Πώς απευθυνόμαστε μιλώντας στο κινητό; Τι δεν κάνουμε όταν στέλνουμε SMS. Ποιοι είναι οι εκατό χρυσοί κανόνες που πρέπει να ακολουθούν οι χρήστες των social media; Τι πρέπει να προσέχουν τα παιδιά;
«Κλειδιά»
Το «σερφάρισμα» στις 256 σελίδες του συγγραφέα κρύβει χρήσιμα μυστικά και πολύτιμα «κλειδιά» που οδηγούν σε «θύρες» εμπιστοσύνης.
Κανόνας πρώτος: «Κάνουμε σαφή διάκριση ανάμεσα στα είδη των μέσων κοινωνικής δικτυώσεως. Επί παραδείγματι, το facebook ενδείκνυται για κοινωνικότητες, το Linkedln είναι καθαρώς επαγγελματικό, το Ιnstagram δίνει περισσότερο έμφαση στην εικόνα και το Twitter στην πολιτική». Σύμφωνα με τον Χρήστο Ζαμπούνη, «η πρώτη εντύπωσις είναι το παν, συνήθως δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία. Διαλέγουμε καλής ποιότητος φωτογραφίες και παρουσιάζουμε τον εαυτό μας με σαφή και λιτό τρόπο… Δεν κάνουμε ακρίτως προσθήκες φίλων για να δείξουμε ότι είμεθα δημοφιλείς και ύστερα να υποχρεούμεθα να τους διαγράψουμε. H συλλήβδην προσθήκη φίλων έχει μεν το πλεονέκτημα της επιδείξεως στην online κοινότητα, ότι είμεθα δημοφιλείς, παρουσιάζει όμως το μειονέκτημα της ανακαλύψεως ότι ορισμένοι από αυτούς ενδέχεται να είναι ενοχλητικοί και να χρειασθεί να τους διαγράψουμε».
Κεφάλαιο «funny videos», όπως αποκαλούνται διεθνώς τα αστεία βίντεο: «Ενας λογικός αριθμός αστείων βίντεο είναι έως 2-3 την ημέρα και όχι όλα μαζί. Σεβώμεθα τον χρόνο των άλλων και δεν τους “σφυροκοπούμε” με μακροσκελή e-mails ή videos διαρκείας».
Το κυνήγι των «likes»: Τα «likes» («μου αρέσει») στις αναρτήσεις μας είναι σαν να κοιτάμε τον εαυτό μας στον καθρέπτη κα να λέμε: «Μου αρέσεις», ο εστί μεθερμηνευόμενον, ένα είδος ναρκισσισμού. Τα «likes» σε εστιατόριο ή μπαρ είναι πιθανόν να έχουν ως συνέπεια την αποστολή από τα εν λόγω καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος προσκλήσεων και ενημερώσεων για τα νέα τους. Τα λίγα «likes» και οι καρδιές στο facebook και στο Instagram μπορούν να αποτελέσουν την αιτία αρνητικών συναισθημάτων για κάποιους χρήστες, οπότε το facebook, προσπαθώντας να μειώσει την πίεση που ασκεί στην ψυχολογία, δίνει στους χρήστες του την επιλογή να τα κρύβουν».
Βασικός κανόνας: «Αποφεύγουμε τη διακίνηση φημών ή κουτσομπολιών μέσω των social media. Το ποιος τα έφτιαξε και το ποιος χώρισε με ποίον ή με ποίαν είναι ιδιωτικά θέματα που ενδέχεται οι εμπλεκόμενοι σε αυτά να μην επιθυμούν να δημοσιοποιηθούν. Εάν δεν δυνάμεθα να συγκρατηθούμε, επιλέγουμε το τηλέφωνο».
