Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια. Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.
Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, ο δικηγόρος του σταθμάρχη δήλωσε ότι «με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών». «Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα. Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν, χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι», πρόσθεσε ο δικηγόρος του 59χρονου.
Τόνισε επίσης ότι ο σταθμάρχης δεν «έπινε» και δεν «γλένταγε» τη μοιραία στιγμή όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, ενώ σχετικά με το αν τοποθετήθηκε στη θέση του σταθμάρχη με πολιτικό μέσο, απάντησε πως μέσα από τη διαδικασία της κινητικότητας «πήρε τη θέση» και πως δεν υπήρχε λόγος να βάλει πολιτικό μέσο καθώς ήταν ο μόνος που έκανε αίτηση για τη συγκεκριμένη θέση.
Σε επίμονες ερωτήσεις για το αν τοποθετήθηκε στη θέση του σταθμάρχη Λάρισας με πολιτικό μέσο ο 59χρονος, ο κ. Παντζαρτζίδης αρχικά απάντησε: «Μην με βάζετε σε αυτό το «τριπάκι» δεν μπορώ να κάνω αυτή την κουβέντα», ενώ επεσήμανε πως «Δεν έχει καμία σχέση με την πολιτική ο άνθρωπος. Το θέμα το πολιτικό, για να αποκατασταθεί η τιμή της οικογένειάς του θα απαντήσω: Δεν πήρε τη θέση του γενικού γραμματέα του υπουργείου. Μέσα από την κινητικότητα, όπως κάθε Έλληνας που είχε απολυθεί το 2011 θέλησε να πάρει μια θέση. Τα προσόντα δεν τα ορίζει ο ίδιος. Από τις θέσεις που υπήρχαν, ουδείς πλην αυτού δήλωσε. Δεν υπήρχε λόγος να υπάρχει πολιτικό μέσο».
Σε ερώτηση για τις συνομιλίες με τους μηχανοδηγούς και τους άλλους σταθμούς, σχολίασε πως «Με ίδια αγωνία περιμένουμε κι εμείς, για αυτά που ακούγονται, να πάρουμε επιτέλους την ηχογραφημένη συνομιλία γιατί δεν αναγνωρίζουμε τη φωνή μας».
Ενώ για το αν εγκατέλειψε τη θέση του στη μοιραία βάρδια, απάντησε: «Ποτέ δεν εγκατέλειψε τη θέση του. Ο άνθρωπος ήταν εκεί συνεχώς και μέσα σε ένα σατανικό χρονικό διάστημα, περίπου 20 λεπτών, ήταν επιφορτισμένος με την ασφάλεια όλης της κεντρικής Ελλάδας».
Στο μεταξύ, δικηγόρος οικογενειών θυμάτων και τραυματιών διαπληκτίστηκε έξω από το δικαστικό Μέγαρο Λάρισας και απείλησε με μηνύσεις κατά δημοσιογράφων, οι οποίοι και μεταφέρθηκαν από την αστυνομία στο τμήμα μεταγωγών. Η αιτιολογία δεν έχει ξεκαθαριστεί πάντως, η ένταση ξεκίνησε όταν ο δικηγόρος είπε ενώπιον δημοσιογράφων ότι έδωσε στοιχεία στην ανακρίτρια και του ζητήθηκε παράβολο, ενώ στη συνέχεια άρχισε να απειλεί με μηνύσεις.
Τελικά έγιναν τέσσερις προσαγωγές, τριών δημοσιογράφων κι ενός εικονολήπτη τους οποίους προσέγγισε ο δικηγόρος κ. Θεοδωρόπουλος αρχικά για να τους διαμαρτυρηθεί για θέμα που αντιμετώπισε και στη συνέχεια για να αντιπαρατεθεί μαζί τους φωνάζοντας ότι θα υποβάλει μήνυση για προσβολή νεκρών.
Τραγωδία στα Τέμπη: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου»
Σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση ήταν ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος είναι ένας από τα κεντρικά πρόσωπα της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη, όταν το επιβατηγό τρένο συγκρούστηκε με το εμπορικό το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ ο σταθμάρχης φέρεται να ψέλλισε μετά τη σύλληψή του: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…». Ο 59χρονος δεν απολογήθηκε στον ανακριτή το Σάββατο, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για σήμερα, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα.
Σύμφωνα με τον συνήγορο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
«Υπήρχαν στην ανάκριση νέα στοιχεία, για τα οποία δεν είχαμε λάβει γνώση, ήταν πρόσφατα, που μας υποχρέωσαν εξαιτίας της πολύ μεγάλης σοβαρότητάς τους να ζητήσουμε νέα προθεσμία. Η ανάκριση θα ξεκινήσει αύριο. Είναι στοιχεία τα οποία είναι καθοριστικά, έπρεπε τα στοιχεία αυτά να χρησιμοποιηθούν και λόγω αυτών, ήταν απαραίτητη η λήψη προθεσμίας» είπε ο δικηγόρος του.
Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, έχει αναλάβει την ευθύνη, στο πλαίσιο που του αναλογεί, ενώ έκανε λόγο για ένα μοιραίο λάθος το οποίο απέδωσε στην κακιά ώρα. Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.
Τραγωδία στα Τέμπη: Ο μοιραίος σταθμάρχης
Οι παραλείψεις, τα λάθη και η απειρία του οδήγησαν στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα και στον θάνατο δεκάδες αθώους επιβάτες.
Ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, Β.Σ., ευθύνεται σε ένα μεγάλο ποσοστό για την τραγωδία, καθώς οδήγησε την επιβατική αμαξοστοιχία IC62 στο ρεύμα καθόδου, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί μετωπικά με εμπορική που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Και μπορεί η έρευνα που διεξάγεται να αγγίξει και άλλες πτυχές της υπόθεσης, οι οποίες σχετίζονται με την έλλειψη σύγχρονων αυτοματοποιημένων συστημάτων αποτροπής και πρόληψης ατυχημάτων, ο ρόλος του Β.Σ. στην τραγωδία παραμένει ο πιο καίριος.
Τραγωδία στα Τέμπη: Δεν ήταν η πρώτη φορά
Ο Ελεύθερος Τύπος αποκάλυψε πως δεν ήταν η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος σταθμάρχης είχε μπερδέψει τα… κλειδιά! Λίγη ώρα πριν γίνει η σύγκρουση στα Τέμπη, είχε βάλει σε λάθος ράγες -μπερδεύοντας και πάλι τα κλειδιά- την αμαξοστοιχία που εκτελούσε το προαστιακό δρομολόγιο της Λάρισας, γεγονός που ευτυχώς έγινε έγκαιρα αντιληπτό από τον μηχανοδηγό! «Ο μηχανοδηγός μού το επεσήμανε κι εγώ του είπα να κάνει πίσω ώστε να επαναφέρω τα κλειδιά στην κύρια γραμμή», έχει πει -σύμφωνα με πληροφορίες- ο μοιραίος σταθμάρχης!
Η επαγγελματική του πορεία καθρεπτίζει σε ένα σημαντικό ποσοστό το προσωπείο της Ελλάδας. Ένας άνθρωπος χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις προσελήφθη στο Δημόσιο (όπου έκανε… βόλτες και μετατάξεις ανάμεσα σε υπηρεσίες) και βρέθηκε χωρίς υπόβαθρο να διαχειρίζεται έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς της πιο νευραλγικής σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας, και μάλιστα κατά τη διάρκεια εορταστικού τριημέρου, όπου οι αμαξοστοιχίες είχαν πληρότητα 100%!
Είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ στις 6 Φεβρουαρίου του 1989. Εργαζόταν στον σταθμό της θεσσαλικής πρωτεύουσας ως… αχθοφόρος. Δηλαδή, βοηθούσε στο ανέβασμα και το κατέβασμα των βαλιτσών και των ογκωδών αντικειμένων. Με τον νόμο περί κινητικότητας 3891/11 (γνωστό ως «νόμο Ρέππα») στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη από τον ΟΣΕ σε άλλο φορέα του Δημοσίου, όπου μετακινήθηκε στις 2 Μαΐου του 2011. Η νέα του δουλειά ήταν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, όπου απασχολείτο στη διανομή σχολικών βιβλίων στους μαθητές.
Έντεκα χρόνια μετά, στις 13 Απριλίου 2022, κατέθεσε αίτηση για νέα μετάταξη σε μία από τις 18 θέσεις σταθμάρχη που ζήτησε ο ΟΣΕ μέσω του συστήματος κινητικότητας. Οι λόγοι που τον ώθησαν σε μια στροφή στην επαγγελματική καριέρα του και επιστροφή στον ΟΣΕ σχετίζονταν τόσο με τις υψηλές απολαβές της συγκεκριμένης θέσης (+700 ευρώ) όσο και με την υψηλότερη σύνταξη. Τελικά, επελέγη από την τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ, που συστάθηκε για αυτόν τον σκοπό. Έτσι, με τον «νόμο Ρέππα» περί κινητικότητας επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε προσωποπαγή θέση στις 14 Ιουνίου 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για αυτούς που πηγαίνουν με μετάταξη. Κάθισε στα θρανία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ και την 1η Αυγούστου 2022 αρχίζει τη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας για την ειδικότητά του, με το θεωρητικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στις 22 Οκτωβρίου 2022, με 712 ώρες, ενώ παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.
Μαθητεία
Στο τέλος Ιανουαρίου 2023 εξασκήθηκε μόλις για τέσσερις ημέρες στον σταθμό της Λάρισας ως βοηθητικός στο πλευρό άλλου σταθμάρχη. Την 1η Φεβρουαρίου έπιασε δουλειά στον σταθμό της Καλαμπάκας Τρικάλων, όπου παρέμεινε έως τις 14 Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια, έκανε μαθητεία για τρεις ημέρες στον σταθμό των Νέων Πόρων Πιερίας, όπου εργάστηκε και ως βασικός σταθμάρχης δύο ημέρες, στις 22 και τις 23 Φεβρουαρίου. Την επόμενη ημέρα, δηλαδή την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου, έκανε μαθητεία μόλις μίας ημέρας στον σταθμό της Λάρισας. Και από τις 25 Φεβρουαρίου έκανε υπηρεσία ως σταθμάρχης Λάρισας, και μάλιστα στη βραδινή βάρδια ήταν μόνος, όπως άλλωστε ορίζει το οργανόγραμμα από το 2011.
Στο προφίλ του στο facebook δηλώνει παντρεμένος, ενώ η τελευταία ανάρτησή του έγινε μέρες πριν από το δυστύχημα, όπου εμφανίζεται να κρατά στους ώμους του έναν μασκαρεμένο πιτσιρικά (πιθανότατα εγγονό του) και να δηλώνει «ξετρελαμένος». Στο πλευρό του βρίσκεται η οικογένειά του, τα μέλη της οποίας προσπαθούν να του συμπαρασταθούν.