Συγκεκριμένα ο πρόεδρος και η γενική γραμματέας της Ενώσεως Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Αττικής (ΕΦΕΕΑ), κ. Παύλος Αποστόλου, και η κ. Αναστασία Αναστασίου, απεκάλυψαν σε πρόσφατη ανακοίνωσή τους ότι μόνο στο νεοσύστατο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) Αττικής, όπου μεταφέρθηκαν πρόσφατα βασικές λειτουργίες των καταργημένων ΔΟΥ της Αττικής, έχουν συσσωρευτεί πάνω από 150.000 αναπάντητα αιτήματα φορολογουμένων! Σύμφωνα με πληροφορίες, τα αιτήματα αυτά αφορούν κυρίως σε διαδικασίες του Φορολογικού Μητρώου, όπως η απόδοση ΑΦΜ και κλειδαρίθμου, οι μεταβολές ατομικών στοιχείων φυσικών προσώπων, οι ενάρξεις και οι μεταβολές δραστηριοτήτων επιχειρήσεων. Τα αιτήματα αυτά έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά στη συγκεκριμένη υπηρεσία μέσω της πλατφόρμας «Tα αιτήματά μου» που βρίσκεται στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ (www.aade.gr).
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λογιστών κατήγγειλαν επίσης ότι πολλά από τα αιτήματα που έχουν υποβάλει στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής για λογαριασμό φορολογουμένων πελατών τους, οι οποίοι ανήκουν φορολογικά στον Νομό Αττικής, έχουν παραπεμφθεί από την ΑΑΔΕ για διεκπεραίωση σε διάφορες ΔΟΥ της επαρχίας!
Οπως επεσήμαναν, ειδικότερα, οι επικεφαλής της ΕΦΕΕΑ, η συσσώρευση 150.000 και πλέον αναπάντητων αιτημάτων φορολογουμένων στην… ψηφιακή «ουρά» του ΚΕΦΟΔΕ οφείλεται στην απόφαση της Διοίκησης της ΑΑΔΕ να συγχωνεύσει και να μεταφέρει όλες τις βασικές λειτουργίες των ΔΟΥ της Αττικής στο ΚΕΦΟΔΕ και σε άλλες δύο κεντρικοποιημένες υπηρεσίες, στο Κέντρο Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) και στο Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙ.), χωρίς να λάβει υπόψη τα προβλήματα υποστελέχωσης που υπήρχαν πριν στις ΔΟΥ και εξακολουθούν να υπάρχουν και στις τρεις νεοσύστατες αυτές υπηρεσίες.
Από τότε που έγινε αυτό, τονίζουν, «η κατάσταση βγήκε εκτός ελέγχου και έγινε πραγματικά εξευτελιστική για όποιον χρειάζεται να εξυπηρετηθεί, κυρίως για εμάς τους λογιστές αλλά και τους εργαζομένους σε αυτές τις υπηρεσίες».
ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΙ
Στην ανακοίνωσή τους οι επικεφαλής του προεδρείου της ΕΦΕΕΑ επισημαίνουν ακόμη: «Η επικοινωνία με τον υπάλληλο που χειρίζεται την κάθε υπόθεση είναι αδύνατη – δεν προβλέπεται η είσοδος των συναλλασσόμενων στο χώρο, ούτε μπορεί κανείς να μιλήσει τηλεφωνικά μαζί του. Η κατάσταση έχει μετατραπεί σε ψηφιακό εφιάλτη. Για το αίτημα που υποβάλλουμε μας ενημερώνει το σύστημα ότι σήμερα το έχει αναλάβει π.χ. η ΔΟΥ Κω και την επόμενη μέρα το αίτημα έχει μεταφερθεί προς επίλυση στη ΔΟΥ Αγρινίου!!!
Η όλη κατάσταση δείχνει να ξεφεύγει, έχοντας συσσωρευτεί μέχρι τώρα πάνω από 150.000 αιτήματα μόνο στο ΚΕΦΟΔΕ, τα οποία, αντί να μειώνονται, αυξάνονται κάθε μέρα, διαταράσσοντας σοβαρά την κοινωνική και οικονομική ζωή των φορολογουμένων. Το ίδιο συμβαίνει και με ΚΕΒΕΙΣ και ΚΕΦΟΚ…».
Οι επικεφαλής της ΕΦΕΕΑ ζητούν τα αιτήματα που υποβάλουν οι φορολογούμενοι και οι λογιστές τους να απαντιούνται άμεσα. Καλούν δε όλους τους λογιστές, καθώς και τους πελάτες τους αυτοαπασχολούμενους να συμμετάσχουν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας που έχει προγραμματιστεί για την Παρασκευή 4/10/2024 και ώρα 11.00 π.μ. έξω από τα γραφεία του ΚΕΦΟΔΕ στον Ταύρο.
«Αναδρομολόγηση» αιτημάτων μητρώου στις πρώην ΔΟΥ!
Προκειμένου να αντιμετωπιστεί, έστω και προσωρινά, το μείζον πρόβλημα της μη εξυπηρέτησης χιλιάδων φορολογουμένων από το ΚΕΦΟΔΕ, ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εξέδωσε πρόσφατα, εκτάκτως, απόφαση με την οποία προβλέπεται οι απαντήσεις σε αιτήματα φορολογουμένων για θέμα Φορολογικού Μητρώου να «αναδρομολογούνται» στις πρώην ΔΟΥ και νυν Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ) της Αττικής.
Συγκεκριμένα, με την απόφαση του κ. Πιτσιλή, η οποία εκδόθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 1η Οκτωβρίου, προβλέπεται ότι οι Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (σ.σ.: πρώην ΔΟΥ), εφόσον απαιτηθεί, ασκούν μέσω αναδρομολόγησης, παράλληλα με τα ΚΕΦΟΔΕ, την αρμοδιότητα της διαχείρισης και διεκπεραίωσης των ηλεκτρονικών αιτημάτων των φορολογουμένων αυτών, που αφορούν σε:
(α) Απόδοση, ενεργοποίηση, απενεργοποίηση, καθώς και αναβίωση Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).
(β) Έναρξη/μεταβολή εργασιών.
(γ) Χορήγηση κλειδαρίθμου.
(δ) Μεταβολή ατομικών στοιχείων.
(ε) Έκδοση/επανεκτύπωση των σχετικών βεβαιώσεων για θέματα μητρώου.