Τη ζωή τους έχασαν ο 34χρονος κυβερνήτης, σμηναγός Χρήστος Μουλάς, και ο 27χρονος συγκυβερνήτης, ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης. Είχαν απογειωθεί λίγο πριν από τις 12 το μεσημέρι με το CL-215 από το αεροδρόμιο της Αγχιάλου με προορισμό την Κάρυστο, για να ριχτούν στο μέτωπο της φωτιάς.
Οπτικό υλικό έχει αποτυπώσει καρέ καρέ την τελευταία ρίψη του αεροσκάφους, λίγα δευτερόλεπτα πριν την πτώση. Τη στιγμή της προσβολής της φωτιάς, το Canadair πετάει σε χαμηλό υψόμετρο για τη στοχευμένη ρίψη. Την ώρα που ρίχνει το νερό και επιχειρώντας να απομακρυνθεί, το δεξί φτερό φαίνεται να ακουμπάει σε δέντρο, με αποτέλεσμα να αποκοπεί ο δεξιός πλωτήρας του εναέριου μέσου. Η απώλεια του πλωτήρα προκάλεσε απώλεια της σταθερότητας του Canadair, και, παρά τις προσπάθειες του χειριστή, θα απέκτησε αυξημένη δεξιά κλίση με κατεύθυνση προς το έδαφος. Ακολούθησε η πρόσκρουση μέσα στη ρεματιά, με το εναέριο μέσο να τυλίγεται αμέσως στις φλόγες.
Το μοιραίο Canadair τύπου CL-215 της Πολεμικής Αεροπορίας είχε πλήρωμα δύο χειριστές της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα εναέρια μέσα πυρόσβεσης, με την κατασκευή του να χρονολογείται στο 1978. Παρά την παλαιότητά του, το αεροσκάφος για ένα ακόμα καλοκαίρι πραγματοποιούσε, λόγω των δεκάδων πύρινων μετώπων, αδιάκοπες εναέριες ρίψεις κάτω από δύσκολες συνθήκες, προσθέτοντας δεκάδες ώρες πτήσης στο ήδη βεβαρημένο ενεργητικό του. Αντίστοιχη συσσώρευση κούρασης από τις συχνές επιχειρήσεις στις φωτιές είχε να διαχειριστεί και το πλήρωμα του Canadair.
«Τα συγκεκριμένα αεροπλάνα δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής», σημείωσε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο έμπειρος αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης, προσθέτοντας ότι η μόνη ελπίδα που έχουν οι χειριστές, σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, «όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια, ή (αν βρίσκονται κοντά στην θάλασσα) αναγκαστική προσθαλάσσωση».
Οι έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος θα επικεντρωθούν στην εξέταση του βιντεοληπτικού υλικού που αποτυπώνει την τροχιά του αεροσκάφους, το οποίο, παρά το γεγονός ότι άφησε το νερό, δεν κατάφερε χωρίς βάρος να αποκτήσει ανοδική πορεία, πιθανότατα λόγω του χτυπήματος στο δέντρο, αλλά και της απουσίας χώρου για ελιγμούς και προσγείωση. Σημειώνεται ότι πάντοτε ο έμπειροι πιλότοι πραγματοποιούν μία πτήση πάνω από το σημείο της ρίψης για επιθεώρηση του χώρου και στη συνέχεια επιχειρούν για την κατάσβεση. Παράλληλα θα διευκρινιστεί η σειρά του Canadair στο σχηματισμό, εάν δηλαδή πραγματοποιούσε πρώτο ρίψη ή ακολουθούσε άλλο αεροσκάφος.
Σε μια προσπάθεια να εντοπιστεί το πλήρωμα του αεροσκάφους, στο σημείο έσπευσαν ελικόπτερο Super Puma και ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού.
Διασώστης κατέβηκε από το ένα ελικόπτερο από αέρος με γάντζο, προκειμένου να προσεγγίσει το σημείο στο οποίο υπήρχε μεγάλη επικινδυνότητα λόγω των καυσίμων (κηροζίνης) του αεροσκάφους. Από εδάφους έσπευσαν πυροσβεστικά οχήματα και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Αργά το απόγευμα, η ομάδα έρευνας και διάσωσης επιβεβαίωσε τον τραγικό χαμό του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Πτώση Καναντέρ – Οι δύο ηρωικοί πιλότοι
Στο πένθος βυθίστηκε όλη η χώρα από την αυταπάρνηση των δύο πιλότων που ρίχτηκαν στη μάχη με τις φλόγες, χάνοντας δυστυχώς τη ζωή τους εν ώρα καθήκοντος.
Οι πιλότοι του Canadair που κατέπεσε χθες το μεσημέρι στον Πλατανιστό Εύβοιας επιχειρώντας να σβήσει την πυρκαγιά ήταν ο κυβερνήτης, σμηναγός Χρήστος Μουλάς, 34 ετών, και ο συγκυβερνήτης, ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών.
Λίγο πριν τις 18:30, το ΓΕΑ ανακοίνωσε επισήμως το θάνατο των δύο χειριστών: «Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 14:52, αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη, σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, 34 ετών, και του συγκυβερνήτη, ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών».
Το σεβασμό των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ζήτησαν οι οικογένειες των χειριστών κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης των σωστικών συνεργείων για τους δύο πιλότους που ήταν ακόμη σε εξέλιξη. Στη συνέχεια, δυστυχώς, ανακοινώθηκε ο θάνατος των δύο πιλότων.
Ειδικότερα, οι γονείς των μελών του πληρώματος έκαναν θερμή παράκληση να μην επικοινωνούν οι δημοσιογράφοι μαζί τους.
Ολη η Ελλάδα «υποκλίθηκε» στους ήρωες πιλότους του Canadair που χάθηκαν χθες στον Πλατανιστό Ευβοίας. O 34χρονος κυβερνήτης, σμηναγός Χρήστος Μουλάς, είχε καταγωγή από τα Χανιά και συγκεκριμένα από τον Αποκόρωνα.
Ο 34χρονος είχε περάσει τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια στα Χανιά, με τους γονείς του να δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στην περιοχή του Αποκόρωνα. Στη συνέχεια εισήχθη στη Σχολή Ικάρων και επέλεξε την πυρόσβεση με τα Canadair.