ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ***
(THE TRIP TO GREECE)
ΑΓΓΛΙΑ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΪΚΛ ΓΟΥΙΝΤΕΡΜΠΟΤΟΜ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΣΤΙΒ ΚΟΥΓΚΑΝ, ΡΟΜΠ ΜΠΡΑΪΝΤΟΝ
Το περίφημο ταξίδι στη γαστρονομία και στην ιστορία της Ευρώπης φτάνει στο τέλος του, ή στον προορισμό του, αν προτιμάτε, με το «Ταξίδι στην Ελλάδα». Οι δύο απολαυστικοί πρωταγωνιστές ξεκινούν από την Τροία και, με χαλαρή βάση τον Ομηρο και την Οδύσσεια, ταξιδεύουν σε γνωστούς προορισμούς στη χώρα μας, όπως η Μυτιλήνη, η Αθήνα, οι Δελφοί, η Επίδαυρος, η Υδρα, η Πύλος και η Ιθάκη. Δοκιμάζουν γκουρμέ πιάτα της ελληνικής κουζίνας, μιμούνται απολαυστικά γνωστές προσωπικότητες, μιλάνε για την αρχαία Ελλάδα διακωμωδώντας ή με διάθεση να αναφερθούν σε πραγματικά γεγονότα. Το πέρασμά τους από τη Λέσβο θα σημαδευτεί από την «επίσκεψή» τους στη Μόρια, και το ταξίδι τους θα πάρει σκοτεινή τροπή όταν ο γιος του Στιβ Κούγκαν θα τον ενημερώσει ότι ο πατέρας νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση.
ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ***
(A BEAUTIFUL DAY IN THE NEIGHBORHOOD)
Οι πρωταγωνιστές από τη «Γη της Ελιάς» αποκαλύπτουν τι θα δούμε το 2025
ΗΠΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΡΙΕΛ ΧΕΛΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΤΟΜ ΧΑΝΚΣ, ΜΑΘΙΟΥ ΡΙΣ
Ο συντάκτης ενός περιοδικού θα αναλάβει να παρουσιάσει το προφίλ ενός διάσημου τηλεοπτικού παρουσιαστή παιδικών εκπομπών. Αν και στην αρχή αντιδρά, κανονίζει να συναντηθούν για τη συνέντευξη και σταδιακά ο παρουσιαστής θα γίνει ο ψυχαναλυτής του δημοσιογράφου, δείχνοντάς του ότι ο δρόμος της αγάπης, της καλοσύνης και της προσφοράς τελικά υπάρχει. Αν και ο παρουσιαστής, Φρεντ Ρότζερς, είναι πρόσωπο ελάχιστα ή καθόλου γνωστό στη χώρα μας, καταφέρνει να αποκτήσει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον κυρίως με την ειλικρίνεια των προθέσεών του και την αυθεντικότητα των συναισθημάτων του. Για αυτό έχει φροντίσει το καλογραμμένο σενάριο, αλλά κυρίως ο Τομ Χανκς, ο οποίος εδώ έχει την ευκαιρία να αποδείξει ότι δεν είναι καθόλου άστοχος ο χαρακτηρισμός του ως το «καλό παιδί» του Χόλιγουντ. Απέσπασε υποψηφιότητα για Οσκαρ β’ ανδρικού ρόλου.
ΜΕΧΡΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΘΥΣΕΙ**
(THE WEDDING UNPLANNER)
ΙΣΠΑΝΙΑ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΝΤΑΝΙ ΝΤΕ ΛΑ ΟΡΝΤΕΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΠΕΛΕΝ ΚΟΥΕΣΤΑ, ΑΛΕΞ ΓΚΑΡΣΙΑ
https://www.youtube.com/watch?v=OinOvG6h4UM
Η 30χρονη Μαρίνα διοργανώνει γάμους, αλλά η ίδια αρνείται να δεσμευθεί και να παντρευτεί. Σε μια από τις δεξιώσεις που έχει διοργανώσει γνωρίζει τον Κάρλος, κάνουν βιαστικά έρωτα και εκείνη του αφήνει την κάρτα της. Την επόμενη ημέρα η σύντροφος του Κάρλος βρίσκει την κάρτα και νομίζει ότι εκείνος θέλει να της κάνει πρόταση γάμου. Κωμωδία ερωτικών παρεξηγήσεων που σχολιάζει την αδυναμία δέσμευσης και καταλήγει νομοτελειακά στην εξεύρεση του άλλου μισού. Κάθε επεισόδιο είναι αρκετά προβλέψιμο και δεν κρύβονται ιδιαίτερες εκπλήξεις, αλλά η απόπειρα είναι σε στιγμές χαριτωμένη και αποφεύγονται ως ένα σημείο οι χοντροκοπιές.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Chinatown (1974)*****. Του Ρομάν Πολάνσκι, με τους Τζακ Νίκολσον, Φέι Ντάναγουεϊ
Ο ιδιωτικός ντέτεκτιβ Τζέικ Γκίτις αναλαμβάνει να παρακολουθήσει τον σύζυγο της Εβελιν, καθώς εκείνη υποψιάζεται ότι την απατά. Ομως, όταν ο σύζυγος βρίσκεται νεκρός, η υπόθεση περιπλέκεται και πίσω από τη δολοφονία του κρύβεται μια μεγάλη απάτη της εταιρίας ύδρευσης του Λος Αντζελες. Κορυφαίο φιλμ νουάρ που ξεδιπλώνει σταδιακά, με υποδειγματικό τρόπο, όλες τις πτυχές της ιστορίας, καταφέρνοντας να σχολιάσει πολλαπλά θέματα και να «αγκαλιάσει» πολλά και διαφορετικά κινηματογραφικά είδη. Δεν έχει χάσει ίχνος από το σφρίγος του, παρά τα σχεδόν πενήντα χρόνια από τότε που γυρίστηκε. Είχε αποσπάσει έντεκα υποψηφιότητες για Οσκαρ και πήρε εκείνο του σεναρίου.
Περσόνα (1966)*****. Του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, με τις Μπίμπι Αντερσον, Λιβ Ούλμαν
Μια φημισμένη ηθοποιός καταρρέει επί σκηνής και καταφεύγει στη σιωπή. Η ψυχίατρος που την παρακολουθεί της παραχωρεί το εξοχικό της σπίτι στη θάλασσα, όπου θα τη συνοδεύσει η νεαρή νοσοκόμα της. Η δεύτερη θα κάνει μια σειρά από αποκαλύψεις στην πρώτη για τις πιο ισχυρές αναμνήσεις της και γενικότερα τον εαυτό της και την ταυτότητά της, καθώς η ηθοποιός θα παραμένει σιωπηλή. Ο Μπέργκμαν εδώ βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα τόσο διανοητικά όσο και καλλιτεχνικά και υπογράφει μια μεγάλη ταινία για την περιπέτεια της ανθρώπινης φύσης, τις πολλαπλές εκδοχές που συναποτελούν το «εγώ» μας, τις διαφορετικές μάσκες που φοράμε καθημερινά και είναι όλες μέρος της ταυτότητάς μας.
Από την έντυπη έκδοση