Οι δύο αποφάσεις ανοίγουν το δρόμο για διεκδίκηση αποζημίωσης από εταιρίες που κατέχουν προσωπικά στοιχεία και δημιουργούν διαχωριστικές γραμμές εν όψει και των διαδικασιών για τα «κόκκινα» δάνεια.
Η πρώτη απόφαση αφορούσε δανειολήπτη ο οποίος όταν ξεκίνησαν οι καθυστερήσεις πληρωμής της πιστωτικής του κάρτας δεχόταν καθημερινά τηλεφωνήματα από εισπρακτική εταιρία στην οποία η τράπεζα είχε διαβιβάσει τα προσωπικά δυσμενή οικονομικά στοιχεία του. Το δικαστήριο αναφέρει ότι «ο όρος που περιλαμβάνεται στην έντυπη τυποποιημένη αίτηση χορήγησης δανείου ή πιστωτικής κάρτας για μεταβίβαση των οικονομικών και άλλων δεδομένων του δεν σημαίνει ότι παρέχει στην τράπεζα τη ρητή συγκατάθεσή του για τη μεταβίβαση». Τελικά του επιδικάστηκε αποζημίωση 5.870 ευρώ για την ηθική βλάβη που υπέστη.
Καιρός: Χειμώνας μέχρι και την Κυριακή - Που θα χιονίσει στην Αττική - Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία
Στη δεύτερη περίπτωση, η δανειολήπτρια, η οποία αντιμετώπιζε και σοβαρά προβλήματα υγείας, όταν καθυστέρησε κάποιες δόσεις στο καταναλωτικό της δάνειο άρχισε να δέχεται «βροχή» τηλεφωνημάτων από εισπρακτική εταιρία. Η τράπεζα χωρίς ενημέρωση και χωρίς τη συναίνεσή της μεταβίβασε τα δεδομένα της στην εισπρακτική εταιρία. Αποτέλεσμα ήταν το Ειρηνοδικείο Αθηνών να επιδικάσει στη δανειολήπτρια 6.000 ευρώ για ηθική βλάβη.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου