ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, όμως, επιβεβαιώνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι το κράτος δεν έχει ακόμα ψηφιοποιηθεί πλήρως και καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να φθάσουμε σύντομα σε ένα σημείο στο οποίο όλες οι διαδικασίες και συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο να μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά. Κι αυτό, και για να αποφεύγεται η τεράστια ταλαιπωρία του κόσμου, αλλά και για να εκλείψουν τα φαινόμενα των επιτήδειων που αναλαμβάνουν έναντι αμοιβής να διεκπεραιώσουν τη διαδικασία για λογαριασμό του ενδιαφερομένου.
ΒΕΒΑΙΩΣ, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αντέδρασε για το θέμα και ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται μια νέα πλατφόρμα, η οποία θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να χρειάζεται να περιμένει στην ουρά. Επίσης, ανέφερε ότι οι πολίτες έχουν από τις 25 Ιουλίου τη δυνατότητα να υποβάλουν οι ίδιοι, ψηφιακά, τα συμβόλαιά τους, μέσω του ktimatologio.gr.
Η Δώρα, η Γαρυφαλλιά και αύριο;
ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ότι κατά την προηγούμενη τετραετία δεν έγιναν απλώς βήματα, αλλά σημειώθηκαν άλματα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης, με ένα πλήθος συναλλαγών να ψηφιοποιείται ώστε πραγματικά με ένα «κλικ» σε ορισμένες περιπτώσεις ο πολίτης να μπορεί να λάβει στον υπολογιστή ή στο κινητό του ένα πιστοποιητικό. Και είναι επίσης αλήθεια ότι στην κατεύθυνση της επιτάχυνσης της ψηφιοποίησης του κράτους «συνέβαλε» και η πανδημία, με τον πραγματικά υποδειγματικό, και μη αναμενόμενο για τα ελληνικά δεδομένα, τρόπο που οργανώθηκε και μάλιστα σε χρόνο-ρεκόρ ο εμβολιασμός εκατομμυρίων πολιτών, χωρίς ουρές και χωρίς ταλαιπωρία.
ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ως συνέπεια να ακολουθήσουν και άλλες εφαρμογές που είναι πρωτοποριακές για τη χώρα μας, αλλά ακόμα και για άλλες, περισσότερο προηγμένες από εμάς, χώρες.
ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ όμως ότι χρειάζεται να γίνουν ακόμα πολλά. Η γραφειοκρατία εξακολουθεί ακόμα να υπάρχει και το πρόβλημα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί δομικά στη ρίζα του, ώστε να μη χρειάζεται οι πολίτες να ταλαιπωρούνται για πράγματα που θα έπρεπε να έχει μεριμνήσει το κράτος ώστε να γίνονται ψηφιακά. Οχι μόνο σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες του Κτηματολογίου εν προκειμένω, αλλά και σε όλο το δημόσιο τομέα. Η μεταρρύθμιση για την ψηφιοποίηση του κράτους πρέπει να προχωρήσει και με τον τρόπο αυτό η γραφειοκρατία να καταπολεμηθεί δραστικά.