Ξεκινώντας από τα παιδιά του χρόνια στο Σικάγο, τη στενή σχέση με τη γιαγιά του, τον συνήθως βλοσυρό πατέρα του που ήθελε να τον διαδεχθεί στο εστιατόριο που διατηρούσε και την καταγωγή του από την Αλβανία, μια άγνωστη χώρα τότε σε όλους όσοι τον γνώριζαν, ο Τζον Μπελούσι δεν μπορούσε να αντισταθεί στο κάλεσμα να ασχοληθεί με την υποκριτική και να γίνει ηθοποιός.
Το πέρασμά του από τις θεατρικές και stand up τοπικές ομάδες ήταν σαρωτικό και γρήγορα βρέθηκε να ηγείται της πιο φημισμένης ομάδας stand up κωμικών του Σικάγο. Από εκεί, ο δρόμος ήταν πλέον ανοικτός για τη Νέα Υόρκη και την τηλεόραση, όπου το άστρο του έλαμψε στο «Saturday Night Live» δίπλα στους Τσέβι Τσέις, Νταν Ακρόιντ, Μπιλ Μάρεϊ και πολλούς άλλους.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ο Τζον Μπελούσι ήταν ένας από τους δημοφιλέστερους κωμικούς στις ΗΠΑ, που το ταλέντο και η ορμητικότητά του δεν χωρούσαν στη μικρή οθόνη.
Πέρασε στον κινηματογράφο, όπου κι εκεί διέπρεψε με ταινίες όπως το «Ενα τρελό θηριοτροφείο» και «Οι ατσίδες με τα μπλε». Το Σικάγο και η Νέα Υόρκη του ανήκαν και ο κόσμος έκανε ουρές για να τον δει και τον θεωρούσε «δικό του άνθρωπο». Παράλληλα όμως με τον θρίαμβο, ο Τζον Μπελούσι ζούσε τη δική του προσωπική κόλαση καθώς ο εθισμός του στα ναρκωτικά τον είχε υποχρεώσει να τρέχει δίχως φρένα σε μια αυτοκαταστροφική διαδρομή. Η μοναχική του κατάληξη στις 5 Μαρτίου του 1982 στο Χόλιγουντ ήταν ο επίλογος μιας τραγωδίας που όλοι έβλεπαν να έρχεται αλλά κανείς δεν μπορούσε να ανακόψει.
Ολα αυτά περιγράφονται από τον σκηνοθέτη RJ Cutler με μεγάλη μεθοδικότητα, βήμα προς βήμα, με ταχύτητα και νεύρο που ταιριάζει στον κεντρικό ήρωα του φιλμ αλλά με την αίσθηση πως ολόκληρη η διαδρομή του ή τουλάχιστον τα σημαντικότερα κεφάλαιά της είναι κλεισμένα σε αυτά τα 100 περίπου λεπτά που διαρκεί η ταινία.
Η ανέλιξη, οι μεγάλες επιτυχίες, οι αντιπαλότητες, οι στενές φιλίες, οι αποτυχίες, η σχέση του με τον έρωτα της ζωής του, οι σκοτεινές του σκέψεις όταν πια ο εθισμός είχε τον πρώτο λόγο στη ζωή του παρουσιάζονται διεξοδικά μέσα από αρχειακό υλικό που περιλαμβάνει ηχητικά αρχεία και οπτικοακουστικό υλικό από τις προσωπικές του στιγμές που δεν έχουν κυκλοφορήσει ξανά στο παρελθόν.
Ολα αυτά συντείνουν στην κορύφωση του δράματος, το οποίο ο σκηνοθέτης έχει φροντίσει με ιδιαίτερη προσοχή. Το τελευταίο κεφάλαιο του φιλμ είναι εκείνο που πραγματικά σε καθηλώνει και αναδεικνύει με ανατριχιαστικό τρόπο όλο το σκοτάδι, την απόγνωση και την απελπισία που ένιωθε ο Μπελούσι οδεύοντας προς το τέλος του.
Οι απεγνωσμένες προσωπικές του σημειώσεις και επιστολές, αλλά και οι εκμυστηρεύσεις τρίτων για την ψυχολογική του κατάσταση λίγο πριν αφήσει την τελευταία του πνοή, επαναφέρουν εύγλωττα το δράμα ενός χαρισματικού ανθρώπου που στη σύντομη ζωή του κατάφερε να γευτεί την επιτυχία και την καταξίωση, λυγίζοντας όμως από το βάρος τους.
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
Φεστιβάλ Ολυμπίας: Ταινίες παιδιών για το μπούλινγκ
Διαδικτυακή εκδήλωση στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού πραγματοποιεί σήμερα Σάββατο (18.00) το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας.
Σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera Zizanio και το Νεανικό Πλάνο, το φεστιβάλ προβάλλει μια επιλογή ταινιών μικρού μήκους που δημιούργησαν παιδιά και νέοι (από το 6ο Γυμνάσιο Πάτρας, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθήνας, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου κ.ά.) με θέμα το μπούλινγκ, ενώ μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τη συμμετοχή των Αλεξάνδρας Κορωναίου, Βάνας Νίκα, Αναστασίας Λαμπροπούλου και Βασίλη Αθανασόπουλου. Μπορείτε να παρακολουθήσετε δωρεάν την εκδήλωση στο facebook του Φεστιβάλ Ολυμπίας (www.facebook.com/events/436955374186815).
Επίσης σήμερα μπορείτε να δείτε δωρεάν στην ψηφιακή πλατφόρμα του Φεστιβάλ Ολυμπίας την ταινία «Η Ρόκα αλλάζει τον κόσμο» που θίγει το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού. Πληκτρολογήστε: online.olympiafestival.gr/film/e-roka-allazei-ton-kosmo.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Διευθύνων σύμβουλος της Ντίσνεϊ: «Μετά την πανδημία δεν θα βλέπουμε τις ταινίες όπως παλιά»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr