Όπως πρώτος είχε αποκαλύψει ο Ελεύθερος Τύπος, η ένεση ρευστότητας μέσω της κρατικής επιχορήγησης ευθύνεται για την πλασματική εικόνα των μεγεθών του Οργανισμού και των θυγατρικών του (ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ).
Ειδικότερα, οι ζημιές προ φόρων για το 2017 ανέρχονται στα 8,83 εκατ. ευρώ, όταν το 2016 ήταν 84,9 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών το 2017 ήταν 173,1 εκατ. ευρώ, ενώ το 2016 έφτανε τα 182,5 εκατ. ευρώ.
«Η επίσημη δημοσίευση των οικονομικών του Ομίλου ΟΑΣΑ (Σταθερές Συγκοινωνίες και Οδικές Συγκοινωνίες) για το 2017 δυστυχώς επιβεβαιώνει πλήρως τις ανησυχίες μας για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Μέσα σε ένα έτος, ο κύκλος εργασιών και τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων μειώθηκαν δραματικά, η ζημιά του Ομίλου αυξήθηκε ακόμη περισσότερο και το έλλειμμα ξεπέρασε τα 188 εκατ. ευρώ. Για να αντισταθμίσει η κυβέρνηση αυτήν την τεράστια ζημιά, εκτόξευσε την κρατική επιχορήγηση -την οποία το 2010 είχαμε καταφέρει να περιορίσουμε στα 100 εκατ.- χαρίζοντας συνολικά στον ΟΑΣΑ πάνω από 184 εκατομμύρια», τονίζει ο κ. Καραμανλής.
Αντώνης Σαμαράς: Το παρασκήνιο της διαγραφής του και οι τρεις ατάκες που έσπασαν το ραγισμένο γυαλί
«Τα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΑ αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. κατόρθωσε το ακατόρθωτο: ακριβότερα εισιτήρια, πολύ λιγότερα έσοδα, μεγαλύτερη ζημιά, σχεδόν διπλάσια κρατική επιχορήγηση και πολύ χειρότερες συγκοινωνίες», καταλήγει ο τομεάρχης της Ν.Δ.
Κύκλοι του Οργανισμού υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο ήταν αναμενόμενο καθώς έπρεπε να καλυφθούν οι ανάγκες που προέκυψαν από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ εκτιμούν πως το επόμενο έτος θα φανεί στα ταμεία το όφελος από τις… κλειστές μπάρες. Πιο συγκεκριμένα, το 2017 οι θυγατρικές εταιρίες του Ομίλου χρηματοδοτήθηκαν με το συνολικό ποσό των 66,9 εκατ. ευρώ για την εξόφληση ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων. Επίσης, ο ΟΑΣΑ χρηματοδοτήθηκε με το συνολικό ποσό των 39,3 εκατ. ευρώ εκ των οποίων ποσό 17,9 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή του έργου Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), ποσό 20,6 εκατ. ευρώ αφορά αμοιβές για τη λειτουργία των έργων ΣΔΙΤ και ποσό 0,8 εκατ. ευρώ αφορά τον εκσυγχρονισμό του αμαξοστασίου Αττικής.
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Οικονομικών είχε εγκρίνει κονδύλι 41,7 εκατ. ευρώ, το οποίο σκοπό είχε να διοχετευτεί στην κάλυψη των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της ΟΣΥ και συγκεκριμένα για οφειλές προς τους προμηθευτές (π.χ. ανταλλακτικά).
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]