Κλήσεις
Κατερίνα Καινούργιου: Η ατάκα για την πεθερά της - «Με αγαπάει, είναι εξαιρετική γυναίκα» [βίντεο]
Oταν καλούμε στο κινητό: «Καλημέρα, μήπως ενοχλώ;», «Καλημέρα, μήπως είναι ακατάλληλη η στιγμή;», «Καλημέρα, μπορούμε να μιλήσουμε;», είναι οι ενδεδειγμένες φράσεις όταν καλούμε κάποιον στο κινητό του, αφού, ασφαλώς, έχουμε παρουσιασθεί πλήρως, εάν φυσικά δεν υπάρχει προτέρα γνωριμία. «Ελα», «γεια» ή «Πού είσαι;», είναι μη ενδεδειγμένες φράσεις στην αντίστοιχη περίσταση. Ειδικώς το «Πού είσαι;» είναι άκρως αδιάκριτο, υπό την έννοια ότι δεν είμεθα υποχρεωμένοι να ενημερώνουμε μη οικείους για την τοποθεσία μας». Επίσης: «Υπογράφουμε πάντα τα γραπτά μας μηνύματα SMS, διότι υπάρχουν συνάνθρωποί μας που δεν έχουν απαραιτήτως αποθηκεύσει το κινητό μας. Εάν μας καλέσουν και είμεθα καθήμενοι με παρέα, η πρώτη κίνησις είναι να σηκωθούμε και να απομακρυνθούμε από το σημείο της συναθροίσεως. Οι ιδιωτικές συνομιλίες δεν είναι δημόσιες».
Τιμωρίες
Παιδιά και Διαδίκτυο. Ο Χρήστος Ζαμπούνης τονίζει: «Αρκετοί γονείς ανακοινώνουν την τιμωρία του τέκνου τους, π.χ. “θα σου πάρω το tablet για δύο ημέρες”, και στη συνέχεια, για διαφόρους λόγους, του το επιστρέφουν λίγες ώρες αργότερα. Το αποτέλεσμα της μη τηρήσεως της τιμωρίας στην ολότητά της μπερδεύει το παιδί και μόνον καλό δεν του κάνει». Επίσης: «Αποφεύγουμε τις διαπραγματεύσεις όταν τιμωρούμε. Είμεθα ενήλικες και τα παιδιά είναι ανήλικα. Και εμείς και αυτά δέον να αντιληφθούμε τη διαφορά. Ο σεβασμός κερδίζεται όταν τα όρια είναι σαφή. Η υπακοή είναι η λυδία λίθος του σεβασμού. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν από μικρά ότι δεν μπορούν να λένε και να κάνουν ό,τι θέλουν».
Τι κάνουμε στις τηλεδιασκέψεις; «Οπως και στην πραγματική ζωή, έτσι και στην εικονική επικοινωνία αποφεύγουμε να κάνουμε αρνητικές κρίσεις για την εμφάνιση των συνομιλητών μας στις ομαδικές συσκέψεις. Σχόλιο του είδους “πω, πω, τα χάλια σου έχεις σήμερα”, ή “φαίνεσαι πολύ κουρασμένος, ξενύχτησες χθες;”, εκτός από αγενή, είναι και αντιπαραγωγικά. Στις πρόσωπο με πρόσωπο (face to face) συνομιλίες είναι προτιμότερο όταν ο συνομιλητής μας έχει πραγματικά τα χάλια του να σχολιάσουμε “χρειάζεσαι ξεκούραση” ή “πρόσεχε τον εαυτό σου γιατί φοβάμαι ότι θα καταρρεύσεις”».
Ποσότητα και ποιότητα
Ο συγγραφέας αναλύει επίσης το κεφάλαιο «Ερωτας στο Διαδίκτυο» ενώ διατυπώνει χρήσιμες συμβουλές προς τους influencers: «Η ποσότης των followers δεν είναι το μοναδικό κριτήριο για να γίνει κανείς influencer. Ούτε η διασημότης. Υπάρχουν, επί παραδείγματι, αρκετοί άγνωστοι στο ευρύ κοινό που έχουν μία ισχυρή επιδραστικότητα, λόγω της διαφοροποιήσεως και της πρωτοτυπίας των post τους. Η αισθητική είναι το πρώτο θύμα στις αναρτήσεις των επίδοξων εγχώριων influencers, με την αυτοαναφορικότητα να καθίσταται αφόρητη από ένα σημείο και μετά…».
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Οι ευκαιρίες για σύνταξη πριν τα 62 – Πίνακες με τα νέα όρια ηλικίας και τα ποσά
Uber Files: Σάλος από τις σκιώδεις τακτικές και την διαπλοκή με κορυφαίους πολιτικούς
Κορονοϊός: Σε νέα εποχή από σήμερα η διαχείριση της πανδημίας – Τι αλλάζει
Power Pass: Τα 6 SOS για τα αναδρομικά στο ρεύμα