Προβλέπεται πρόγραμμα διαδοχικών συναντήσεων των διοικήσεων των ελληνικών κεντρικών και περιφερειακών πανεπιστημίων με τους εκπροσώπους των πανεπιστημίων της Αμερικής, για την εκπόνηση κοινών προγραμμάτων σπουδών, τη συμμετοχή αλλοδαπών φοιτητών σε ξενόγλωσσα και θερινά προγράμματα στη χώρα μας, την ανταλλαγή φοιτητών, ακαδημαϊκών, ερευνητών και τεχνογνωσίας, καθώς επίσης άλλες μορφές συνεργασίας που τα ίδια τα Ιδρύματα θα αποφασίσουν.
Είναι πραγματικά ένα συγκλονιστικό δείγμα εξωστρέφειας, αλλά και αναβάθμισης του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ότι κορυφαία αμερικανικά Ιδρύματα, όπως το Columbia, το Harvard, τοYale, το Tafts ή το Johns Hopkins, θέλουν να συμμετέχουν στην ελληνική εκπαιδευτική διαδικασία και να συνεργαστούν με εγχώρια πανεπιστήμια. Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε η υπουργός Παιδείας, το πρώτο από αυτά θα δημιουργήσει Κέντρο Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Στοίχημα η σύγκλιση με την Ευρώπη
Αυτή βεβαίως είναι η θετική πλευρά της εκπαίδευσης, γιατί υπάρχει και η άλλη, με συνδικαλιστές που προσφεύγουν σε δικαστήρια, αρνούμενοι οποιαδήποτε αλλαγή και τελικώς το μόνο που καταφέρνουν είναι να δείξουν την προσκόλλησή τους στην οπισθοδρόμηση και τη στασιμότητα.
Χρειάζεται εξωστρέφεια σε όλους τους τομείς και ιδίως στην Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της μακριά από συντεχνιακές λογικές, πρακτικές του παρελθόντος, ακόμα και παραβατικές συμπεριφορές.
Οι Αμερικανοί που ήλθαν στην Ελλάδα αντιλαμβάνονται την υψηλή ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού στη χώρα μας, καθηγητών και φοιτητών, και για αυτό θέλουν να συμμετέχουν στην πορεία αναβάθμισης. Το υψηλό επίπεδο της Παιδείας αποτελεί τον μοναδικό δρόμο για κοινωνική πρόοδο και οικονομική ανάπτυξη και για αυτό η έλευση των αμερικανικών πανεπιστημίων αποτελεί πολύ θετικό μήνυμα για τις προοπτικές του εκπαιδευτικού συστήματος και της χώρας.