Κατόπιν της κατάθεσης αυτού του νέου στοιχείου μόλις την περασμένη Τετάρτη (αλλά και της ταυτόχρονης δημοσιοποίησής του από τον συνήγορο της εταιρίας που φυλάει τις γραμμές του ΟΣΕ), ο ανακριτής, με κατεπείγον αίτημά του, ζητάει από δύο δικαστικούς πραγματογνώμονες να πιστοποιήσουν αν τα εν λόγω τρία βίντεο, όπου εμφανίζεται το εμπορικό τρένο πριν από τη μοιραία σύγκρουση, είναι γνήσια και σε καταφατική περίπτωση να αξιολογήσουν το περιεχόμενό τους, ως προς το εάν υπάρχει δεξαμενή η άλλο βυτίο πάνω στο εμπορικό τρένο που να σχετίζεται με μεταφορά παράνομου υλικού.
Οπως αναφέρει ο ανακριτής στο έγγραφό του προς τους δύο πραγματογνώμονες που διερευνούν το δυστύχημα, το ψηφιακό υλικό αυτό είναι «ιδιαίτερα ουσιώδες», γι’ αυτό και ζητάει την κατεπείγουσα έρευνά του.
Ζητάει από τους ειδικούς να καταγράψουν όλα τα στοιχεία σχετικά με δύο κρίσιμα ζητήματα:
«α) ότι η εμφανιζόμενη στο ψηφιακό υλικό διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία ταυτίζεται με την εμπλακείσα στο διερευνώμενο από εμάς σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης-2-2023 εμπορική αμαξοστοιχία 63503, παραθέτοντας ειδικότερα όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν το γεγονός αυτό και αν μπορείτε από την έρευνα-ανάλυση να τα εντοπίσετε (αριθμοί και διακριτικά φορταμαξών, αριθμοί και διακριτικά εμπορευματοκιβωτίων κλπ.), καθώς και ό,τι άλλο κρίνετε ουσιώδες και άξιο μνείας με βάση την έρευνα-ανάλυση του ψηφιακού αυτού υλικού,
β) αν στο ίδιο αυτό ψηφιακό υλικό, αμέσως πίσω από τις ηλεκτράμαξες της εν λόγω εμπορικής αμαξοστοιχίας, είτε επί των φορταμαξών με τα χαλύβδινα ελάσματα είτε επί της φορτάμαξας με το πρώτο εμπορευματοκιβώτιο, που κατά τη σειρά σύνθεσης του εν λόγω συρμού ακολουθούσε, είτε και στα βαγόνια που ακολουθούν μέχρι το πέρας του συρμού, μεταφέρεται ή όχι -είναι τοποθετημένο ή όχι- βυτίο ή παλέτα με ικανό αριθμό δοχείων μεταφοράς υγρών καυσίμων/υδρογονανθράκων/διαλυτών, στοιχείο που συνιστά ισχυρισμό μερίδας διαδίκων και των ορισθέντων από αυτούς τεχνικών συμβούλων».
Μια εξέλιξη η οποία φαινόταν αναπόφευκτη, μετά την εμφάνιση των νέων βίντεο -χθες δημοσιοποιήθηκε ένα ακόμα βίντεο- και η οποία όπως φαίνεται θα καθυστερήσει κι άλλο την ολοκλήρωση της ανάκρισης, αφού τα πορίσματα για τη γνησιότητα και το περιεχόμενο των βίντεο θα αποτελέσουν αντικείμενο της έρευνας που ήδη διεξάγεται από καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και τον Εθνικό Οργανισμό για τη Διερεύνηση των Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
Υπενθυμίζεται ότι, πριν από δύο μήνες, η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Γεωργία Αδειλίνη, είχε παραγγείλει κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για να διερευνηθεί γιατί δεν εστάλη το οπτικοακουστικό υλικό από κάμερες στη Θεσσαλονίκη, όπως έχει ζητηθεί, για να φανεί, μεταξύ άλλων, το εμπόρευμα που φορτώθηκε στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Η κ. Αδειλίνη ζητούσε να διερευνηθεί για ποιον λόγο δεν είχε σταλεί το υλικό από το μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, στο οποίο έγινε η φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Τέμπη: Eφοδος του ανακριτή στα γραφεία της εταιρίας
Τα τρία βίντεο, της εταιρίας βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, που κατέβασε χειριστής της (2/3 και 9/3 2023) και εμφανίστηκαν σχεδόν 2 χρόνια μετά, τα οποία φέρεται να αποτυπώνουν τη μοιραία εμπορευματική αμαξοστοιχία να περνά τη σήραγγα του Πλαταμώνα και άλλα σημεία, πριν από αυτήν των Τεμπών και τη μοιραία σύγκρουση, έχουν διαβιβαστεί και στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών μετά από εντολή του ειδικού εφέτη ανακριτή Λάρισας Σωτήρη Μπακαΐμη.
Το μεσημέρι της Δευτέρας ο ειδικός εφέτης ανακριτής μαζί με κλιμάκιο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών πήγαν στην έδρα της εταιρίας στον Πλαταμώνα και προέβησαν σε κατάσχεση του καταγραφικού της εταιρίας, ενώ το απόγευμα άλλος δικαστικός λειτουργός με κλιμάκιο της ίδιας υπηρεσίας πήγαν στα κεντρικά της εταιρίας στη Μεταμόρφωση για να κατάσχουν το πλήρες καταγραφικό σύστημα «ΙΝΤΕΡ ΣΤΑΡ ΣΕΚΙΟΥΡΙΤΙ ΕΠΕ», προκειμένου να διερευνήσουν την γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού, αν αυτό προέρχεται από το δίκτυο καμερών της συγκεκριμένης εταιρίας και αν υπάρχει άλλο χρήσιμο υλικό για την πορεία της έρευνας, όπως στον εμπορευματικό σταθμό φόρτωσης της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στη Θεσσαλονίκης.