Σε ρεπορτάζ του το βρετανικό δίκτυο αναφέρεται στο ρουκετοπόλεμο που έχει στόχο να χτυπήσει το καμπαναριό της άλλης εκκλησίας.
Δύο εκκλησίες στην ελληνική πόλη του Βροντάδου φωταγωγήθηκαν το βράδυ του Σαββάτου, καθώς εκτόξευσαν ρουκέτες η μία εναντίον της άλλης στο πλαίσιο μιας ορθόδοξης πασχαλινής παράδοσης.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του ετήσιου «ρουκετοπόλεμου», η Πασχαλινή Λειτουργία συνεχίζεται εντός των εκκλησιών στο νησί της Χίου.
Το θέαμα χρονολογείται από το 1800 -όταν η Ελλάδα κυβερνούσε η Οθωμανική αυτοκρατορία- αλλά πλέον αντί για κανόνια χρησιμοποιούνται ρουκέτες.
Τμήματα της περιοχής είναι επιστρωμένα με μεταλλικά φράγματα, για να προσπαθήσουν να τα προστατέψουν από ζημιές από πυρκαγιά.
Φέτος η συμμετοχή του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη, καθώς υπολογίζεται ότι παρακολούθησαν το έθιμο περίπου 20.000 άνθρωποι από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το έθιμο του ρουκετοπόλεμου
Οι Παναγούσοι (ενορίτες της Παναγίας Ερειθιανής) έχουν ως στόχο να πετύχουν με τις ρουκέτες τους τον τρούλο και το έμβλημα του Αγίου Μάρκου ενώ οι Αγιομαρκούσοι (ενορίτες του Αγίου Μάρκου) το ρολόι του καμπαναριού της Παναγίας Ερειθιανής.
Η προετοιμασία γίνεται αρκετούς μήνες πριν όπου οι ομάδες των δύο ενοριών φτιάχνουν το “εκρηκτικό κοκτέιλ” από κάρβουνο, νίτρο και θειάφι και το τοποθετούν στις ρουκέτες.
Το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου οι ρουκέτες στήνονται σε ξύλινες βάσεις, τους ρουκετοσύρτες, προκειμένου να πάρουν την κατάλληλη τροχιά και να πετύχουν το στόχο τους.
Ο ανοιξιάτικος ουρανός κατακλύζεται από τις πολύχρωμες λάμψεις και τους κρότους χιλιάδων φλεγόμενων ρουκετών που δημιουργούν μια φαντασμαγορική ατμόσφαιρα εντυπωσιάζοντας όλους τους επισκέπτες.
Το έθιμο έχει τις ρίζες του την περίοδο της Τουρκοκρατίας, όπου οι Βρονταδούσοι χρησιμοποιούσαν μικρά κανόνια με δυνατούς κρότους για τον εορτασμό του Πάσχα, αλλά οι Τούρκοι υπό το φόβο ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εναντίον τους, τα απαγόρεψαν και τα αντικατέστησαν με αυτοσχέδιες ρουκέτες.