβέρνηση», τον περιέλουσαν φωνάζοντας «απατεώνα», «ψευταρά», «καλοβολεμένε» και άλλα πολλά, ενώ εκείνος, αφού αποχώρησαν οι διαμαρτυρόμενοι, πρότεινε να βγάλει ο ίδιος τα περιουσιακά του στοιχεία στο φως για να συγκριθούν με εκείνα κάθε ενδιαφερομένου.
Απαντώντας στα υπόλοιπα αιτήματα όπως είχαν ακουστεί, ο υπουργός Υποδομών υποσχέθηκε να μην εγκατασταθούν πλευρικά διόδια και το θέμα να ρυθμιστεί όταν εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό αναλογικό διόδιο ανάλογα με την απόσταση που διανύει καθένας εντός του 2018. Μίλησε επίσης για απαλλαγή των μόνιμων κατοίκων «όπου δεν υπάρχει εναλλακτικό δίκτυο».
Το θέμα των εναλλακτικών δρόμων δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα καθώς είναι χιλιάδες τα οχήματα που ψάχνουν να βρουν περάσματα μέσα από στενούς δρόμους για να αποφύγουν τα διόδια. Υποσχέθηκε επίσης «ειδικό τιμολόγιο για συχνούς χρήστες», όπως επίσης ανέφερε πως η κυβέρνηση θα εξετάσει άλλο αίτημα που έβγαλε η Περιφέρεια σαν λαγό από το καπέλο για διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης προς βορρά μέχρι την εθνική οδό. Τέλος, ο κ. Σπίρτζης στη λογική των υποσχέσεών του για «15η σύνταξη» είπε πως η κυβέρνηση έχει στόχο «να ξηλωθούν όλα τα διόδια ανά την Ελλάδα»!
ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου