Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες οι υπήκοοι του βασιλείου των Σαούντ γνωρίζουν τη λιτότητα, αφού τα έσοδα από το πετρέλαιο δεν αρκούν για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους και την έγκαιρη εξόφληση των προμηθευτών. Το… σφίξιμο της κελεμπίας, βέβαια, είναι για τους πολλούς, όχι για την πολυπληθή βασιλική οικογένεια και τα παρακλάδια της. Αυτοί συνεχίζουν να ξοδεύουν τα πετροδολάρια σαν μαρουλόφυλλα και να ζουν ζωή χαρισάμενη, όπως περιγράφει το γλαφυρό ρεπορτάζ της νεοϋορκέζικης ναυαρχίδας του Τύπου.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Στην ασιατική περιοδεία του ο 81χρονος Σαλμάν συνοδεύεται από κουστωδία 1.500 ατόμων, ανάμεσά τους 25 πρίγκιπες της «πρώτης κλάσης διαδοχής», 10 υπουργοί και πάνω από 100 «γορίλες».
Μετακινούνται με ένα… υπερπολυτελές σμήνος 6 Μπόινγκ και ενός C-130, το οποίο μεταφέρει πάνω από 500 τόνους αποσκευών και τις δύο θωρακισμένες λιμουζίνες Mercedes-Benz S600 του βασιλιά. Α, και δύο ηλεκτρικούς ανελκυστήρες, αποκλειστικά για χρήση του μονάρχη. Οταν το ιπτάμενο παλάτι μαζί με τους παλατιανούς έφτασε προχθές στο δεύτερο προορισμό του, την Ινδονησία (προηγήθηκε ένα αξέχαστο τριήμερο στη Μαλαισία), το πρακτορείο Antara έγραψε ότι χρειάστηκαν 572 αχθοφόροι για το κουβάλημα των αποσκευών.
Μετά τους μουσουλμανικούς γίγαντες της Νοτιοανατολικής Ασίας και του ΟΠΕΚ (δηλαδή τη Μαλαισία και την Ινδονησία) οι Σαουδάραβες θα επισκεφθούν το σουλτανάτο του Μπρουνέι, την Ιαπωνία, την Κίνα και τις Μαλδίβες, για να ξεσκάσουν λίγο από τις μπίζνες δισεκατομμυρίων.
«Αυτό θα πει μπιχλιμπιδάτη διπλωματία (bling diplomacy)», σχολίασαν προσφυώς οι «New York Times».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου