Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ, όμως, για μια μεταρρύθμιση άτολμη για την πραγματική πραγματικότητα. Το νομοσχέδιο προβλέπει ως «ποινή» την επιμόρφωση για όσους εκπαιδευτικούς αποτυγχάνουν στη διαδικασία.
ΓΙΑ να μην κοροϊδευόμαστε, οι πιο ικανοί και αντικειμενικοί κριτές δασκάλων και καθηγητών είναι οι μαθητές. Από τα πρώτα μαθήματα στην τάξη ξέρουν πολύ καλά αν ο εκπαιδευτικός κάνει σωστά ή όχι τη δουλειά του.
ΤΑ έχουμε πει πολλές φορές. Στη χώρα μας ο κύριος πυλώνας της Εκπαίδευσης είναι η παραπαιδεία. Το «υποχρεωτικό» φροντιστήριο από το δημοτικό έως την Γ’ Λυκείου αποδεικνύει την αποτυχία του συστήματος. Και βέβαια αποδεικνύει πως δεν γίνεται αναβάθμιση της Παιδείας με… μερεμέτια.
ΕΙΝΑΙ κρίμα, γιατί υπάρχουν αξιόλογοι εκπαιδευτικοί. Αστέρια. Δάσκαλοι με την πραγματική έννοια της λέξης και του λειτουργήματος. Είναι κρίμα, καθώς η μη αξιολόγηση υποβαθμίζει όσους κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Οσους μορφώνουν και εμπνέουν τους μαθητές τους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αντίθετος στην αξιολόγηση λόγω των γνωστών οπισθοδρομικών ιδεοληψιών του.
ΤΟ ίδιο και οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί. Πριν από λίγες ημέρες άκουγα στο ραδιόφωνο τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ ο οποίος προσπαθούσε να εξηγήσει τα ανεξήγητα της αντίθεσης στην αξιολόγηση. Κάτι ψέλλιζε για τις «συνθήκες στα σχολεία», κάτι για το ότι «καλός και κακός είναι σχετικό», κάτι για το «ποιος θα κάνει την αξιολόγηση». Θλιβερό θέατρο του παραλόγου.
H Οξφόρδη και το σύνδρομο της Κίνας
ΑΚΟΜΑ πιο θλιβερό, όμως, είναι ότι κανένας υπουργός Παιδείας, κανένα κόμμα, κανένας συνδικαλιστικός φορέας δεν έχει πει μια κουβέντα για την υπερφροντιστηριοποίηση. Κανείς δεν έχει τολμήσει να πει ότι για να εξυγιανθεί και να αναβαθμιστεί το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να κλείσουν τα φροντιστήρια ή τουλάχιστον να έχουν νόημα μόνο σε σχέση με την προετοιμασία για τις Πανελλαδικές.
ΚΑΤΑ τα… λοιπά, υπήρξαν έντονες αντιπαραθέσεις στη Βουλή. Πιθανότατα τον Σεπτέμβριο οι εκπαιδευτικοί θα προχωρήσουν σε απεργίες.
ΤΟ πρόβλημα είναι πως υπάρχει πιθανότητα ακόμα και αυτή η «στο… περίπου» αξιολόγηση να μην εφαρμοστεί ποτέ ή και αν εφαρμοστεί όλοι να παίρνουν υψηλές βαθμολογίες.
ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης, για μια ακόμη φορά, να είναι… κάτω από τη βάση. Οι αξιόλογοι καθηγητές δεν θα επιβραβευθούν. Και εκείνοι που θα έπρεπε να «απομακρυνθούν» από τις σχολικές αίθουσες θα συνεχίζουν να καταστρέφουν το μέλλον των παιδιών μέχρι να συνταξιοδοτηθούν.
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr