Η σημαντικά βελτιωμένη προσφορά από την ένωση των εταιριών Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd. και Terminal Link SAS, για την απόκτηση του 67% του ΟΛΘ, στο πλαίσιο διεθνούς διαγωνισμού, ήταν σημαντικά υψηλότερη από τους ανταγωνιστές της και αρκετά πάνω και από την κεφαλαιοποίηση του Οργανισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» η εν λόγω κοινοπραξία -στην οποία τα νήματα αναφορικά με το διαγωνισμό φέρεται να κινούσε ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης (πρώην διευθύνων σύμβουλος ΟΛΠ και ΟΛΘ επί εποχής Σημίτη και το πρόσωπο που έβαλε και τους δύο Οργανισμούς στο Χρηματιστήριο)- είχε καταθέσει τη χαμηλότερη προσφορά στην τελική φάση της διαδικασίας και πριν από την κατάθεση των βελτιωτικών προσφορών.
Οι… μονομάχοι
Υπενθυμίζεται ότι στο τελικό στάδιο της διαδικασίας για το 67% του OΛΘ είχαν περάσει, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, το σχήμα της γερμανικής Deutsche Invest με τη γαλλική CMA CGM και τον όμιλο Σαββίδη, η ICTSI από τις Φιλιππίνες (υπήρξε μικρή βελτίωση στην αρχική πρότασή της) και η Dubai Ports μέσω της θυγατρικής P&O (η οποία είχε καταθέσει προσφορά αρχικά 40% περίπου υψηλότερη από τον τελικό ανάδοχο).
Σημειώνεται ότι η CMA CGM που συμμετέχει στην κοινοπραξία, μέσω της θυγατρικής Terminal Link, διαχειρίζεται 14 τερματικούς σταθμούς λιμένων ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων στο Μαϊάμι και στο Χιούστον των ΗΠΑ, στη Χάβρη (Γαλλία), στην Αντβέρπ (Βέλγιο), στην Ταγγέρη (Μαρόκο), στη Μάλτα, στο Μπουσάν (Ν. Κορέα) κ.λπ. H Terminal Link ελέγχεται κατά 51% από τους Γάλλους, ενώ το 49% κατέχει η China Merchants Holdings International (CMHI), ο μεγαλύτερος κρατικός διαχειριστής λιμένων της Κίνας, προοπτική που όπως προαναφέρθηκε αποτελεί παρακαταθήκη για την ύπαρξη ανταγωνισμού με τον ΟΛΠ της COSCO.
H CMHI και η Cosco είχαν από κοινού εξαγοράσει το 2015 τον τερματικό σταθμό Kumport, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Σημειώνεται πως ο γαλλικός όμιλος ελέγχει μέσω της CMA Terminals άλλους 13 τερματικούς σταθμούς σε Γαλλία, Καραϊβική, Ολλανδία, Ουκρανία, Μέση Ανατολή, Αίγυπτο και Βιετνάμ.
Η προσφορά
Η βελτιωτική δεσμευτική προσφορά της αναδόχου προβλέπει την καταβολή τιμήματος ύψους 232 εκατ. ευρώ, για την απόκτηση του 67% της εταιρίας ΟΛΘ Α.Ε.
Κακοκαιρία Alexandros: Πού καταγράφηκαν τα μεγαλύτερα ύψη βροχόπτωσης - Οι νέες οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας
Κατά την αξιολόγηση της βελτιωτικής οικονομικής προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ -σύμφωνα με την ανακοίνωσή του- έλαβε υπόψη καθεμία από τις αποτιμήσεις, τις οποίες εκπόνησαν δύο (2) διαφορετικοί αποτιμητές για τον ΟΛΘ Α.Ε. και ανακήρυξε την ανωτέρω ένωση ως πλειοδότη.
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ που επιμερίζεται στην ανωτέρω προσφορά των 231.926.000 εκατ. ευρώ, σε υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2051.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί τις προσεχείς εβδομάδες στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου