Τον επόμενο χρόνο η Ελλάδα απέσυρε τη συμμετοχή της επειδή η Τουρκία έγινε δεκτή στην EBU. Είχε μόλις αιματοκυλίσει και καταλάβει τη μισή Κύπρο!
Χθες το απόγευμα, στο -βελόνα δεν έπεφτε- αμφιθέατρο του Ελληνικού Κόσμου, ο πρωθυπουργός και ο Βασίλης Κικίλιας παρουσίασαν τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς στον τουρισμό και τους στόχους για το 2023. Η ανάμνηση από το τραγούδι με «λίγο θάλασσα, λίγο κρασί και το αγόρι» με αυτά που ξετυλίγονταν μπροστά στα μάτια μας φάνηκε απλοϊκή και η προσπάθεια απελπιστικά ερασιτεχνική. Ο υπουργός Τουρισμού, ο Βασίλης Κικίλιας, ένας πολιτικός που η ανθρώπινή του πλευρά, ο άμεσος και καθαρός τρόπος με τον οποίο αγωνίζεται για όσα πιστεύει, τον κάνουν αγαπητό σε όλους, γεμάτος χαρά και περηφάνια παρουσίασε τα αποτελέσματα μιας χρονιάς που ο τουρισμός επέστρεψε πλησίστιος στην Ελλάδα.
Θυμάμαι, Ιούνιο 2020, τον πρωθυπουργό, στη Σαντορίνη, στο πιο ωραίο και αισθαντικό ηλιοβασίλεμα του κόσμου, να απευθύνεται στα μεγάλα διεθνή μέσα, προσπαθώντας να πείσει τον πολίτη του κόσμου να ταξιδέψει στην Ελλάδα με ασφάλεια. Η Σαντορίνη έλαμπε στο φως, αλλά οι λιγοστοί τουρίστες την έκαναν να μοιάζει πολύ μόνη.
Ο Μητσοτάκης επένδυσε στον τουρισμό, πιστεύοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ελκυστική, με οργανωμένο σχέδιο, πολλή δουλειά, συστηματική διαφήμιση, γιατί το προϊόν είναι μοναδικό. Ενα σύνολο που απαρτίζεται από πανέμορφη φύση, μοναδικό πολιτιστικό απόθεμα, άυλη πολιτιστική κληρονομιά και πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία, νέες επενδύσεις σε πολυτελή καταλύματα, καλοσυντηρημένες ξενοδοχειακές υποδομές, με υψηλές προσφερόμενες υπηρεσίες, απέδωσαν στην ελληνική οικονομία, το 2022, 18 δισεκατομμύρια ευρώ! Ποσό που θα ξεπεράσει το ρεκόρ του 2019.
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Δεν ήταν και οι πιο ευνοϊκές συνθήκες φέτος, αν προσμετρήσουμε τον πόλεμο στη Ουκρανία, την απουσία Ρώσων τουριστών, την οικονομική κρίση που έφερε η ενεργειακή, τη διάχυτη οικονομική ανασφάλεια και τον προβληματισμό από ποικίλες απειλές.
Είναι αλήθεια αυτό που είπε ο πρωθυπουργός: Αυτό το θαύμα δεν έτυχε. Πέτυχε! Το υπουργείο Τουρισμού «κατέβηκε στο παρκέ» κι εργάστηκε σκληρά, μεθοδικά, με στόχους και αγαστή σύμπνοια με σχετικά υπουργεία για να δημιουργηθεί η νέα εικόνα της Ελλάδας.
Παλιά λέγαμε ο τουρισμός στην Ελλάδα είναι από Μάη ως τέλος Σεπτέμβρη. Τι να σου κάνει η πεντάμηνη τουριστική περίοδος. Σήμερα, η Ελλάδα συστήνεται, σε όλον τον κόσμο, προορισμός για όλο το χρόνο.
Αυτή την επιτυχία της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς. Και δεν είναι το ενθουσιώδες πλήθος που κατέλαβε το αμφιθέατρο του Ελληνικού Κόσμου, ούτε τα χαμόγελα που περίσσεψαν. Είναι οι αριθμοί που μιλούν…