Εφόσον η δαπάνη αυτών των αμοιβών υπερβαίνει τις 5.000 ευρώ ετησίως και για το σύνολο του προσωπικού (440 άτομα εν προκειμένω στην «Αττικό Μετρό»), η έγκριση για την καταβολή αυτών των παροχών θα δίδεται μόνον κατόπιν μελέτης και σύμφωνα με τους στόχους του αυστηρού δημοσιονομικού πλαισίου που εφαρμόζει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βάσει των στόχων του Μνημονίου που έχουν θέσει οι δανειστές.
Το έλλειμμα των 98,5 εκατ. ευρώ για μια ΔΕΚΟ με 440 εργαζόμενους είναι από μόνο του «σκάνδαλο», ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη το γεγονός ότι, το 2017, το έλλειμμα προϋπολογίστηκε στα 101 εκατ. ευρώ!
Πώς είναι δυνατόν μια εταιρία που παρέχει υπηρεσίες για τις οποίες τα εκατομμύρια των πολιτών της Αθήνας δεν γίνεται να χρησιμοποιούν αν δεν πληρώνουν καθημερινά εισιτήριο να εμφανίζει έλλειμμα 98,5 εκατομμυρίων ευρώ το 2018 προστιθέμενο σε έλλειμμα 101 εκατ. ευρώ του 2017; Πού πηγαίνουν τα λεφτά από το υστέρημα των εργαζομένων με μισθούς 400 ευρώ και από τις τσεκουρωμένες συντάξεις που θα μειωθούν άλλο ένα 18% σε μερικούς μήνες;
Η απάντηση στα εύλογα ερωτήματα είναι ότι η «Αττικό Μετρό», που παίρνει και ένα 8% από τις εισπράξεις των εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ, τα οποία αυξήθηκαν το 2016, ξοδεύει τα έσοδα για υπέρογκες δαπάνες με αποτέλεσμα να έχει τεράστιο έλλειμμα παρά την επιχορήγηση των 250 εκατ. ευρώ που παίρνει από το κράτος!
Από τις δαπάνες αυτές ο μισθοί των 440 εργαζομένων κοστίζουν 13,32 εκατ. ευρώ για το 2018 (13,42 εκατ. ήταν για το 2017). Κατά μέσο όρο δηλαδή η μισθοδοσία ανά απασχολούμενο σε μια ελλειμματική ΔΕΚΟ με άνοιγμα 98,5 εκατομμύρια ευρώ είναι στα 2.522 ευρώ το μήνα!!
Ηράκλειο: 24χρονη κατήγγειλε τον 26χρονο σύντροφο της για ξυλοδαρμό
Τα έσοδα της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» για το 2018 υπολογίζονται στα 268.910.000 ευρώ. Τα, δε, έξοδα του 2018 στα 367.439.000 ευρώ. Και το έλλειμμα (έσοδα μείον έξοδα) είναι -98,5 εκατ. ευρώ στον πίνακα του νέου προϋπολογισμού που ενέκριναν με τις υπογραφές τους ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γ. Χουλιαράκης.
Στην ίδια απόφαση προβλέπεται όμως και κόφτης αποδοχών. Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι το ύψος των μη μισθολογικών παροχών θα οριστικοποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4484/2017 και τις οδηγίες της εγκυκλίου που εκδόθηκε από το ΓΛΚ με υπογραφή Χουλιαράκη.
Τι λέει αυτή η εγκύκλιος; Οτι στις περιπτώσεις συμπερίληψης μη μισθολογικών παροχών σε εν ισχύι συλλογικές συμβάσεις εργασίας φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, θα πρέπει να γίνει νέα συλλογική σύμβαση για τη χορήγηση μη μισθολογικών παροχών αφού προηγουμένως η διοίκηση του εκάστοτε οργανισμού και οι εργαζόμενοι συνεκτιμήσουν τη μελέτη αξιολόγησης επιπτώσεων από τη χορήγηση των εν λόγω παροχών. Η μελέτη αυτή θα πρέπει να αναλύει τη δαπάνη καθώς και τον τρόπο κάλυψής της λαμβάνοντας υπόψη το εγκεκριμένο κάθε φορά Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (Μνημόνιο με τρόικα). Είναι προφανές ότι οι μη μισθολογικές παροχές δύναται να χορηγηθούν μόνο εφόσον αποδεικνύεται από την εξέλιξη των οικονομικών δεδομένων του φορέα η δυνατότητα παροχής τους, λέει η απόφαση Χουλιαράκη.
Το βέβαιο είναι ότι το έλλειμμα των 98,5 εκατ. ευρώ στην «Αττικό Μετρό» για το 2018, αν δεν κλείσει με μείωση μισθών των υπαλλήλων, δεν μπορεί να φορτωθεί ξανά στις πλάτες ανέργων και χαμηλόμισθων με μια νέα αύξηση εισιτηρίων.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]