Προς το παρόν οι Έλληνες επιχειρηματίες πλησιάζουν διστακτικά την αγορά της Κίνας. Πρόκειται κυρίως για εξερευνητικές, μεμονωμένες και σε ένα ποσοστό «πειραματικές» προσπάθειες, με την αποστολή ενός ή δύο κοντέινερ με ελληνικά προϊόντα. Υπάρχουν, ωστόσο, και λίγες περιπτώσεις σημαντικών ελληνικών επιχειρήσεων, με στρατηγικό σχεδιασμό διείσδυσης στην κινεζική αγορά, οι οποίες καταγράφουν εξαιρετικές επιδόσεις, δημιουργώντας αλυσίδες και δίκτυα πωλήσεων. Είναι εταιρείες που έχουν καταφέρει να κατανοήσουν και να αξιοποιήσουν με επιτυχία την κουλτούρα, τα ήθη και τις καταναλωτικές συνήθειες των Κινέζων, σύμφωνα με ανακοίνωση του Ελληνο-κινεζικού συμβουλίου.
Το 2008 οι ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα υπολογίστηκαν σε 134,61 εκ. ευρώ. Ακολούθησε μια τετραετία σταθερής αύξησης ( το 2012 έφτασαν τα € 382,01 εκ.) και μια περίοδος κάμψης, λόγω της εντεινόμενης οικονομικής, πολιτικής αστάθειας και των capital controls.
ΑΣΕΠ: 2.213 μόνιμες θέσεις σε φορείς του Δημοσίου – Οι αιτήσεις, οι θέσεις και τα προσόντα
Το αποτέλεσμα ήταν στο τέλος του 2015 οι εξαγωγές στην Κίνα να μειωθούν στα € 273,53 εκ. Τα πρώτα μηνύματα ανάταξης της ελληνικής οικονομίας και η εμβάθυνση των ελληνο-κινεζικών εμπορικών και διπλωματικών σχέσεων κατά το 2016, είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική ανάκαμψη των ελληνικών εξαγωγών προς την ασιατική χώρα σε ποσοστό 19,95% φτάνοντας τα 328,11 εκ. ευρώ.
Το γεγονός αυτό αποτυπώνει τον υψηλό «πολλαπλασιαστή» που επιφυλάσσει για την ελληνική επιχειρηματικότητα η ανάπτυξη των διμερών εμπορικών σχέσεων μέσα σε ένα περιβάλλον οικονομικής σταθερότητας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης.
Οι πρώτες ύλες, τα καύσιμα, τα παράγωγα του πετρελαίου και τα βιομηχανικά προϊόντα είναι αυτά που κυριαρχούν μέχρι σήμερα στις ελληνικές εξαγωγές προς την Κίνα. Τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα αντιστοιχούν στο 4,14% των εξαγωγών προς τη συγκεκριμένη ασιατική αγορά.
Τα μάρμαρα, το βαμβάκι, βιομηχανικά απορρίμματα, μέρη αεροστροβίλων, πλάκες αλουμινίου, δομικά και άλλα υλικά κατέχουν μαζί με τα προϊόντα πετρελαίου τις υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη. Το παρθένο ελαιόλαδο και τα φρέσκα φρούτα διατηρούν ποσοστά 1,16% και 0,88% αντίστοιχα. Τα πρώτα είκοσι προϊόντα που εξάγει η Ελλάδα στην Κίνα, αντιπροσωπεύουν το 88,06% των συνολικών εξαγωγών μας προς τη χώρα φτάνοντας σε αξία τα €288,899 εκ. επί συνόλου €328,113 εκ. κατά το προηγούμενο έτος.