Γράφει ο Μπάμπης Παπαπαναγιώτου
Η ΧΘΕΣΙΝΗ μέρα όμως είχε κι άλλα στοιχεία που της προσδίδουν ιστορικά χαρακτηριστικά ως προς τη σχέση της Τουρκίας με τον υπόλοιπο μη μουσουλμανικό κόσμο. Ο Τούρκος πρόεδρος συνεχίζοντας το παραλήρημά του εξακολούθησε να υβρίζει τον Ε. Μακρόν (μετά την ανάγκη ψυχοθεραπείας που διαπίστωσε ότι χρήζει, χθες τον χαρακτήρισε «πραγματικό φασίστα» και «ναζί»). Συνέχισε να εμφανίζεται ως παγκόσμιος προστάτης όλων των μουσουλμάνων και συνέκρινε τις διώξεις τζιχαντιστών με το «λιντσάρισμα» των Εβραίων στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Απείλησε εμμέσως αλλά σαφώς την Ευρώπη με τα «6.000.000 αδελφών του» που βρίσκονται σε ευρωπαϊκές χώρες. Προκάλεσε ευθέως και καουμπόικα τις ΗΠΑ. Και, τέλος, ενθάρρυνε επισήμως το μποϊκοτάζ γαλλικών προϊόντων από μουσουλμανικές χώρες.
ΑΥΤΗ Η τραγική φιγούρα φαίνεται πλέον «σαν τη μύγα μες στο γάλα» του σύγχρονου κόσμου. Ευλόγως βρέθηκε απέναντί του όλος ο δυτικός κόσμος, στηρίζοντας τον Ε. Μακρόν και καταδικάζοντας τη ρητορική μίσους και τον παραλογισμό του επίδοξου νεο-Οθωμανού «Αυτοκράτορα». Ο Τ. Ερντογάν «πέτυχε» κάτι πολύ σημαντικό, στο οποίο βοήθησε καθοριστικά και η Ελλάδα και το οποίο είναι πολύ χρήσιμο για την Ελλάδα και την Κύπρο: Εδειξε σε όλο τον κόσμο ποιος είναι και πού και πώς το πάει. Περιέφερε σε κοινή παγκόσμια θέα τον πειρατή που κουβαλάει μέσα του και τον ταραχοποιό, ο οποίος δεν σέβεται κανέναν και τίποτα.
ΑΥΤΟΣ που πίεσε τον Τ. Ερντογάν -ταράζοντάς τον στη νομιμότητα- να αυτοαποκαλυφθεί ήταν ο Κ. Μητσοτάκης. Το ολέθριο για τον σουλτάνο στριπτίζ άρχισε με τη διπλωματική πίεση βάσει του Διεθνούς Δικαίου που άσκησε η Ελλάδα, από τη στιγμή που ο Τούρκος πρόεδρος νόμισε ότι μπορούσε να κάνει ένα ντου στον Εβρο και να εισβάλει διά περιπάτου και δι’ «αντιπροσώπων». Ηταν το πρώτο κρίσιμο βήμα και η πρώτη οδυνηρή συνειδητοποίηση για τον πειρατή ότι, αντί περιπάτου, βρέθηκε μπροστά σε μια δύσκολη όχι ελληνοτουρκική διένεξη, αλλά ευρωτουρκική αντιπαράθεση. Μετά, το ένα λάθος του έφερε το άλλο. Με αποτέλεσμα να τσακωθεί με τους πάντες και να βρεθεί εκτεθειμένος ενώπιον των πάντων.
ΜΕΤΑΞΥ αυτών που καταδίκασαν τη συμπεριφορά του Τ. Ερντογάν ήταν και η υψηλή προστάτης του Α. Μέρκελ. Οι πληροφορίες λένε ότι στην επικείμενη έκτακτη Σύνοδο Κορυφής την Πέμπτη (θα διεξαχθεί με τηλεδιάσκεψη) -που γίνεται κυρίως για την αντιμετώπιση της πανδημίας-αναμένεται να τεθεί και να συζητηθεί εκτάκτως και εκ νέου η επιθετική και αποσταθεροποιητική συμπεριφορά της Τουρκίας. Η συζήτηση για την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία παραμένει για τη Σύνοδο του Δεκεμβρίου, εκτός αν υπάρξουν δραματικές εξελίξεις, οπότε ενδέχεται να επιταχυνθούν. Σε κάθε περίπτωση, όμως, όλα δείχνουν πλέον ότι η συστηματική διπλωματική πίεση στον αυτοεγκλωβισμένο Ερντογάν, ο οποίος άφησε τον εαυτό του να εκφραστεί ελεύθερα, καθιστά πιο ώριμη και δεσμευτική την απόφαση για την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία.
Η ΜΑΡΙΑ Αντουανέτα, ως γνωστόν, δεν είχε καλό τέλος. Αποκεφαλίστηκε, μαζί με τον σύζυγό της Λουδοβίκο ΙΣΤ’, δημοσίως με γκιλοτίνα στην πλατεία Κονκόρντ στο Παρίσι από φιλελεύθερους επαναστάτες κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.
Σύγχυση ταυτοτήτων, απώλεια ισορροπίας
ΠΑΠΑΔΕΣ ΧΩΡΙΣ ΜΑΣΚΑ
Δεν είναι δυνατόν να τηρηθεί ή να επιβληθεί ο νόμος για την υποχρεωτική χρήση μάσκας παντού και αποφυγή του συνωστισμού αν ο νόμος δεν εφαρμόζεται παντού και απ’ όλους. Οι χθεσινές εικόνες από τη Θεσσαλονίκη και τη Δοξολογία για τη γιορτή του Αγ. Δημητρίου μόνο θλίψη και απογοήτευση προκαλούν. Μεγάλος συνωστισμός πιστών χωρίς την παραμικρή τήρηση των αποστάσεων και όλοι οι ιερείς χωρίς μάσκα. Ολοι! Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται ένα βήμα πριν γίνει «κόκκινη».
Αλλά οι δέσποτες που ηγήθηκαν της Δοξολογίας δεν έδειξαν να κοκκινίζουν καθόλου. Το αντίθετο. Η μη χρήση μάσκας -απ’ όλους- λες και έγινε επίτηδες. Αλλιώς, όλο και κάποιος ιερωμένος θα φορούσε μάσκα. Δεν φορούσε όμως κανείς. Η ηγεσία της Εκκλησίας και οι ιερωμένοι είναι υποχρεωμένοι δύο φορές να δίνουν το καλό παράδειγμα, καθώς είναι παράδειγμα για πολλούς πιστούς. Παρά την παγκόσμια έκρηξη της πανδημίας, που δεν αφήνει απέξω τη χώρα μας, κάποιοι που έχουν επιρροή σε πολλούς συνεχίζουν να περνούν το μήνυμα ότι οι πιστοί προστατεύονται μόνο από τον Ιησού και όχι από τη μάσκα και τις οδηγίες των ειδικών.
Κι αυτό παρότι η επίσημη Εκκλησία διά του Αρχιεπισκόπου έχει προτρέψει τους πιστούς, να ακολουθούν τις οδηγίες των ειδικών. Τι να την κάνεις την προτροπή όταν αναιρείται από το έμπρακτο παράδειγμα ιερωμένων; Τι μετράει πιο πολύ; Η κουβέντα και η ηθικολογία ή το ζωντανό παράδειγμα; Προφανώς το παράδειγμα. Και πώς θα πείσεις τον 16άρη ή τον 18άρη πιτσιρικά να φοράει μάσκα, όταν σου λέει «ποιος νόμος, εδώ δεν φοράνε μάσκα ούτε οι παπάδες»; Ο «αντίλογος» είναι γνωστός, αλλά δεν παύει να είναι ένας ακόμα παραλυτικός συμψηφισμός, απ’ αυτούς που έχουν εμποδίσει την κοινωνία να ξεκαθαρίζει τη σκέψη της: «Και γιατί επιτρέπονται οι πορείες και οι διαδηλώσεις που υπάρχει συνωστισμός και η Αστυνομία δεν κάνει τίποτα;».
Πέραν του ότι η επιρροή που ασκεί η Εκκλησία είναι μεγαλύτερη από την επιρροή που ασκούν οι διοργανωτές των διαδηλώσεων, δεν είναι η ώρα να χρησιμοποιείται ως άλλοθι η λάθος συμπεριφορά κάποιου άλλου. Είναι η ώρα ο καθένας να αναλάβει τη δική του ευθύνη. Και εδώ έχουν ευθύνη και η Πολιτεία και η Εκκλησία.
Από την στήλη «Δια Ταύτα» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr