Οι Ιάπωνες σαν λαός έχουν σίγουρα κάποια ελλατώματα, αλλά δεν στερούνται εμμονής. Όταν έχουν μία ιδέα, προσπαθούν με κάθε τρόπο να την υποστηρίξουν, με την πεποίθηση πως ότι και να βγει μέσα από αυτήν, θα είναι το σωστό και αυτό που αρμόζει κάτω από όλες τις συνθήκες. Κλασσικό παράδειγμα το Toyota Yaris, ένα μοντέλο που μας συστήθηκε για πρώτη φορά το 1999, το οποίο από την αρχή θεωρήθηκε και όχι άδικα ως το «ορόσημο» της κατηγορίας B. Βλέπετε, είχε σαν βασικά πλεονεκτήματα το άνετο και πρακτικό εσωτερικό, παρά τα μόλις 3,6 μέτρα του συνολικού μήκους του αμαξώματος.
Δύο δεκαετίες μετά το ιαπωνικό σούπερ μίνι μοντέλο μπαίνει αισίως στην 4η γενιά, με την βασική ιδέα σχεδίασης να παραμένει σχεδόν αναλλοίωτη, αν και πλέον δείχνει αρκετά αναβαθμισμένη. Κάτω από το αρκετά στιλάτο αμάξωμα, το οποίο διαθέτει αρκετά κοινά στοιχεία με το C-HR και τη νέα Corolla (εμπρός ρύγχος), βρίσκεται μία εντελώς νέα πλατφόρμα, η TNGA και συγκεκριµένα στην κοντύτερη εκδοχή της GA-B. Χάρη σε αυτή, το νέο Yaris διαθέτει μακρύτερο κατά 5 εκατοστά μεταξόνιο, που φτάνει τώρα τα 2,56 μέτρα, διατηρώντας το μήκος στα 3,94 μέτρα. Κοιτώντας το δείχνει πιο επιθετικό, με σαφώς πιο σπορ διάθεση, ας όψεται η αύξηση του πλάτους (+ 5 εκ. σε σχέση με την απερχόμενη γενιά), αλλά και η μείωση κατά 40 χιλιοστά του συνολικού ύψους (1,47 μ.).
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Όπως σημειώνει η Toyota, η μείωση του ύψους δεν έχει αλλοιώσει τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των επιβαινόντων, καθώς υπάρχει αντίστοιχη μετατόπιση προς τα κάτω των καθισμάτων ενώ συντείνει στο χαμηλότερο και καλύτερο κέντρο βάρους (-1,5 εκ.). Αφήστε μας να διαφωνίσουμε. Το τίμημα στα παραπάνω θα πληρώσουν οι πίσω επιβάτες, ιδίως όσοι έχουν ύψος πάνω από 1,80, καθώς θα δυσκολευθούν να βρουν την ιδανική θέση, καθώς έχει μειωθεί ο διαθέσιμος χώρος για το κεφάλι, ειδικά εάν υπάρχει πανοραμική οροφή. Αντιθέτως, κανένα πρόβλημα για τα γόνατα. Εκτός από τις εξαιρετικά πρακτικές πτυχές, θα πρέπει να αναγνωριστεί η δουλειά των σχεδιαστών σε ότι αφορά την καμπίνα και την επιλογή των υλικών, τα οποία είναι σαφέστατα αναβαθμισμένα.
Οι επενδύσεις είναι προσεγμένες αρκετές από τις απαραίτητες λειτουργίες προβάλλονται μέσω ενός έγχρωμου head-up display 10 ιντσών. Επίσης, στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μια ευμεγέθης οθόνη αφής για τις λειτουργίες του infotainment, η οποία ενσωματώνει ως standard τα λειτουργικά Android και Apple, ενώ η εικόνα συμπληρώνεται από την παρουσία μιας οθόνης TFT στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Εν ολίγοις, το νέο Yaris αποπνέει έναν αέρα ποιότητας, με λύσεις, όπως για παράδειγμα, ο απαλός φωτισμός στα πάνελ των θυρών και στην περιοχή των ποδιών, που δεν είχε ξαναδεί. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, με το ενεργό cruise control και το σύστημα «lane trace assist» να κάνουν ντεμπούτο, ενώ το σημαντικότερο στοιχείο αποτελεί ο κεντρικός αερόσακος, που βρίσκεται τοποθετημένος στο εσωτερικό των πλαϊνών των εμπρός καθισμάτων που θα προστατεύει τους επιβάτες σε πλευρική σύγκρουση.
Γνωρίζοντας ότι η Toyota δείχνει ιδιαίτερη προσοχή στο περιβάλλον, η γκάμα των κινητήρων του νέας γενιάς Yaris περιλαμβάνει, εκτός των τρικύλινδρων συνόλων του 1,0 και 1,5 λίτρων (με χειροκίνητο κιβώτιο), ένα νέο σύνολο που ονομάζει «1.5 Hybrid Dynamic Force». Πρόκειται για έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται με την 4ης γενιάς υβριδική τεχνολογία της Toyota, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο e-CVT.
Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΛΙΘΙΟΥ
Το υβριδικό σύνολο περιλαμβάνει αρκετές αλλαγές, σε σχέση με αυτό που εφοδιάζει την υπάρχουσα έκδοση. Η μπαταρία, που βρίσκεται τοποθετημένη, όπως πάντα, κάτω από τα πίσω καθίσματα διαθέτει κυψέλες ιόντων λιθίου, όντας πιο αποδοτική από την προηγούμενη νικελίου. Επιπλέον, διατηρώντας τις ίδιες διαστάσεις, ζυγίζει 20% λιγότερο. Η συνολική ισχύς του συστήματος δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως, αλλά η αύξηση κατά 15% της απόδοσης που αναφέρουν οι µηχανικοί µας οδηγεί στο συµπέρασµα ότι η συνολική απόδοση του υβριδικού Yaris έχει ανέβει από τους 100 ίππους του σηµερινού στους 115 PS. Σε ότι αφορά την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (EV), τα στελέχη της Toyota υπόσχονται αυτονομία 4-6 χλμ. Οι τεχνικοί της φίρμας έχουν επίσης αυξήσει τη συμβολή του ηλεκτρικού μοτέρ σε διαδικασία πλήρους επιτάχυνσης, οπότε ο βενζινοκινητήρας μπορεί να λειτουργήσει σε μικρότερο αριθμό σ.α.λ., μειώνοντας την κατανάλωση και βελτιώνοντας τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα. Ακόμα είναι νωρίς για να μιλήσουμε για τις τιμές. Η τέταρτη γενιά Yaris, η οποία θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της γαλλικής πόλης Valenciennes, όπου η Toyota έχει επενδύσει πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ θα λανσαριστεί επισήμως μετά το πρώτο εξάμηνο του 2020. Άρα πρέπει να κάνουμε υπομονή.