Γράφει ο Λευτέρης Χρυσοφάκης*
Πρόκειται σύμφωνα με κοινή ομολογία όλων των εμπλεκόμενων μερών, για ένα έργο που θα μπορούσε να μεταμορφώσει προς το καλύτερο την εικόνα του Πειραιά.
Οφείλουμε να τονίσουμε, ότι σε περίπτωση υλοποίησης του έργου, η Πειραϊκή Χερσόνησος θα ενωθεί με τα Καμίνια, ενώ ταυτόχρονα, αναμένεται να δημιουργηθεί μία νέα αστική λεωφόρος που θα διαθέτει και τραμ και μετρό (ΗΣΑΠ), και θα φτάνει μέχρι το λιμάνι, ενώ ουδείς πρέπει να παραβλέψει την ανάπτυξη που θα συμπαρασύρει και την κτηματαγορά σε μια τόσο ιδιαίτερη και δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα μας.
Αποτελεί Χρέος της Ελληνικής Πολιτείας, να μεριμνήσει, προκειμένου οι πολίτες του Πειραιά να αποκτήσουν πρόσβαση στα θετικά πλεονεκτήματα που απορρέουν από το συγκεκριμένο έργο όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Ας δούμε όμως το πρακτικό κομμάτι. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε έως και αυτή τη στιγμή, υπάρχει επί τάπητος συγκεκριμένη μελέτη, η οποία μάλιστα έχει ήδη εκπονηθεί και βρίσκεται δυστυχώς «ξεχασμένη» σε κάποιο συρτάρι στο Μαξίμου.
Η συγκεκριμένη μελέτη, της οποία οι περιβαλλοντικοί όροι και προεκτάσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για τους πολίτες του Πειραιά και εν γένει της Αττικής, αναμένεται να έχει ισχύ έως το 2022.
Υπό αυτό το πρίσμα, και εάν υπολογίσουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες το έργο αναμένεται να κοστίσει περίπου 70-80 εκ. ευρώ, ενώ, τότε είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητο, ότι με την υλοποίηση του θα «απελευθερωθεί» άμεσα μία μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Επιπροσθέτως, η υπογειοποίηση της γραμμής και η κατασκευή του σταθμού, εκτός της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού και της αξιοπιστίας των πολιτών στην κίνηση τους με τα ΜΜΜ που υπάρχουν στο συγκεκριμένο τμήμα, θα έχει ως αποτέλεσμα την υλοποίηση μιας μείζονος ανάπλασης του περιβάλλοντος της περιοχής».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι μεταξύ άλλων με το έργο αφενός θα δημιουργηθεί εύκολη πρόσβαση στο αρχαιολογικό πάρκο που αναπτύσσεται πλησίον της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής στη περιοχή του νέου σταθμού, και αφετέρου αποφορτίζεται τόσο η κυκλοφοριακή κίνηση όσο και η επιβατική κίνηση του τερματικού σταθμού «ΠΕΙΡΑΙΑΣ» λόγω της λειτουργίας νέου σταθμού στο ύψος του εργοστασίου «ΚΕΡΑΝΗΣ».
Από την άλλη, δεν μπορεί να παραβλέψει κάποιος τα θετικά οφέλη της δημιουργίας μιας νέας πύλης εισόδου στο κέντρο της πόλης του Πειραιά, γεγονός που θα συνηγορήσει και στην αποφόρτιση του τερματικού σταθμού.
Βέβαια, τελευταίο, αλλά όχι λιγότερα σημαντικό απότοκο της υπογειοποίησης της γραμμής αλλά και της κατασκευής σταθμού εκτός της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού τμήματος, είναι ότι θα δοθεί η δυνατότητα κατάργησης της γέφυρας Κεράνη και αντικατάστασής της με υπόγεια διάβαση εντός του σταθμού, διαχωρίζοντας έτσι την κίνηση των πεζών από τα οχήματα.
Συμπερασματικά, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί “game changer” για τον Πειραιά, καθώς αναμένεται αφενός να δώσει πνοή σε μια περιοχή που τα τελευταία δέκα έτη βιώνει μια παρατεταμένη στασιμότητα και αφετέρου να διευκολύνει τις ζωές χιλιάδων Πειραιωτών και μη που θα θελήσουν να μετακινηθούν με ασφάλεια, γρήγορα και με ασφαλές περιβαλλοντικό τρόπο!
*Ο Λευτέρης Χρυσοφάκης είναι μέλος της Γραμματείας Τομέα Ναυτιλίας του ΚΙΝΑΛ, Eπιχειρηματίας
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr