Σε αλλεπάλληλες ερωτήσεις των συντακτών για τις επενδύσεις στα λιμάνια, για τον αρχηγό του Λιμενικού, την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση και τις σχέσεις του με τους εφοπλιστές και τους συνδικαλιστές, ο υπουργός είπε ότι βρίσκεται μόλις δεύτερη ημέρα στο υπουργείο προσθέτοντας ότι ανέλαβε το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο όχι για να κάνει διαχείριση αλλά πράγματα.
Είπε ότι το Λιμενικό Σώμα θα παραμείνει στο υπουργείο Ναυτιλίας διαψεύδοντας παράλληλα πληροφορίες περί διχοτόμησης του λιμενικού και «μετακόμισης» αρμοδιοτήτων του που αφορούν τομείς όπως το μεταναστευτικό στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Για τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα και συνεχίζουμε κανονικά.
Αναφερόμενος στη χθεσινή φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική είπε ότι από την πρώτη στιγμή του συμβάντος βρέθηκε στο θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας όπου ενημερώθηκε από τη στρατιωτική ηγεσία του λιμενικού για την εξέλιξη των επιχειρήσεων.
«Έχω ζητήσει από όλους να έχω άμεση ενημέρωση για οποιοδήποτε περιστατικό κρίνετε ως σοβαρό από στρατιωτική ηγεσία» ανέφερε και πρόσθεσε «θέλω να έχω προσωπική γνώση και άποψη τουλάχιστον για όλα τα μείζονα θέματα όπως με τη θεομηνία».
Σε ερωτήσεις για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία και την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών, ο υπουργός τόνισε ότι όλοι θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η χώρα περνάει ειδικά τα τελευταία δέκα χρόνια μία δύσκολη δημοσιονομική περίοδο.
«Θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τα νέα παιδιά να προσεγγίσουν το ναυτικό επάγγελμα σε μία ναυτιλιακή χώρα όπως η Ελλάδα» δήλωσε ο κ.Πλακιωτάκης και πρόσθεσε ότι επιδιώκει συνεργασία με όλα τα ναυτεργατικά σωματεία και με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αιφνιδιάσει ούτε να πάρει μονομερείς αποφάσεις.
Το παρασκήνιο πίσω από τη νέα πρόκληση της Τουρκίας για ΑΟΖ με Συρία
«Δεν είμαι ούτε με τους εφοπλιστές ούτε με τους ναυτεργάτες. Είμαι με όλους. Είμαι εκπρόσωπος του ελληνικού λαού και των Ελλήνων. Δεν χρωστάω ούτε οφείλω την ύπαρξη μου σε κανέναν. Θέλουμε οι Έλληνες να επανέλθουν στην ποντοπόρο ναυτιλία και να ενισχυθεί η απασχόληση και κατά προέκταση το ασφαλιστικό ταμείο των ναυτικών. Υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρών για όλους. Εδώ πρέπει να σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων πέρα από κομματικές και πολιτικές στρατηγικές. Θα ενισχύσω την όποια προσπάθεια στην κατεύθυνση η εξεύρεσης λύσης προκειμένου να διατηρηθεί η ελληνική ναυτοσύνη που είναι στο DNA του Έλληνα. Υπάρχει εθνικό συμφέρον και το εθνικό συμφέρον είναι διατηρηθεί η ελληνική ναυτοσύνη που δυστυχώς κινδυνεύει» δήλωσε.
Επεσήμανε επίσης την ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης, μέσα από βελτιωμένες δημόσιες σχολές αλλά και τη λειτουργία ανταγωνιστικών ιδιωτικών σχολών.
«Θα πρέπει να ισχύει ότι ισχύει σε άλλες ανταγωνίστριες χώρες. Γιατί τα ελληνόπουλα θα πρέπει να πηγαίνουν στην Κύπρο και τη Βουλγαρία και να μη φοιτούν στην Ελλάδα;» αναρωτήθηκε.
Αναφερόμενος στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ για τη χρήση αποθειωμένων καυσίμων που θα ισχύσουν από το 2020 στα πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και της ποντοπόρου ναυτιλίας είπε ότι δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα από την προηγούμενη κυβέρνηση αναφορικά με προβλήματα που προκύπτουν από το κόστος την ποιότητα και την επάρκεια των συγκεκριμένων καυσίμων.
«Το τι θα κάνουμε εμείς αυτό θα αποφασιστεί σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς την επόμενη εβδομάδα σε συνεργασία με τους ακτοπλόους και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία που θα μας προτείνουν κάποια μέτρα που θα πρέπει άμεσα εμείς να λάβουμε ως κυβέρνηση για την αντιμετωπίσουμε την κατάσταση» είπε.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε επίσης ότι θα πρέπει να αναληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες στο συγκεκριμένο θέμα γιατί διαφορετικά το κόστος της επιβάρυνσης των καυσίμων θα την πληρώσει ο Έλληνας πολίτης. Η μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα είναι ενδεχομένως μία πρόταση που μπορεί να πέσει στο τραπέζι των συνομιλιών με τους θεσμικούς εκπροσώπους, ανέφερε.
Για το master plan του ΟΛΠ, είπε ότι μόλις ενημερωθεί θα εκφράσει την άποψή του. Πρόσθεσε ότι το κάθε λιμάνι έχει τις δικές του δυνατότητες και ιδιαιτερότητες και αυτό που ενδιαφέρει μία χώρα που στενάζει οικονομικά είναι να προχωρήσουν άμεσα επενδύσεις. Για το αν θα ακολουθεί το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων στα δέκα μεγάλα λιμάνια που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ είπε ότι δεν μπορεί να αναλαμβάνεις μία νομοθετική πρωτοβουλία και να προχωρείς σε παραχωρήσεις η υποπαραχωρήσεις την ώρα που δεν γνωρίζεις όλα τα δεδομένα όπως μία μελέτη αξιολόγησης.
«Εάν η ολική παραχώρηση συμφέρει από τη μερική παραχώρηση τις θα πεις επειδή εγώ έχω νομοθετήσει την υποπαραχώρηση θα πρέπει να προχωρήσω με αυτό» διερωτήθηκε ο υπουργός προσθέτοντας ότι για το κάθε λιμάνι θα πρέπει να υπάρξει ξεχωριστεί μελέτη αξιολόγησης και γιατί υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές. Επεσήμανε επίσης την ανάγκη επικαροποίησης της Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων.