ΤΑ ρεπορτάζ των μέσων ενημέρωσης, εδώ και χρόνια, περιγράφουν μια παρακμιακή πραγματικότητα: λεωφορεία που μένουν από βλάβες, που παίρνουν φωτιά, που δεν διαθέτουν κλιματισμό, που δεν επιτρέπουν την πρόσβαση σε ΑμεΑ. Απόλυτα λογικό, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι στα 19 έτη, ενώ ο ευρωπαϊκός στα 13 έτη.
ΕΔΩ και έναν χρόνο, όμως, έχει ξεκινήσει μια επίμονη και σωστά οργανωμένη προσπάθεια από το υπουργείο Υποδομών, η οποία αποδίδει αποτελέσματα. Ηδη, στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν δρομολογηθεί ακόμα 950 νέα οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Στην ουσία, θα έχει αντικατασταθεί το μεγαλύτερο μέρος του στόλου αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ο επόμενος μεγάλος στόχος είναι η αύξηση του αριθμού των οχημάτων μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η εμβληματική μεταρρύθμιση στη Δικαιοσύνη
ΟΙ αστικές συγκοινωνίες μπαίνουν σε μια νέα εποχή. Με ολοκαίνουργια λεωφορεία που διαθέτουν κλιματισμό και είναι πλήρως προσβάσιμα σε ΑμεΑ. Με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τη Γραμμή 4 και τις επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα, με την αναβάθμιση των συρμών του Ηλεκτρικού.
ΚΑΙ με κάτι ακόμα εξαιρετικά σημαντικό. Από τις 23 Δεκεμβρίου οι πολίτες θα μπορούν να επιβιβάζονται στα μέσα μεταφοράς χρησιμοποιώντας τραπεζική κάρτα ή κινητό τηλέφωνο αντί για το χάρτινο εισιτήριο.
Η κυβέρνηση οφείλει να στηρίξει τα δημόσια μέσα μεταφοράς, ώστε να επιστρέψουν οι πολίτες σε αυτά και να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος. Γι’ αυτό χρειάζεται να υπάρξει αυστηρή αστυνόμευση στις λεωφορειολωρίδες, ώστε τα νέα υπερσύγχρονα λεωφορεία να φτάνουν στη στάση στην προγραμματισμένη ώρα.