Μια συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, όπου πέραν της ανωτατοποίησης κατ’ όνομα σε πανεπιστήμιο, καμία άλλη «αναβάθμιση» δεν φαίνεται να έχει επιτευχθεί.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσε το ίδιο το υπουργείο Παιδείας, σε μια προσπάθεια να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο του πονήματος του Κώστα Γαβρόγλου, γέννησε νέα ερωτήματα, μιας και όπως όλα δείχνουν οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα έχουν πανεπιστημιακό πτυχίο με επαγγελματικά δικαιώματα… τεχνικής εκπαίδευσης.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης επιφυλάχθηκαν να απαντήσουν, ενώ η Νέα Δημοκρατία έθεσε καίρια ερωτήματα όσον αφορά τα ακαδημαϊκά κριτήρια, την τρύπα των επαγγελματικών δικαιωμάτων και κυρίως το αδιέξοδο στο οποίο έχουν οδηγηθεί οι μαθητές του ΕΠΑΛ της Αττικής, που φέτος αιφνιδίως εν μέσω της σχολικής χρονιάς δεν έχουν επιλογή να εισαχθούν σε ΤΕΙ, μιας και τα δύο ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά καταργούνται λόγω του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Τι απαντάει το υπουργείο Παιδείας και τι παραλείπει:
Για τα επαγγελματικά δικαιώματα:
«Ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, αυτά πρέπει να συμβαδίζουν με αυτά των παλαιών αποφοίτων», είναι η επίσημη απάντηση του υπουργείου Παιδείας, με τον κ. Γαβρόγλου να συμπληρώνει στην ομιλία του στη Βουλή «άλλο η εκπαίδευση που δέχεσαι σε ένα Ιδρυμα και άλλο τα επαγγελματικά δικαιώματα».
Απορία: Ποια θα είναι τελικά η αναβάθμιση στο νέο Ιδρυμα πέραν του πανεπιστημιακού τίτλου, αν τα επαγγελματικά δικαιώματα παραμείνουν τα ίδια με τους αποφοίτους ΤΕΙ; Δεν θα υπάρχουν αντίστοιχα δικαιώματα των πτυχιούχων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με τα άλλα πανεπιστημιακά τμήματα;
Για τα πτυχία Μηχανικών: Καταρχάς ο ν. 4485/2017 προβλέπει ότι τα πενταετή προγράμματα σπουδών των πολυτεχνικών σχολών αποδίδουν πτυχίο που ακαδημαϊκά είναι επιπέδου μάστερ (επίπεδο 7). Αυτό σημαίνει ότι οι απόφοιτοι αυτών των προγραμμάτων έχουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Οι απόφοιτοι του ΠΔΑ θα έχουν πτυχίο επιπέδου 6, όπως και οι παλαιοί απόφοιτοι των αντίστοιχων τμημάτων των ΤΕΙ, οπότε δεν υφίσταται κάποια ουσιαστική αλλαγή που να μεταβάλλει το status quo.
Απορία: Αρα δημιουργούνται πτυχιούχοι πολλαπλών ταχυτήτων και ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων που γίνεται «λάστιχο» για να χωρέσει όλες τις διαφορετικές μορφές εκπαίδευσης στο ίδιο αντικείμενο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και να έχει όλους τους εμπλεκόμενους ικανοποιημένους; Οι πτυχιούχοι Μηχανικοί του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα έχουν πτυχίο επιπέδου 6 στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, όπως και οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ, ενώ οι πτυχιούχοι των πολυτεχνικών σχολών θα έχουν πτυχίο επιπέδου 7.
Για την έκθεση βιωσιμότητας: Εχει συνταχθεί από το ΥΠΠΕΘ έκθεση βιωσιμότητας & επιπτώσεων, η οποία περιλαμβάνει μια γενική περιγραφή της φυσιογνωμίας και των χαρακτηριστικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, την οργανωτική του διάρθρωση και αναλυτική περιγραφή των αναμενόμενων ωφελειών στις ομάδες στόχου: τους υπάρχοντες και μελλοντικούς φοιτητές, την Πολιτεία, τους παραγωγικούς φορείς, την τοπική κοινωνία, το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό και συνολικότερα τους φορείς ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας στην Ελλάδα.
Απορία: Το νομοσχέδιο, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, θα πρέπει μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου να έχει κατατεθεί στην Ολομέλεια προς ψήφιση. Πότε θα προλάβουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης και κυρίως οι αρμόδιοι φορείς που επηρεάζονται άμεσα από την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου να μελετήσουν και να αξιολογήσουν την έκθεση βιωσιμότητας; Κι εφόσον υπάρχει έκθεση, γιατί το υπουργείο Παιδείας επιλέγει στο παρά πέντε της ψήφισης του νομοσχεδίου να τη δημοσιοποιήσει;
Για τους πτυχιούχους των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά: Αν κάποιοι από τους απόφοιτους των δύο ΤΕΙ επιθυμούν να μετατρέψουν το πτυχίο τους σε ΠΕ, μπορούν να το κάνουν με τη χρήση ειδικών κατατακτηρίων εξετάσεων που αποτελούν ένα καλό εργαλείο για την απόκτηση ενός δεύτερου πτυχίου για το οποίο θα αναγνωρίζεται ένα σύνολο μαθημάτων που έχουν ήδη επιτυχώς ολοκληρώσει.
Απορία: Ποιος ο λόγος να διεκδικήσουν ένα δεύτερο πτυχίο οι ήδη πτυχιούχοι των ΤΕΙ, το οποίο δεν θα τους παρέχει καμία διεύρυνση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων; Πρακτικά, η πρόταση του υπουργείου είναι οι ήδη πτυχιούχοι να είναι κάτοχοι δύο πτυχίων, ενός τεχνολογικής εκπαίδευσης κι ενός πανεπιστημιακής σε ίδιο αντικείμενο, χωρίς κάποιο κίνητρο όσον αφορά τη λίστα των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων;
Κλειστοί οι βρεφονηπιακοί σταθμοί
Την ίδια ώρα που το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής συζητείται στη Βουλή, οι δήμοι «βράζουν» για το ζήτημα της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης που ορίζεται σε διάταξη. Για την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου έχουν ορίσει την κινητοποίησή τους οι εργαζόμενοι των δήμων (ΠΟΕ-ΟΤΑ) που έχουν αποφασίσει το κλείσιμο των δημοτικών σταθμών εκείνη την ημέρα και διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Εσωτερικών.
Ο κ. Γαβρόγλου, χθες, σε μια προσπάθεια να «μαζέψει» τις αντιδράσεις έκανε λόγο για «πρόταση» καθιέρωσης της δίχρονης εκπαίδευσης. Η ρύθμιση όμως που έρχεται στο νομοσχέδιο δεν φαίνεται να πείθει εργαζόμενους, δημάρχους και βρεφονηπιοκόμους για τις προθέσεις του υπουργού Παιδείας.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]