Ρυμοτομική γραμμή είναι η γραμμή, που καθορίζεται από εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και οριοθετεί το οικοδομικό τετράγωνο ή γήπεδο σε σχέση με τον κοινόχρηστο χώρο που το περιβάλλει ή εκτός σχεδίου περιοχή.
Σύμφωνα μάλιστα με το άρθρο 34 (παράγραφος 2ι) του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως αυτός εκδόθηκε με τον 2696/23.03.1999 ΦΕΚ.57α, και αναπροσαρμόστηκε με τον 3542/02.03.2007/ΦΕΚ.50α, που ρυθμίζει την στάση και στάθμευση των Ε.Π.Η.Ο.: Η στάση ή στάθμευση οχήματος απαγορεύεται σε απόσταση πέντε (5) μέτρων από την τομή ρυμοτομικών γραμμών ή των νοητών προεκτάσεων αυτών.
Πόσο κοστίζει η κλήση;
Η συγκεκριμένη παράβαση επισύρει χρηματική ποινή αξίας 40 ευρώ, ενώ δεν εντάσσεται στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ), γνωστό και ως Point system, καθώς δεν φέρει βαθμούς ποινής.
Πονοκέφαλο προκαλεί η βεβαίωση παράβασης (κλήση) από την Τροχαία, για παράνομο παρκάρισμα επί ρυμοτομικής γραμμής του πολεοδομικού σχεδίου, καθώς για την ένστασή της συχνά ο εναγόμενος χρειάζεται να προσκομίσει από το τοπογραφικό τμήμα της υπηρεσίας δόμησης (Πολεοδομίας) τους χάρτες του κτιρίου στο οποίο στάθμευσε, και να αναζητήσει που “πέφτουν” οι οικοδομικές και ρυμοτομικές γραμμές. Αυτό απαιτείται προκειμένου να διαπιστωθεί εάν πρόκειται για όριο εντός ιδιωτικού ή κοινόχρηστου χώρου, μιας και η ρυμοτομική γραμμή καθορίζει τον ιδιωτικό χώρο που περικλείεται των κτηρίων. Η λεγόμενη “πρασσιά” ωστόσο στην οποία συχνά σταθμεύουμε συνιστά ιδιωτικό χώρο, και έτσι δικαιολογείται η απαγόρευση στάθμευσης.
Διαβάστε την συνέχεια στο Autotypos.gr
Ειδήσεις σήμερα
Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Ελεύθερα τα διόδια – Δείτε τις μέρες και τις ώρες
Δακτύλιος: Επιστρέφει μετά τις εκλογές αλλά ξεχάστε τα παλιά – Τι θα αλλάξει
Καθίσματα αυτοκινήτου: Ο ρόλος στην ασφάλεια και στην άνεση