Σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων, στη διάθεση των Αθηναίων βρίσκονται: α) Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης (τηλ. 2103637365), με τρεις ψυχολόγους, από Δευτέρα έως Παρασκευή, από 09:00 έως 18:00. β) Γραμμή Πρώτης Βοήθειας (τηλ. 2103638049), με ιατρούς και επισκέπτες/επισκέπτριες υγείας από τα Δημοτικά Ιατρεία, από Δευτέρα έως Παρασκευή, από 09:00 έως 16:00. γ) Γραμμή Κοινωνικής Υποστήριξης (τηλ. 2108839151), με συμβούλους κοινωνικής επιχειρηματικότητας, εργασιακών θεμάτων και νομικής υποστήριξης, από Δευτέρα έως Παρασκευή, από 09:00 έως 18:00.
«Οι τηλεφωνικές γραμμές έχουν στόχο ο Δήμος Αθηναίων με τις υπηρεσίες του, που διαρκώς εκσυγχρονίζονται, να μπορεί να βρίσκεται δίπλα σε κάθε Αθηναία και Αθηναίο, αυτήν τη δύσκολη περίοδο και να διευκολύνει την καθημερινότητά τους με υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Αθηναίων.
«Παράθυρο» διαλόγου
Την ίδια στιγμή, ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε όλους όσοι αισθάνονται πιεσμένοι, εξαιτίας της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί από την εξάπλωση του κορονοϊού, προσφέρει η τηλεφωνική γραμμή 10306. Πρόκειται για μια ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας, η οποία παρέχει ανώνυμα και εμπιστευτικά ενημέρωση για τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες της Covid-19, ψυχιατρική, ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη. Η γραμμή προσφέρει ένα «παράθυρο» διαλόγου, συμβουλών και ελπίδας και δίνει τη δυνατότητα σε άτομα που αντιμετωπίζουν κάποιο θέμα ψυχικής υγείας, όπως παθολογικό άγχος, παθολογικό φόβο ή πανικό, να μιλήσουν, να στηριχθούν και να έλθουν πιο κοντά στη λύση του προβλήματος.
Στη διάθεση κάθε ενήλικα και παιδιού για την παροχή υποστήριξης σε θέματα που τους απασχολούν βρίσκεται και η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056, που λειτουργεί από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και είναι στη διάθεση κάθε παιδιού και ενήλικα.
Η γραμμή 1056 είναι στελεχωμένη αποκλειστικά από εξειδικευμένους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους και είναι διαθέσιμη πανελλαδικά, 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο.
Οι κλήσεις προς τη γραμμή 1056 είναι δωρεάν από σταθερό και κινητό τηλέφωνο, για κλήση από καρτοτηλέφωνο ΔΕΝ απαιτείται τηλεκάρτα, ενώ η κλήση από καρτοκινητά δεν απαιτεί διαθέσιμες μονάδες.
Χαλκιδική: Θετικό κρούσμα ευλογιάς σε μονάδα με αιγοπρόβατα στη Σιθωνία
Η ΚΛΙΜΑΚΑ λειτουργεί από το 2007 την τηλεφωνική Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία με το νούμερο 1018, η οποία στελεχώνεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες της ψυχικής υγείας. Η γραμμή λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα και δέχεται κλήσεις από κινητό ή σταθερό τηλέφωνο, με αστική χρέωση από όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές, ενώ οι καλούντες έχουν τη δυνατότητα για άμεση συνάντηση με ειδικό μέσα σε 24 ώρες.
Στόχος της γραμμής είναι η διαχείριση της αυτοκαταστροφικής κρίσης, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο βραχυπρόθεσμος κίνδυνος, αλλά και να διασφαλιστεί όσο το δυνατό πιο άμεσα και αποτελεσματικά η παροχή ψυχιατρικής και ψυχολογικής στήριξης στον καλούντα και στην οικογένειά του.
Σε περιπτώσεις όπου κρίνεται απαραίτητο, επιδιώκεται η συνέχιση της επικοινωνίας με τους καλούντες και η παρακολούθησή τους από το επιστημονικό προσωπικό του φορέα.
Επίσης, η Γραμμή Αμεσης Κοινωνικής Βοήθειας 197 λειτουργεί δωρεάν για τους πολίτες ως γραμμή έκτακτης ανάγκης όλο το 24ωρο. Είναι στελεχωμένη με εξειδικευμένους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους και απευθύνεται σε όλο τον πληθυσμό που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ψυχοκοινωνικής φύσης, αλλά, κυρίως, απευθύνεται σε άτομα, οικογένειες και ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες που διέρχονται κάποιας μορφής κρίση ή περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Επέτειος Γρηγορόπουλου: Νέα ένταση στα Εξάρχεια και επιχείρηση εκκένωσης της πλατείας
Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού: Έρχονται καταιγίδες και χαλάζι – Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα