Το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας πραγματοποίησε διαδικτυακή έρευνα στο διάστημα 27-30/11/2016 με σκοπό να καταγράψει τη συμπεριφορά και τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών. Το ερωτηματολόγιο αναρτήθηκε σε διάφορες σελίδες στο Facebook και στο Linkedin.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι καταναλωτές δεν ανταποκρίθηκαν, όπως πιθανόν περίμεναν τα εμπορικά καταστήματα, στην πρακτική Black Friday. Μόνο 32% του δείγματος πραγματοποίησαν αγορές εκείνη την ημέρα, εκ των οποίων 82% προτίμησαν να επισκεφθούν τα εμπορικά καταστήματα, ενώ μόνο 11,1% έκαναν αγορές μέσω Διαδικτύου.
Επίσης, σε ποσοστό 6,5% αγόρασαν προϊόντα και από τα καταστήματα αλλά και από το Διαδίκτυο. Οι καταναλωτές πλήρωσαν για τις αγορές τους με μετρητά σε ποσοστό 58% και με χρεωστική κάρτα σε ποσοστό 26%, ενώ μόνο 10% χρησιμοποίησαν πιστωτική κάρτα. Σε ποσοστό 6% έγιναν πληρωμές με μετρητά και με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.
Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα καλλυντικών, νέων τεχνολογιών και ένδυσης/υπόδησης.
Αγγελος Αγγελίδης
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου