«Στον αστικό ιστό έχουμε πάρα πολλές παρασύρσεις πεζών»
Μιλώντας για τα τροχαία ατυχήματα, με αφορμή τον απολογισμό, που παρουσίασε χθες με ανάρτησή του, ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε πως, «είναι ένα συνολικό ζήτημα που πρέπει να μας απασχολήσει.…[από την άλλη] δεν μπορεί να υπάρχει ένας δικαστής ούτε ένας αστυνόμος πάνω από τον καθένα μας. Ούτε μπορεί να έχουμε εκατομμύρια κάμερες στη χώρα να παρακολουθούμε έναν-έναν από εμάς για το πώς οδηγεί».
«Στον αστικό ιστό έχουμε πάρα πολλές παρασύρσεις πεζών. Παρασύρονται μητέρες με καροτσάκια, με παιδιά. Παρασύρονται ηλικιωμένοι άνθρωποι, οι οποίοι δεν έχουν την ευκινησία, που έχουν οι νεότεροι, με αποτέλεσμα να χάνονται άνθρωποι μέσα στον δρόμο.
Επίσης, χάνονται πάρα πολλοί άνθρωποι μοτοσικλετιστές. Και αν αυτήν τη στιγμή στην Αθήνα, λόγω της πυκνής αστυνόμευσης, 8 στους 10 φοράνε κράνος, στην περιφέρεια φοράνε μόνο οι 2 στους 10. Όλα αυτά δεν είναι απλά ένα ζήτημα αστυνόμευσης, αλλά είναι ένα ζήτημα συνολικά αντιλήψεων… πρέπει να δούμε συνολικά τη φιλοσοφία της αστυνόμευσης, ώστε να γίνει ακόμη πιο στοχευμένη και πιο αποτελεσματική», είπε και εκτίμησε πως με τα μέτρα που σχεδιάζονται από τους συναρμόδιους φορείς θα υπάρξει σημαντική βελτίωση της κατάστασης.
Χρυσοχοΐδης: Ενδεικτικά μερικά από τα μέτρα που σχεδιάζονται:
- Η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30χλμ μέσα στις πόλεις.
- Η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε συνδυασμό με την αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων που θα καταστήσουν τα ΜΜΜ γρήγορα και αποτελεσματικά – Στο σημείο αυτό ανέφερε πως το Υπουργείο Μεταφορών προχωράει στην προμήθεια καμερών που θα τοποθετηθούν σε λεωφορεία, έτσι ώστε να αστυνομεύονται, αποτελεσματικότερα, οι λεωφορειολωρίδες.
- Η χρήση κράνους από όλους τους μοτοσικλετιστές, μέσα από μια επικοινωνιακή καμπάνια.
- H κατανάλωση αλκοόλ: τα Σαββατοκύριακα που η κατάσταση είναι πολύ ανησυχητική, τους τελευταίους μήνες, η Τροχαία πραγματοποιεί κυριολεκτικά εκστρατεία διενεργώντας χιλιάδες ελέγχους με αποτέλεσμα οι οδηγοί πλέον να είναι πιο προσεκτικοί.
- Η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος επιτήρησης στους δρόμους του Λεκανοπεδίου.
- Η τοποθέτηση -από την Περιφέρεια Αττικής – καμερών σε διαβάσεις πεζών, σε κεντρικές διασταυρώσεις, ώστε να μην υπάρχουν παρασύρσεις.
«Αυτό το οποίο απαιτείται είναι πια να αποκτήσουμε όλοι έναν σεβασμό στον εαυτό μας, στην ανθρώπινη ζωή, γιατί είναι κρίμα τόσα νέα παιδιά- γιατί αυτό είναι το κρισιμότερο και το θλιβερότερο- να χάνονται στους δρόμους καθημερινά», κατέληξε.
