Ο «Κίμων» έχει μήκος 122 μέτρα, πλάτος 18 μέτρα και βύθισμα 4.550 τόνων. Είναι εξοπλισμένη με υπερσύγχρονους αισθητήρες και όπλα, όπως το ραντάρ Sea Fire, τους πυραύλους ASTER 30, το σύστημα εξωτερικής προστασίας SYLVER A50 και το σύστημα διοίκησης SETIS. Η φρεγάτα είναι σχεδιασμένη να αντιμετωπίζει πολλαπλές απειλές στην επιφάνεια, στον αέρα και κάτω από το νερό. Ειδικότερα, οι κύριες επιχειρησιακές δυνατότητες της φρεγάτας είναι η συνοδεία και η προστασία μονάδων υψηλής αξίας ενάντια σε κάθε συμβατική απειλή πάνω και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, η διαλειτουργικότητα εντός μιας πολυεθνικής ναυτικής δύναμης και η συνεισφορά σε όλους τους τομείς πολέμου, η ανάπτυξη σε περιοχές κρίσης ως κέντρο διοίκησης, αλλά και ως πλατφόρμα εφόρμησης των Ειδικών Δυνάμεων, και η συμβατική αποτροπή σε παράκτιες περιοχές και την ανοιχτή θάλασσα.
Οι εργασίες
Αυτήν τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί το κύτος του σκάφους, ενώ το επόμενο βήμα είναι η τοποθέτηση του «εγκεφάλου» του πλοίου, δηλαδή του ιστού που φιλοξενεί το ραντάρ, τα συστήματα μάχης και διανομής πληροφοριών και τα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία δοκιμάζονται και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα μπουν πάνω στη φρεγάτα.
Στο εσωτερικό του σκάφους, όπως είναι αυτήν τη στιγμή, μπορεί να διακρίνει κανείς έναν οργασμό εργασιών. Δωμάτια, άλλα μεγάλα και άλλα μικρότερα σε μέγεθος, «ντύνονται» με τα απαραίτητα υλικά μόνωσης, ενώ παντού υπάρχουν καλώδια και σωληνώσεις για όλες τις λειτουργίες του πλοίου. Κατά τους πρώτους μήνες του 2024 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο εσωτερικό και το εξωτερικό μέρος του πλοίου και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν δοκιμές εν όρμω και στη συνέχεια εν πλω.
Επιμένει ο Φιντάν: «Το θέμα δεν είναι μόνο το Αιγαίο, αλλά και η στρατιωτικοποίηση των νησιών»
Παράλληλα τα μέλη του πληρώματος θα εκπαιδεύονται σε εξομοιωτές, ώστε να αποκτήσουν μια ευχέρεια με τα συστήματα της FDI. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η απόδοση της φρεγάτας «Κίμων» στο Πολεμικό Ναυτικό αναμένεται μέχρι τον Μάρτιο του 2025, ενώ λίγους μήνες αργότερα και συγκεκριμένα το φθινόπωρο του 2026 θα γίνει η παράδοση της δεύτερης φρεγάτας, «Νέαρχος». Ηδη κομμάτια από τη δεύτερη φρεγάτα έχουν ξεκινήσει να στήνονται και όπως φαίνεται και στη φωτογραφία του «Ε.Τ.» της Κυριακής οι εργασίες προχωρούν και εκεί με γοργούς ρυθμούς. Μάλιστα, κάποια από τα ναυπηγικά μπλοκ του «Νέαρχου» έχουν στηθεί και τα είδε και ο υπουργός Αμυνας, Νίκος Δένδιας, κατά την ξενάγησή του στα ναυπηγεία της Naval Group, από τον Γάλλο ομόλογό του.
Αναβάθμιση
Σύμφωνα, λοιπόν, με το χρονοδιάγραμμα, το 2025 θα παραληφθούν οι δύο πρώτες φρεγάτες και η τρίτη με την ονομασία «Φορμίων» αναμένεται τον Οκτώβριο του 2026. Με τις ελληνικές φρεγάτες το Πολεμικό Ναυτικό αποκτά την έκδοση των αντιαεροπορικών πυραύλων με τα 32 «κελιά», δηλαδή θα έχουν τη δυνατότητα να έχουν παράλληλα φορτωμένους 32 αντιαεροπορικούς πυραύλους ASTER 30, το βεληνεκές των οποίων υπολογίζεται στα 120 χιλιόμετρα. Για να αντιληφθεί κάποιος το άλμα στις δυνατότητες του Πολεμικού Ναυτικού, πρέπει να σημειωθεί ότι οι φρεγάτες που έχει σήμερα ο ελληνικός στόλος έχουν 8 «κελιά» με αντιαεροπορικούς πυραύλους ESSM με βεληνεκές 15 χιλιόμετρα.
Επίσης, οι φρεγάτες που θα παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτουν και ένα υπερσύγχρονο και τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ανθυποβρυχιακού πολέμου, το οποίο περιλαμβάνει σόναρ μεταβλητού βάθους, που σημαίνει ότι θα είναι σε θέση να εντοπίζουν στόχους χαμηλού ακουστικού ίχνους. Να υπενθυμίσουμε ότι το κόστος απόκτησης των τριών γαλλικών φρεγατών FDI HN ή Belh@rra προσδιορίστηκε στα 3,048 δισ. ευρώ. Επίσης, σε περίπτωση που το υπουργείο Εθνικής Αμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό ασκήσουν το δικαίωμα προαίρεσης και παραγγείλουν στη γαλλική Naval Group και 4η φρεγάτα, το συνολικό κόστος του προγράμματος θα ανέλθει στα 4,070 δισ. ευρώ.
Ειδήσεις σήμερα