Παράλληλα, οι αλλαγές που εξετάζονται θα είναι οριακές και στοχεύουν στη διευκόλυνση ευπαθών ομάδων του πληθυσμού – κυρίως τρίτεκνους και πολύτεκνους- αλλά και στα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών.
Ειδικότερα, σε ότι αφορά τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών, το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται ήδη σενάρια στοχευμένων μειώσεων ως κίνητρο για την πληρωμή των τελών και την ανάκτηση των πινακίδων τους από τους ιδιοκτήτες τους.
Στο επιτελείο της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου επεξεργάζονται ήδη τα σενάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Έτσι σχεδόν στο σύνολό τους οι ιδιοκτήτες μηχανών και αυτοκινήτων θα πληρώσουν και το 2018 τα ίδια τέλη με το 2017.
Κυβικά | Πριν το 2000 | Από 2001 ως 2005 | Από 2006 ως το 2010 |
301-785 | 55 | 55 | 55 |
786-1.071 | 120 | 120 | 120 |
1.072-1.357 | 135 | 135 | 135 |
1.358-1.548 | 225 | 240 | 255 |
1.549-1.738 | 250 | 265 | 280 |
1.739-1.028 | 280 | 300 | 320 |
1.929-2.357 | 615 | 630 | 690 |
2.358-3.000 | 820 | 840 | 920 |
3.001-4.000 | 1.025 | 1.050 | 1.150 |
4.001 και άνω | 1.230 | 1.260 | 1.380 |
Τα τέλη βάσει ρύπων:
Εκπομπές ρύπων | Τέλη ανά γραμμάριο ρύπων | Από | Έως |
0-90 | 0 | 0 | 0 |
91-100 | 0,90 | 82 | 90 |
101-120 | 0.98 | 99 | 118 |
121-140 | 1,20 | 145 | 168 |
141-160 | 1,85 | 261 | 296 |