Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας, πλέον στα σχολεία θα περιορίζεται η χρήση στα τάμπλετ και τους υπολογιστές, ειδικά στο δημοτικό.
Επίσης, η UNESCO προειδοποιεί τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να προσέξουν για το πως εισέρχεται η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση.
Ζητά από τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν στην εκπαιδευτική τους πολιτική, ειδικά για τις πιο χαμηλές βαθμίδες, μια ισορροπία μεταξύ της χρήσης της τεχνολογίας και των παραδοσιακών διδακτικών μεθόδων.
Σύμφωνα με τον Guardian, η επιστροφή σε πιο παραδοσιακούς τρόπους μάθησης έρχεται μετά την έκφραση προβληματισμού από πολιτικούς και ειδικούς, αν η υπερψηφιοποιημένη προσέγγιση της Σουηδίας στην εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής tablets στα νηπιαγωγεία, είχε οδηγήσει σε μείωση των βασικών δεξιοτήτων.
Σουηδία: Ο λόγος της επιστροφής στα σχολικά βιβλία
Η επιστροφή στους πιο παραδοσιακούς τρόπους εκμάθησης δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία, καθώς νωρίτερα είχε εκφραστεί από πολιτικούς και ειδικούς η άποψη ότι η υπερ-ψηφιοποίηση έχει οδηγήσει στη μείωση των βασικών δεξιοτήτων, που είναι κομβικής σημασίας.
Εν τω μεταξύ, η υφυπουργός Παιδείας, Λότα Έντολμ, η οποία ανέλαβε καθήκοντα πριν από 11 μήνες, είχε πολλές φορές εκφράσει την αντίθεσή της στην ολοκληρωτική υιοθέτηση της τεχνολογίας στα σχολεία. «Οι μαθητές της Σουηδίας χρειάζονται περισσότερα βιβλία» είχε δηλώσει τον Μάρτιο η ίδια, προσθέτοντας πως τα βιβλία είναι σημαντικά για την εκμάθηση.
Η υπουργός ανακοίνωσε τον Αύγουστο ότι η κυβέρνηση θέλει να ανατρέψει την απόφαση της εθνικής υπηρεσίας εκπαίδευσης που κατέστησε υποχρεωτικές τις ψηφιακές συσκευές στα νηπιαγωγεία και μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο, η κυβέρνηση θα τερματίσει εντελώς την ψηφιακή μάθηση για παιδιά κάτω των έξι ετών.
Γερμανία: Στη φυλακή ο μακελάρης του Μαγδεμβούργου – Έρευνες εάν ήταν «κρυφοισλαμιστής»
Πτώση της αναγνωστικής ικανότητας στα σχολεία
Μπορεί οι Σουηδοί μαθητές να σημειώνουν βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο όσον αφορά την αναγνωστική ικανότητα, σύμφωνα με τη διεθνή αξιολόγηση που διενεργείται στο επίπεδο ανάγνωσης στην δ’ τάξη του δημοτικού, ωστόσο η Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) ανέδειξε πτώση της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών της Σουηδίας μεταξύ 2016 και 2021.
Σύμφωνα με την εν λόγω αξιολόγηση, που διενεργήθηκε το 2021, οι Σουηδοί μαθητές της δ’ δημοτικού είχαν μέσο όρο 544 μονάδες, μια πτώση από τον μέσο όρο των 555 μονάδων που σημειώθηκαν το 2016. Ωστόσο, οι επιδόσεις τους εξακολουθούν να τοποθετούν τη χώρα στην έβδομη θέση, σε ισοβαθμία με την Ταϊβάν.
Η Σιγκαπούρη ήταν η χώρα που βρέθηκε στην κορυφή της λίστας στη συγκεκριμένη αξιολόγηση και μάλιστα κατάφερε και βελτίωσε τις βαθμολογίες της στην ανάγνωση από 576 σε 587 κατά την ίδια περίοδο.
Οι μειωμένες επιδόσεις της Σουηδία μπορεί πιθανότατα να οφείλονται και σε άλλους λόγους, όπως, παραδείγματος χάρη, στην πανδημία του κορωνοϊού, που άλλαξε πολλά από τα δεδομένα στα σχολεία όπου τα μαθήματα γίνονταν εξ αποστάσεως.
Επίσης, υπάρχει το ενδεχόμενο τα αποτελέσματα να οφείλονται και στον αυξημένο αριθμό μαθητών μεταναστών που δεν έχουν τα σουηδικά ως μητρική τους γλώσσα.
Συνδυαστικά λοιπόν, με την υπερβολική χρήση οθονών κατά τη διάρκεια των σχολικών μαθημάτων ενδέχεται να προκλήθηκε η υστέρηση των νέων αυτών παιδιών στα βασικά μαθήματα, σύμφωνα με ειδικούς στη εκπαίδευση.
«Υπάρχουν σαφείς επιστημονικές αποδείξεις ότι τα ψηφιακά εργαλεία μάλλον βλάπτουν παρά ενισχύουν τη μάθηση», ανέφερε τον Αύγουστο το ερευνητικό Ινστιτούτο Καρολίνσκα της Ιατρικής σχολής.
«Πιστεύουμε ότι η εστίαση θα πρέπει να επιστρέψει στην απόκτηση γνώσεων μέσω έντυπων εγχειριδίων και της εμπειρογνωμοσύνης των εκπαιδευτικών, αντί να αποκτά κανείς γνώσεις κυρίως από ελεύθερα διαθέσιμες ψηφιακές πηγές που δεν έχουν ελεγχθεί για την ακρίβειά τους», πρόσθεσε το Ινστιτούτο.
Ειδήσεις σήμερα
Κούβα: Κατέρρευσε κτίριο στην Αβάνα – 3 νεκροί και αγνοούμενοι κάτω από τα συντρίμμια [Βίντεο]
Σάλος στο Βέλγιο – Έρευνα για κινεζική κατασκοπεία μέσω της εταιρείας Alibaba
Tυφώνας έπληξε την Ταϊβάν – Οι άνεμοι έφτασαν τα 342,7 χιλιόμετρα ανά ώρα [Βίντεο]