Το πρελούδιο επαναπροσέγγισης της αραβικής τουριστικής αγοράς, που πραγματοποιήθηκε επιδερμικά την περίοδο του 2013-2018, επαυξήθηκε σημαντικά το 2021, με αποτέλεσμα οι χώρες της Μέσης Ανατολής και της αραβικής χερσονήσου να αναδεικνύονται στα «δυνατά» χαρτιά για την προσοδοφόρο πορεία του ελληνικού προορισμού το 2022. Σε αυτές στρέφουν πλέον την προσοχή τους οι επιχειρηματίες του κλάδου προκειμένου να προσελκύσουν ταξιδιώτες υψηλού εισοδηματικού προφίλ και να αντισταθμίσουν τις απώλειες που θα προκύψουν αναπόφευκτα από τη ρωσική και την ουκρανική αγορά, λόγω της σύρραξης που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Υψηλή ζήτηση
Δεν είναι τυχαία, άλλωστε, η υψηλή ζήτηση που παρατηρείται στις εκδηλώσεις Greek Luxury and Gastronomy Workshops, που διενεργούνται στις 11 και τις 18 Μαΐου σε Ντουμπάι και Κατάρ αντίστοιχα, κορυφαία B2B events στα οποία θα συμμετέχουν όλοι οι τοπικοί τουριστικοί πράκτορες. Μάλιστα, η εκδήλωση στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα διεξάγεται τις ίδιες ημέρες που διενεργείται η Arabian Travel Market, με αποτέλεσμα σε αυτή να παρευρεθούν και πράκτορες από Σαουδική Αραβία και Κουβέιτ που ενδιαφέρονται να πουλήσουν Ελλάδα.
Η σπουδή που καταγράφεται από τις αραβικές χώρες, με αιχμή το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία και το Κουβέιτ, είναι ισχυρή, με τους μεγάλους παίκτες των αερομεταφορών να προσθέτουν πτήσεις με στόχο να αντεπεξέλθουν στο έντονο τουριστικό ρεύμα που αποτυπώνεται προς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς πρώτης γραμμής.
Εντονη κινητικότητα διαπιστώνεται από Αραβες τουρίστες που προέρχονται από το Κατάρ, το Ντουμπάι και το Αμπου Ντάμπι και φέρνουν την… άνοιξη στον ελληνικό τουρισμό -με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη να αναμένεται να… βουλιάξουν από τους ταξιδιώτες της Μέσης Ανατολής-, ενώ ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκεται και η Κρήτη.
«Αυτή η χρονιά, εάν δεν προκύψει κάτι απρόοπτο με τον πόλεμο στην Ουκρανία, φαντάζει να είναι πάρα πολύ γεμάτη από Αραβες, ιδίως στη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Είναι ενδεικτικό ότι κάποια ξενοδοχεία σε αυτούς τους δύο προορισμούς έχουν προχωρήσει σε “stop sales”, δηλαδή έχουν αρχίσει και γεμίζουν», τονίζει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής η γενική διευθύντρια του ομίλου Mideast Travel Worldwide, κ. Κατερίνα Μούσμπε.
Οι πτήσεις
Σε αυτήν την κατεύθυνση, από τον Ιούνιο ξεκινά απευθείας πτήσεις από το Αμπου Ντάμπι προς το Ηράκλειο της Κρήτης και τη Σαντορίνη η Etihad Airways, μία από τις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Στην ίδια λογική, η Wizz Air Abu Dhabi, ο νέος εθνικός αερομεταφορέας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, θα συνδέει φέτος την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη με το Αμπου Ντάμπι, ενισχύοντας τις τουριστικές ροές των Αράβων προς την Ελλάδα.
Σταθερά αποτελεί πλέον η διασύνδεση της Ελλάδας με το Ντουμπάι μέσω της Emirates Airlines, ενώ ψήφο εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό δίνει και η Qatar Airways, ο κρατικός αερομεταφορέας του Κατάρ. Στο πλαίσιο αυτό, η Σαντορίνη, μετά την Αθήνα και τη Μύκονο, θα είναι ο τρίτος ελληνικός προορισμός της Qatar Airways. Η εταιρία θα ξεκινήσει πτήσεις προς τη Σαντορίνη από τις 9 Ιουνίου και θα επανεκκινήσει τα εποχικά δρομολόγιά της προς τη Μύκονο την ίδια εβδομάδα, με τέσσερις εβδομαδιαίες πτήσεις. Επιπλέον, η Αθήνα αποκτά φέτος διπλή ημερήσια σύνδεση, προσφέροντας περισσότερες επιλογές τόσο για επιβάτες που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους όσο και επιβάτες αναψυχής.
Στο παιχνίδι μπαίνει και η Flynas, η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους που εδρεύει στη Σαουδική Αραβία, η οποία φέτος θα προσφέρει απευθείας δρομολόγια που θα συνδέουν τη Μύκονο και τη Σαντορίνη με τη χώρα της Μέσης Ανατολής. Στην ίδια κατεύθυνση, η Middle East Airlines ανακοίνωσε πρόσφατα ότι προχώρησε στη σύναψη σύμβασης με ελληνική αεροπορική εταιρία και θα πετάει φέτος μέσω της Αθήνας σε άλλους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς. Επίσης, η Saudia, με έδρα την Τζέντα, θα πραγματοποιήσει απευθείας δρομολόγια από τη Σαουδική Αραβία με προορισμό τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι η επανεκκίνηση των δρομολογίων της Kuwait Airways, έπειτα από 15 χρόνια απουσίας από την ελληνική αγορά. Η αεροπορική εταιρία που έχει την έδρα της στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Κουβέιτ θα συνδέσει φέτος τη χώρα της Μέσης Ανατολής με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, ενισχύοντας περαιτέρω τη συνδεσιμότητα της Ελλάδας.
Στόχος
Η προσέλκυση Αράβων είναι υψηλής στρατηγικής σημασίας στόχος για την Ελλάδα, που επιδιώκει τη διεύρυνση του μεριδίου της στην πίτα του high end τουρισμού, αφού οι ταξιδιώτες από τις χώρες της Μέσης Ανατολής είναι τουρίστες υψηλής μέσης δαπάνης και δεν διστάζουν να ξοδέψουν μεγάλα χρηματικά ποσά για τις διακοπές τους. Μάλιστα, η άντληση ταξιδιωτών από τις χώρες του Κόλπου θεωρείται κίνηση καίριας σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, ειδικά ύστερα από δύο χρόνια που στιγματίστηκαν από την πανδημία του κορονοϊού, καθώς επαυξάνεται το προσδοκώμενο μέσο έσοδο ανά τουρίστα.
«Αναφορικά με τους Αραβες τουρίστες, μετράει η ποιότητα, γιατί μπορεί ένας Αραβας πελάτης να δαπανά όσα ξοδεύουν 40 γκρουπ. Οι άνθρωποι αυτοί, όταν ταξιδεύουν, πέρα από το γεγονός ότι έχουν την οικονομική δυνατότητα, θέλουν να έχουν μια άριστη διαμονή με προδιαγραφές αληθινής πολυτέλειας, θέλουν τα πολύ καλά εστιατόρια, τα πολύ καλά αυτοκίνητα, το σωστό service. Εχουν αυτές τις απαιτήσεις που ανταποκρίνονται στο προφίλ ενός VIP. Και η χώρα μας έχει αρχίσει να κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς πάρα πολλά ξενοδοχεία έχουν προσθέσει σουίτες, σουίτες με πισίνες, πισίνες που εξασφαλίζουν ιδιωτικότητα. Βέβαια, υπάρχουν και εκατομμύρια εργαζόμενοι σε αυτά τα κράτη που επιδιώκουν να ταξιδέψουν το καλοκαίρι αποφεύγοντας τη ζέστη», καταλήγει η κ. Κατερίνα Μούσμπε.