Ο αριθµός των κορβετών αφορά το γνωστό «3+1», αλλά ένα άλλο «3+1», αυτό των φρεγατών, θα µείνει 3, όπως δείχνουν όλα τα δεδοµένα. Πρόκειται για την οψιόν της 4ης FDI, η οποία θα πρέπει να έχει ασκηθεί µέχρι το καλοκαίρι για να αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό την αναγκαία 4η φρεγάτα στην τιµή και τους όρους που αγόρασε τις υπόλοιπες τρεις. Μέχρι στιγµής, όµως, τίποτα δεν δείχνει ότι υπάρχει ζέση εκ µέρους του ΥΠΕΘΑ για την τέταρτη φρεγάτα, η προµήθεια της οποίας θα εξασφάλιζε για το Πολεμικό Ναυτικό µία ακόµη υπερπολύτιµη µονάδα ναυτικής κρούσης.
Αντίθετα, το Πολεμικό Ναυτικό προσανατολίζεται στην προµήθεια 3 κορβετών. Το ∆όγµα Επιχειρήσεων προβλέπει σαφώς τη διάθεση 12 φρεγατών και 6 κορβετών, ενώ µε τα σηµερινά δεδοµένα το Π.Ν. βαδίζει σε συρρίκνωση σε 7 φρεγάτες (3 FDI HN συν 4 εκσυγχρονισµένες ΜΕΚΟ200ΗΝ) και 3 κορβέτες. Συνολικά, δηλαδή, µιλάµε για 10 κύριες µονάδες επιφανείας (7+3) και «ιδανικά» 11, εάν υπάρξει και 4η κορβέτα ως προαίρεση. Σε ό,τι αφορά τις 6 εκσυγχρονισµένες S και τις 3 που δεν έχουν εκσυγχρονιστεί, αυτές θα παροπλιστούν εντός της δεκαετίας. Βέβαια, παλαιότερα το ∆όγµα Επιχειρήσεων αφορούσε 14 φρεγάτες, αλλά µε τα σηµερινά δεδοµένα αυτό είναι κάτι ανέφικτο.
Αρκούν 6 νέα σκάφη και 4 εκσυγχρονισµένες ΜΕΚΟ για να ικανοποιήσουν τις συνολικές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού; Ασφαλώς και όχι. ∆εν µπορεί να γίνει, όµως, και κάτι διαφορετικό ή, αν µπορούσε, θα αφορούσε έναν εντελώς νέο προγραµµατισµό, κάτι που δεν υφίσταται σήµερα. Να υπενθυµίσουµε πως η επιλογή πλοίου κατηγορίας κορβέτας δεν γίνεται γιατί αίφνης το Πολεμικό Ναυτικό ανακάλυψε ότι τέτοια πλοία θα του αποφέρουν επιχειρησιακό πλεονέκτηµα, αλλά γίνεται απλώς λόγω έλλειψης κονδυλίων, για τίποτε άλλο. Με τις αποφάσεις αυτές το Πολεμικό Ναυτικό περιορίζει το «τονάζ» του και µαζί µε αυτό τη δυνατότητα να αναλάβει ρόλο στη Νοτιοανατολική. Μεσόγειο, περιοριζόµενο στη φύλαξη του Αιγαίου.