Παράλληλα με την οικονομική εξυγίανση της Επιχείρησης που της επέτρεψε σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία να στηρίξει οικονομικά τους καταναλωτές της με εκπτώσεις πάνω από 1 δισ. ευρώ και ταυτόχρονα με τις μεγάλες επενδύσεις σε ΑΠΕ στο πλαίσιο της «πράσινης» ενεργειακής μετάβασης, έχουν γίνει και εντυπωσιακά βήματα για τον λειτουργικό εκσυγχρονισμό της Επιχείρησης, ειδικά σε σχέση με την εξυπηρέτηση των πελατών της, που ανοίγουν τον δρόμο σε μία πιο ψηφιακή και πιο «πράσινη» εποχή εξυπηρέτησης.
Το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΕΗ έχει αναβαθμιστεί θεαματικά. Με ψηφιακές υπηρεσίες, δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών, ακόμη και αυτόματης επανάκλησης (call back).
Καινοτομίες
Νέα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα κάνουν καλύτερη την εξυπηρέτηση των πελατών της Επιχείρησης με ψηφιακές υπηρεσίες στην υποδοχή και το service. Με καινοτομίες, όπως τα self-service kiosks και μηχανήματα ATM 24ωρης λειτουργίας. Παράλληλα έχουν αυτοματοποιηθεί οι φόρμες στο site της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα να υποβάλλονται 20.000-25.000 αιτήματα κάθε μήνα. Το 15%-20% των συναλλαγών γίνεται πλέον με ηλεκτρονικά ραντεβού.
Ταυτόχρονα, η ΔΕΗ υιοθετεί πολιτικές που κάνουν τη σχέση των καταναλωτών με την ενέργεια πιο συνειδητή, προωθώντας, έτσι, την ενεργειακή εξοικονόμηση σε σπίτια και επιχειρήσεις. Με συμβουλευτικές υπηρεσίες και σύγχρονα εργαλεία η ΔΕΗ λειτουργεί ως σύμβουλος ενέργειας εκπαιδεύοντας τους καταναλωτές της σε «μικρές συμπεριφορές» με μεγάλο ενεργειακό όφελος. Με το MyEnergyCoach, ένα σύγχρονο ψηφιακό εργαλείο, η ΔΕΗ βοηθά τους πελάτες της να εξοικονομήσουν ενέργεια με ποσοτικοποιημένο και εξατομικευμένο τρόπο. Ενώ με την πλατφόρμα MyEnergy η ΔΕΗ εξελίσσεται από απλό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας σε σύμβουλο ενεργειακής κατανάλωσης δίνοντας στοιχεία για την κατανάλωση του κάθε νοικοκυριού και προτείνοντας εξατομικευμένες προτάσεις για το πώς μπορεί να βελτιώσει την κατανάλωσή του και να εξοικονομήσει χρήματα.
Νέο στρατηγικό σχέδιο ΔΕΗ: Επενδύσεις 10,1 δισ. ευρώ, νέες υπηρεσίες και υψηλότερο μέρισμα
Μεγάλα βήματα έχουν γίνει, επίσης, σε σχέση με την ενημέρωση των καταναλωτών για τις αντλίες θερμότητας, οι οποίες είναι εξαιρετικά συμφέρουσες, με την εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων να φτάνει -σύμφωνα με μετρήσεις- στο 65%-80%. Η υποστήριξη και η καθοδήγηση της ΔΕΗ σε κάθε καταναλωτή που θέλει να χτίσει ή να ανακαινίσει σπίτι είναι σημαντικές, ενώ παράλληλα η Επιχείρηση μελετά τρόπους περαιτέρω ενίσχυσης των πελατών της, ώστε να εγκαταστήσουν όσες περισσότερες αντλίες θερμότητας γίνεται, αφού η συγκεκριμένη μέθοδος είναι η αποδοτικότερη ενεργειακά.
Σημαντικά είναι, επίσης, τα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων, ώστε να γίνουν περισσότερο αποδοτικές, «πράσινες» και ενεργειακά ανεξάρτητες. Μέσω του myEnergyCoach προτείνεται μια σειρά εξατομικευμένων λύσεων, όπως για παράδειγμα η μελέτη για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού ή η εξοικονόμηση ενέργειας. Λύσεις που αποσκοπούν στο να παρακολουθούν οι ίδιες οι επιχειρήσεις την αποδοτικότητά τους.
Φωτοβολταϊκά στη στέγη
Εκτός των παραπάνω, μέσα στο 2022 αναμένεται να γίνουν τα πρώτα βήματα για τα φωτοβολταϊκά στη στέγη, μια δράση που βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα της ΔΕΗ, δεδομένων των πολύ θετικών προϋποθέσεων που υπάρχουν στη χώρα μας.
Η ενεργειακή κρίση των τελευταίων μηνών δεν έχει επιτρέψει να φωτιστούν όσο πρέπει τα μεγάλα βήματα εκσυγχρονισμού της Επιχείρησης. Σε κάποιο βαθμό αυτό είναι λογικό. Στη ΔΕΗ, όμως, δεν αφήνουμε αυτήν την εξωγενή κρίση, που πλήττει όλες τις χώρες και όλες τις ενεργειακές επιχειρήσεις του κόσμου, να ανακόψει την πορεία εκσυγχρονισμού της Επιχείρησης που ξεκίνησε πριν από 3 σχεδόν χρόνια. Αργά ή γρήγορα, η κρίση αυτή θα τελειώσει. Στο τέλος αυτής της περιπέτειας η ΔΕΗ θα είναι μια καλύτερη, πιο σύγχρονη Επιχείρηση, που θα παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες της. Κάθε μέρα είμαστε πιο κοντά σ’ αυτόν τον στόχο.