Οπως έκανε γνωστό το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ο υπουργός, Γιάννης Οικονόμου, ύστερα από διαδοχικές συσκέψεις που είχε με την πολιτική και φυσική ηγεσία, κατέληξε ότι στο στόχαστρο μπαίνουν έξι συγκεκριμένες παραβάσεις, που βάζουν σε κίνδυνο άλλους οδηγούς και πεζούς. Πρόκειται για τις εξής: α. κόκκινος σηματοδότης, β. STOP, γ. χρήση κινητού τηλεφώνου, δ. ΛΕΑ, ε. επιθετική οδήγηση, στ. διπλοπαρκάρισμα.
Σε ό,τι αφορά τις σχετικές παραβάσεις, η πρόθεση του υπουργείου είναι η αφαίρεση τόσο των στοιχείων κυκλοφορίας όσο και της άδειας ικανότητας οδήγησης να είναι κλιμακούμενη, ανάλογα δηλαδή με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή του παραβάτη, και αρχικά να γίνεται πολύμηνη, έπειτα πολυετής και τελικά οριστική. Σε κάθε περίπτωση, θα ληφθεί ειδική μέριμνα ώστε οι ποινές που αφορούν στις συγκεκριμένες παραβάσεις να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.
Ταυτόχρονα, ο κ. Οικονόμου προανήγγειλε την «ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με άμεση επιστροφή 50 αστυνομικών στην Τροχαία (θα ακολουθήσουν και άλλες επιστροφές τους επόμενους μήνες) και με αξιοποίηση και ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών επιτήρησης, αρχικά σε κεντρικούς δρόμους και μεγάλες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου».
Κίνηση στους δρόμους
Εκτός, όμως, από τους παραβάτες, ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που κυριαρχεί στους δρόμους είναι η κίνηση. Για το ζήτημα, που επίσης τέθηκε επί τάπητος, αποφασίστηκε η «επικαιροποίηση, ο επανασχεδιασμός και η βελτίωση της πρωτογενούς αντίδρασης και επέμβασης σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών στους δρόμους, και ιδιαίτερα στον Κηφισό, με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτατη αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας».
Επειτα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε για το ζήτημα με τον διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή καθηγητή Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου, με τον οποίον είχε πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη στις 21 Αυγούστου, και τον αναπληρωτή διευθυντή του ΚΕΜΕΑ (Κέντρο Μελετών Ασφάλειας), του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, Νικόλαο Γερασιμίδη, συμφωνήθηκε να γίνει λεπτομερής καταγραφή και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων, υιοθετώντας παράλληλα τις βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών.
Ο στόχος είναι, αφενός, η διερεύνηση τρόπων άμεσης αντίδρασης (επαρκές παράλληλο δίκτυο, συντονισμός) και, αφετέρου, η συνειδητοποίηση από τους πολίτες ότι η ασφάλειά τους σε έκτακτες περιπτώσεις προϋποθέτει ικανό χρόνο εργασίας εκ μέρους των Αρχών.
Παράλληλα, σχεδιάζεται η δυνατότητα ενημέρωσης των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο για τροχαία περιστατικά που συμβαίνουν στην κατεύθυνση πορείας τους.
Σύμφωνα την ανακοίνωση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, οι συσκέψεις θα συνεχιστούν με τις αντίστοιχες ομάδες εργασίας που συγκροτήθηκαν και θα επεκταθούν και στο χώρο των τεχνολογιών αποτροπής των ατυχημάτων και ηλεκτρονικής καταγραφής των παραβάσεων, ώστε η οδική ασφάλεια να βελτιωθεί και να μειωθούν δραστικά οι παραβάσεις.
Ο ορίζοντας εφαρμογής του καινούργιου σχεδίου ξεκινά με την έναρξη της σχολικής περιόδου, ενώ έχει προβλεφθεί να ελεγχθεί και η σήμανση κοντά στις σχολικές μονάδες, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχουν τυχόν ελλείψεις και να κατατεθούν προτάσεις για τη βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος.
ΤΙ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΟ ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
«Φρένο» στα όρια ταχύτητας
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου», ο νέος ΚΟΚ θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα. Παράλληλα, μία από τις μεγάλες αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας. Αλλαγές θα υπάρξουν, όμως, και στα όρια ταχύτητας. Με τον νέο ΚΟΚ θα προβλέπεται ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30 από 50 χλμ./ώρα. Πέριξ των σχολείων, οι οδηγοί θα έχουν όριο τα 20 χλμ./ώρα, ενώ, αντίθετα, θα αυξηθεί από τα 120 στα 130 χλμ./ώρα σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους.