Υπενθυμίζεται ότι, εκτός από την ιταλική εταιρία, δεσμευτική προσφορά είχε υποβάλει και η EPH από την Τσεχία (μέσω της EP Investments Advisors). Η διαδικασία προέβλεπε πως, αν τα προσφερόμενα τιμήματα διέφεραν λιγότερο από 15%, τότε θα ζητούνταν βελτιωμένες προσφορές και από τους δύο «μνηστήρες». Αντίθετα, αν η «ψαλίδα» ξεπερνούσε το 15%, τότε θα ζητείτο βελτιωμένη προσφορά μόνο από την εταιρία που υπέβαλε το μεγαλύτερο τίμημα.
Στην ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ δεν αποσαφηνιζόταν κατά πόσο ζητήθηκε βελτιωμένη προσφορά και από τους δύο «μνηστήρες». Οπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, τα προσφερόμενα τιμήματα είχαν διαφορά μεγαλύτερη από 15%, με συνέπεια στην τελική φάση να συμμετάσχει μόνο ο υψηλότερος προσφέρων.
Η προσφορά
Με βάση νεότερες πληροφορίες, το μεγαλύτερο αυτό τίμημα προήλθε από την Italgas, με συνέπεια να ζητηθεί μόνον από αυτήν βελτιωμένη προσφορά. Μάλιστα, όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο ότι ήδη το προσφερόμενο τίμημα από την ιταλική εταιρία κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Επισημαίνεται ότι η Italgas έχει προθεσμία έως την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου να υποβάλει τη βελτιωμένη προσφορά της. Την επόμενη ημέρα, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, θα ανοιχτεί η προσφορά, ώστε να ανακηρυχθεί ο οριστικός πλειοδότης, οπότε μία ακόμη εταιρία μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να αποκτήσει ελληνικό asset του Δημοσίου.
Έρχονται εκατομμύρια ευρώ: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ - Ποιοι οι δικαιούχοι
Υπενθυμίζεται ότι στην ιδιωτικοποίηση συμμετέχουν από κοινού ως πωλητές το ΤΑΙΠΕΔ και τα Ελληνικά Πετρέλαια, κατέχοντας το 65% και το 35% της ΔΕΠΑ Υποδομών, αντίστοιχα. Στο χαρτοφυλάκιο της προς πώληση εταιρίας υπάγεται το 100% της ΕΔΑ Αττικής, το 100% της ΔΕΔΑ, καθώς και το 51% της ΕΔΑ ΘΕΣΣ. Επίσης, ο προτιμητέος επενδυτής θα υποβάλει προσφορά και για το υπόλοιπο 49% της Εταιρείας Διαχείρισης των δικτύων διανομής Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας, σύμφωνα με τη σχετική συμφωνία του ΤΑΙΠΕΔ με τη σημερινή κάτοχο του μειοψηφικού μεριδίου, ιταλική Eni Gas e Luce.
Στα 850 εκατ. ο «πήχυς»
Οι δύο πωλητές (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛ.ΠΕ.) έχουν προχωρήσει σε ανεξάρτητες αποτιμήσεις, ώστε να προσδιορίσουν το εύλογο τίμημα για την παραχώρηση των ποσοστών τους. Αν και δεν έχει γίνει γνωστό πού τοποθετούν τον πήχυ, σύμφωνα με μία πρόχειρη εκτίμηση που είχε κάνει ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων, κ. Ανδρέας Σιάμισης, η λογιστική αξία του 35% του Ομίλου στη ΔΕΠΑ Υποδομών ανέρχεται σε 250-300 εκατ. ευρώ. Τούτων δοθέντων, η αναγωγή των 250-300 εκατ. στο 100% των μετοχών της εταιρίας «μεταφράζεται» σε ένα ποσό της τάξεως των 700-850 εκατομμυρίων.
Κύκλοι της αγοράς τονίζουν ότι, πέραν του τιμήματος, η προοπτική εξαγοράς από την Italgas θα «εισφέρει» στη ΔΕΠΑ Υποδομών σημαντική τεχνογνωσία, με δεδομένο ότι η ιταλική εταιρία έχει εμπειρία 180 ετών στην ανάπτυξη και λειτουργία δικτύων διανομής αερίου. Ετσι, διαχειρίζεται στη γειτονική χώρα 70.000 χιλιόμετρα δικτύων, αποτελώντας τον τρίτο μεγαλύτερο διαχειριστή δικτύων στην Ευρώπη και εξυπηρετώντας περισσότερους από 1.800 δήμους.