Οι περικοπές του προηγούμενου έτους δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για διαφημίσεις, ωστόσο ο Τσέσκι κατάφερε να περιγράψει την τάση όπως διαμορφώνεται με το νέο έτος στις μισθώσεις κατοικιών μέσω της Airbnb, η οποία σταδιακά ανακάμπτει (σε επίπεδο κρατήσεων και κερδών) από την πανδημική περίοδο.
Μπράιν Τσέσκι
Οικονομικά στοιχεία
Οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί της επαναφοράς στην κερδοφορία σε σχέση με το ζημιογόνο 2020. Τα αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου που δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη έδειξαν άνοδο του ακαθάριστου όγκου κρατήσεων στα 11,3 δισεκατομμύρια δολάρια υψηλότερα κατά 91% σε σχέση με πέρυσι και 32% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 38% σε σχέση με το 2019 στο 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια, πάνω από τις προβλέψεις. Το 2021 καταγράφηκε αύξηση των κρατήσεων κατά 40% σε σχέση με το 2020 στην Ευρώπη. Η Airbnb έγινε γνωστή για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων ανά τον κόσμο, ωστόσο αυτή είναι μια «κανονικότητα» όπου δεν θέλει να επιστρέψει η εταιρία, η οποία θέλει να εκμεταλλευτεί την παγίωση της τηλεργασίας και να μετατοπίσει το βάρος της στις μακροχρόνιες μισθώσεις.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2021, πάνω από το ένα πέμπτο των μισθώσεων ήταν για διαμονή 28 ημερών ή παραπάνω. Η μετατόπιση της προσοχής στις μακροχρόνιες μισθώσεις θα διαφοροποιήσει την Airbnb από άλλες αντίστοιχες πλατφόρμες, όπως η Booking.com. Η Airbnb έχει 6 εκατομμύρια καταχωρίσεις, ενώ η Booking 28 εκατομμύρια, αλλά η τελευταία είναι, κυρίως, γνωστή για την εύρεση ξενοδοχείων, όχι ενοικιαζόμενων κατοικιών, διαμερισμάτων ή και δωματίων. Απευθύνεται, επιπλέον, σε ένα κοινό μεγαλύτερων ηλικιών, ενώ δεν χαίρει της ίδιας αναγνώρισης με την Airbnb ούτε διατηρεί τις δικές της σχέσεις με τη Silicon Valley.
Ψηφιακοί νομάδες
Η τηλεργασία αποτελεί το «κλειδί» για το νέο προφίλ της Airbnb, καθώς οι εργαζόμενοι στις περισσότερες χώρες της Δύσης διατηρούν την εξ αποστάσεως εργασία, επιλέγοντας να γίνουν ψηφιακοί νομάδες, ώστε να δουλεύουν από οπουδήποτε, νοικιάζοντας κάθε φορά διαφορετική οικία Airbnb. Η εταιρία προσδοκά να εξαργυρώσει τις αλλαγές που επέφερε η πανδημία. «Για πρώτη φορά, εκατομμύρια άνθρωποι μπορούν να ζήσουν οπουδήποτε», σημείωσε ο CEO Μπράιαν Τσέσκι. Οι αναλυτές εκτιμούν πως το μέλλον της εργασίας θα είναι υβριδικό και, έτσι, η επένδυση στην τηλεργασία εκτιμάται πως θα αποδώσει για την Airbnb.
Ο Τσέσκι πιστεύει ότι η πανδημία έχει αλλάξει τα ταξίδια για πάντα και έχει εντοπίσει τρεις βασικές «τάσεις» που θα ακολουθήσουν τη μετά-Covid εποχή: Οι άνθρωποι θα ταξιδεύουν λιγότερο για επαγγελματικούς λόγους και περισσότερο για διασκέδαση, οι ταξιδιώτες θα αναζητήσουν εμπειρίες σε μικρότερες κοινότητες και όχι απαραίτητα στους κορυφαίους προορισμούς και θα δείξουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για πιο ουσιαστικά ταξίδια μακριά από τουριστικά σημεία.
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, 1 στις 5 διανυκτερεύσεις που κρατήθηκαν μέσω Airbnb αφορούσαν διαμονές ενός μήνα ή μεγαλύτερης διάρκειας και σχεδόν οι μισές διανυκτερεύσεις αφορούσαν διαμονές μίας εβδομάδας ή περισσότερο, ανέφερε η εταιρία, σημειώνοντας πως τον περασμένο χρόνο 100.000 επισκέπτες της Airbnb έκαναν κράτηση για διαμονή τριών μηνών και άνω. Επιπλέον, η εταιρία προσφέρει νέου είδους καταλύματα και εμπειρίες κάνοντας διαθέσιμα για μίσθωση αχυρώνες, σπίτια σε λίμνες, ιδιωτικά νησιά, ακόμα και σπηλιές.
Παράλληλα, αυξάνεται η ζήτηση για γραφεία τύπου Airbnb, που προσφέρουν ευέλικτους χώρους εργασίας στους οποίους δεν χρεώνονται τα τετραγωνικά μέτρα επιφάνειας αλλά οι θέσεις εργασίας και οι μέρες μίσθωσης. Τα ακίνητα που προσφέρονται ως προσωρινοί χώροι εργασίας κινούνται στην ίδια κατεύθυνση με την υβριδική εργασία και την τηλεργασία, ενώ εξυπηρετούν επιχειρηματίες που δεν θέλουν ή δεν χρειάζονται μακροχρόνιες μισθώσεις εργασιακών χώρων.
Μεγάλο δίκτυο
Η ευελιξία που επιδεικνύει η Airbnb συνέβαλε στην επιβίωσή της κατά τη διάρκεια της κατακόρυφης πτώσης των κρατήσεων στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης. Το παγκόσμιο δίκτυό της επιτρέπει όλα τα είδη ταξιδιών – εγχώρια, διεθνή, βραχυχρόνια, μακροχρόνια. Ωστόσο, η εταιρία δεν μπόρεσε να αποφύγει τις περικοπές χρηματοδότησης στα τμήματα μάρκετινγκ και διαφήμισης, τη μείωση μισθών των διευθυντών και τις μαζικές απολύσεις εργαζομένων. «Εχουμε εκατομμύρια τύπους σπιτιών σε σχεδόν κάθε κοινότητα, για σχεδόν κάθε τιμή, σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι, όπως και να αλλάξει το ταξίδι, είμαστε ικανοί να προσαρμοστούμε», σημείωσε ο Τσέσκι στο πλαίσιο συνέντευξής του στην τηλεόραση του Bloomberg.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr