Να όμως που φέτος ειδικά αυτό αποδεικνύεται το μεγαλύτερο ατού μας. Μετά από δύο χρόνια σκληρών υγειονομικών περιορισμών και ολικής ή μερικής απαγόρευσης μετακινήσεων, ο κόσμος θέλει και πάλι να ταξιδέψει, να διασκεδάσει, να χαλαρώσει, να αφήσει για λίγο πίσω του τις πληγές που άνοιξε η πανδημία. Ο κόσμος αγοράζει υπηρεσίες και ο τουρισμός είναι η υπ’ αριθμόν 1 υπηρεσία που μπορούμε να προσφέρουμε και μάλιστα καλύτερα από πολλούς ανταγωνιστές μας. Πριν λοιπόν πούμε «τι μας νοιάζουν οι ξενοδόχοι», ας σκεφτούμε πως τα χρήματα του τουρισμού επιστρέφουν ως ζεστό χρήμα στην ελληνική οικονομία, άρα στις τοπικές κοινωνίες και τις ελληνικές οικογένειες και επιχειρήσεις.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού δείχνουν πως η τουριστική κίνηση φέτος θα ξεπεράσει και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις. Αν δεν συμβεί κάτι δραματικά αρνητικό στην ενεργειακή τροφοδοσία ή την εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία, τότε τα τουριστικά έσοδα φέτος θα ξεπεράσουν το ρεκόρ του 2019 και δεν αποκλείεται να φτάσουν ακόμα και τα 20 δισ. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Οτι θα δημιουργηθεί πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος ύψους 2,5 δισ. ευρώ που θα κατευθυνθεί στην οικονομική στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση της ενεργειακής ακρίβειας τον δύσκολο «ρωσικό» χειμώνα που έρχεται. Μάλιστα η πρόβλεψη για ανάπτυξη 3,2% της ελληνικής οικονομίας που είχε βασιστεί στην υπόθεση ότι τα έσοδα από τον τουρισμό θα είναι το 80% των εσόδων του 2019 ήδη αναθεωρείται προς τα πάνω.
Το ακόμα πιο σπουδαίο είναι ότι η εκτίναξη του ελληνικού τουρισμού δεν γίνεται με τον «αυτόματο πιλότο», ούτε αφορά μόνο τους δημοφιλείς προορισμούς και τα 5άστερα ξενοδοχεία. Υπάρχει σχέδιο που αφορά όλη την Ελλάδα και πολλά είδη εναλλακτικού τουρισμού. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα που ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής (συνέντευξη Χάρης Ντιγριντάκης), όπως της Λήμνου, όπου εγκαινιάστηκε αθλητικό ξενοδοχείο που θα λειτουργεί και τους 12 μήνες του χρόνου, και της Αίγινας, η οποία ξεκίνησε να έχει επισκέπτες από τον Φεβρουάριο και έχει πληρότητα που ξεπερνά το 90%, της Ναυπάκτου, της Καστοριάς κ.ά.