Χρυσοχοΐδης για Κορωπί: Υπάρχουν ειδικές ομάδες που συμμετέχουν σε σχέδια αστυνόμευσης για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας
Αναφερόμενος στο περιστατικό στο Κορωπί, όπου ένας άνδρας επιτέθηκε με κατσαβίδι και τραυμάτισε δυο πολίτες και στη συνέχεια εισέβαλε στο τοπικό Αστυνομικό Τμήμα όπου τραυμάτισε τρεις αστυνομικούς ο κ. Χρυσοχοΐδης διευκρίνισε ότι ο ρόλος του Αστυνομικού Τμήματος είναι να διαχειρίζεται καθημερινές υποθέσεις και ζητήματα που αφορούν στη σχέση με τους πολίτες, ενώ υπάρχουν ειδικές ομάδες που συμμετέχουν σε σχέδια αστυνόμευσης για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας και την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας στις γειτονιές.
«Δεν είναι τα αστυνομικά τμήματα αυτά τα οποία διαχειρίζονται, την αστυνόμευση και το έγκλημα σε κάθε περιοχή.… είναι η ΔΙΑΣ, είναι οι Ομάδες Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας, οι οποίες δίνουν καθημερινά αγώνα σε διάφορες περιοχές….
Σε ποια χώρα του κόσμου υπάρχουν φρουροί στα Τμήματα; Δηλαδή, 5-6 άτομα τη μέρα, να διατίθενται για να είναι μέσα σε μια σκοπιά; Αυτά είναι παλαιομοδίτικες αντιλήψεις. Αυτό που έχουμε και πρέπει να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των πολιτών, την ασφάλεια των πόλεων και την κοινωνική ειρήνη», είπε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, σχετικά με το γιατί δεν εξουδετερώθηκε πιο δραστικά ο άνδρας, ο υπουργός σημείωσε πως «ήταν ένας βίαιος διαταραγμένος άνθρωπος. Πρέπει λοιπόν να υπάρχει η αντίστοιχη βία από την πλευρά των αστυνομικών, η νόμιμη βία, έτσι ώστε να εξουδετερωθεί. Αυτή ήταν η ενέργεια και πρέπει να επαινέσουμε τους αστυνομικούς που [λειτούργησαν με αυτόν τον τρόπο]». Κάλεσε, δε, τους πολίτες, όταν πέφτουν στην αντίληψή τους ανάλογα τέτοια βίαια περιστατικά, να ειδοποιούν άμεσα την Αστυνομία, ούτως ώστε να υπάρχει άμεση κινητοποίηση από τις αντίστοιχες αστυνομικές δυνάμεις.
Όσον αφορά τις μισθολογικές αυξήσεις των ενστόλων, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη αναφέρθηκε στην πρόσφατη αναγνώριση του επαγγέλματός τους ως επικινδύνου. «Πρόκειται για ένα ιστορικό αίτημα το οποίο ικανοποιείται και θεωρώ ότι είναι σημαντικό το ποσό το οποίο δίνεται, όπως και κάποιες άλλες μικρές αυξήσεις. Έχει γίνει μια πρόοδος και υπάρχει μια ικανοποίηση σε όλο το φάσμα των ενστόλων», είπε χαρακτηριστικά. Σε ό,τι αφορά στο ενιαίο μισθολόγιο σημείωσε πως, όλα τα στοιχεία είναι υπό επεξεργασία από το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών και θα υπάρξουν ανακοινώσεις στο πλαίσιο της ΔΕΘ. «Νομίζω ότι όλα θα πάνε καλά», υπογράμμισε.
18 νεκροί τον Μάρτιο
Όπως ανακοίνωσε η Τροχαία, 18 άτομα έχασαν τη ζωή τους και 613 τραυματίστηκαν (17 σοβαρά, 596 ελαφρά) σε 521 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, που σημειώθηκαν τον Μάρτιο, στην περιοχή της Αττικής.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, σύμφωνα με την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.
Η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους, όπως επίσης επισημαίνεται.
Παράλληλα, στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας βεβαιώθηκαν τον Μάρτιο 35.321 παραβάσεις, από τις οποίες 964 σε βαθμό πλημμελήματος.
Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:
• 978 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 59 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,
• 4.635 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,
• 353 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
• 488 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,
• 1.750 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
• 2.100 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους και,
• 71 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.