Τις τελευταίες δύο εβδομάδες καταγράφεται μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις σε όλη την Ελλάδα, με αποτέλεσμα οι έμποροι να μην προλαβαίνουν να κάνουν παραδόσεις… Κάτι άλλωστε που είδαμε όλοι τις ημέρες της καραντίνας, με τους ερασιτέχνες ποδηλάτες να γεμίζουν τους δρόμους της πρωτεύουσας και των μεγάλων πόλεων.
«Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα ποδήλατα πόλης και εκείνα που είναι σπαστά. Η πλειονότητα των πελατών –σχεδόν τρεις στους τέσσερις- που επιλέγουν τους συγκεκριμένους δύο τύπους είναι άντρες 30 έως 45 ετών, οι οποίοι πληρώνουν κατά μέσο όρο 300 ευρώ για να αγοράσουν νέο ποδήλατο. Όπως μας έχουν πει, τώρα που αρχίσει η επανεκκίνηση της αγοράς, θα πηγαινοέρχονται στη δουλειά τους με το ποδήλατο προκειμένου να αποφεύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς», δήλωσε στον «Ε.Τ.» ο ιδιοκτήτης της εταιρίας podilato.eu, Παναγιώτης Κάσπαρης.
Η εταιρία του, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, πουλά σε όλη την Ελλάδα ποδήλατα τόσο στη χονδρική όσο και τη λιανική και επιπλέον κάνει και επισκευές.
«Η πανδημία του κορονοϊού ήταν μία ιδιαίτερη περίοδος για τον κλάδο. Στη χονδρική ο Μάρτιος ήταν ένας “νεκρός” μήνας. Δεν χτυπούσε το τηλέφωνο. Δεν υπήρχε ενδιαφέρον. Δεν γίνονταν συναλλαγές.
Στη λιανική ήταν κάπως καλύτερα. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του Μαρτίου στη λιανική ήταν -40% σε σχέση με τον περσινό αντίστοιχο μήνα», πρόσθεσε. Η κατάσταση έμοιαζε να συνεχίζεται και τον Απρίλιο. Όμως, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας και μετά τις συνεχείς πληροφορίες για σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων στην κίνηση των πολιτών και την επανεκκίνηση της οικονομίας, το σκηνικό άλλαξε. «Στη λιανική πλέον καταγράφουμε αύξηση 35% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες επικρατεί γενικός χαμός.
Θεσσαλονίκη: Άι Βασίληδες με κανό και με σανίδες sup «πλημμύρισαν» τον Θερμαϊκό Κόλπο [βίντεο]
Περάσαμε από την απόλυτη απραξία σε φάση τρελής δουλειάς. Τα τηλέφωνα δεν σταματούν να χτυπάνε. Είτε είναι για χονδρική, είτε για λιανική», είπε. Στην αρχή της κρίσης μεγάλη ζήτηση είχαν καταγράψει οι… στατικές βάσεις ποδηλάτου.
«Πρόκειται για τις γνωστές βάσεις που σηκώνουν την πίσω ρόδα του ποδηλάτου και μετατρέπουν σε προπονητήριο το σαλόνι του σπιτιού! Αυτές είχαν εξαφανιστεί από την αγορά σε διάστημα μίας εβδομάδας. Καθώς κανείς δεν μπορούσε να κάνει το αγαπημένο ποδήλατό του στους δρόμους, ούτε πήγαινε στη δουλειά του, σκέφτηκαν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία για λίγη γυμναστική στο διαμέρισμά τους», είπε.
Ο κ. Κάσπαρης προμηθεύεται τα ποδήλατά του από την Ιταλία, την Ισπανία και την Πολωνία. «Οι εισαγωγές από την Πολωνία συνεχίζουν σαν να μη συνέβη ποτέ η πανδημία. Υπάρχει επάρκεια και οι παραδόσεις είναι πάντα στην ώρα τους, δηλαδή πέντε μέρες μετά την παραγγελία. Το ίδιο και στην Ιταλία, η οποία αν και επλήγη σκληρά από την πανδημία, οι παραδόσεις των προϊόντων δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα και σε τρεις μέρες τα ποδήλατα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη.
Όμως η Ισπανία έχει μεγάλο πρόβλημα, καθώς τα εκεί εργοστάσια είχαν κλείσει για ένα μήνα, με αποτέλεσμα όλη η παραγωγή να πήγε αρκετά πίσω», διευκρίνισε. Πάντως, εξέφρασε το παράπονό του για το γεγονός πως ακόμη μία φορά το ποδήλατο δεν τυγχάνει την αρμόζουσας προσοχής από την Πολιτεία.
«Καλούν τους πολίτες να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους και όχι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Γιατί η Πολιτεία δεν τους στρέφει στα ποδήλατα; Δεν βλέπουν την εκρηκτική άνοδό τους στις χώρες της Ευρώπης; Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας μπορεί να μη διαθέτουν ικανοποιητικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων, αλλά οι κάτοικοί τους θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν το ποδήλατο. Και ίσως έτσι ασκούσαν ακόμη και πολιτική πίεση ώστε επιτέλους να αποκτήσουν και οι ελληνικές πόλεις την απαραίτητη υποδομή που θα στηρίξει τον Έλληνα ποδηλάτη», κατέληξε.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου