Ειδικότερα, η βελτιωμένη δεσμευτική προσφορά προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος ύψους 1.496.100.000 ευρώ, ενώ, επιπλέον του ανωτέρω τιμήματος, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κ.λπ.) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου. Ακόμη, οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα πέντε ετών ανέρχονται σε περίπου 420 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, καταγράφηκε το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί έως στιγμής για παραχώρηση περιουσιακού στοιχείου του χαρτοφυλακίου τού Ταμείου. Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού εκτιμάται στα 2.766.100.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνει το εφάπαξ τίμημα, τις υποχρεωτικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης. Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και η σύμβαση παραχώρησης θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η Εγνατία Οδός είναι ο σημαντικότερος και μεγαλύτερος οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Την προεδρία του ΕΒΕΘ διεκδικεί εκ νέου ο Γιάννης Μασούτης - Παρουσιάστηκε ο συνδυασμός «Νέο Επιμελητήριο»
Να σημειωθεί ότι πλέον ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος κατέχει το 75% της κοινοπραξίας, αναδεικνύεται σε «πρώτη δύναμη» στην αγορά των παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων, καθώς έχει το 100% στις παραχωρήσεις της Νέας Οδού (Μεταμόρφωση – Σκάρφεια Φθιώτιδας, Σχηματάρι – Χαλκίδα και Αντίρριο – Ιωάννινα) και της Κεντρικής Οδού (Σκάρφεια Φθιώτιδας και όλος ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας από Λαμία έως Γρεβενά), ενώ συμμετέχει με 17% στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Επίσης, μετέχει και στους διαγωνισμούς για τις παραχωρήσεις λιμένων που συνδέονται με την Εγνατία Οδό, δηλαδή των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Κόλαση στην Καμπούλ: Ξεπέρασαν τους 100 οι νεκροί από την τρομοκρατική επίθεση του ISIS [σκληρές εικόνες]
- Κορονοϊός: Ανω των 65 ετών ένας στους δύο νοσηλευόμενους
- Εύβοια: Νεκρός ο διοικητής του ΑΤ Ερέτριας έξω από το Τμήμα – Πληροφορίες για τραύματα από σφαίρες
- Κορονοϊός-Μετάλλαξη Δέλτα: Πού εντοπίστηκαν τα 1.760 νέα κρούσματα στην Ελλάδα
- Θωμαΐδης: Ο εφιάλτης είναι εδώ – Πρόβλεψη για 10.000 κρούσματα ημερησίως από τον Σεπτέμβριο
- Έγκλημα στη Μεσαρά: Οργάνωνε από καιρό τη δολοφονία ο 27χρονος
- Συντάξεις-πλασματικά έτη: Πώς θα προλάβετε να κατοχυρώσετε δικαίωμα εξόδου πριν τις αλλαγές του 2022 [πίνακες & παραδείγματα]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter