Αργησε πολύ, όμως, η Κουμουνδούρου να ασχοληθεί με τη νησιωτική πολιτική. Επί κυβέρνησης Τσίπρα η ζωή των νησιωτών έγινε πιο δύσκολη. Καταργήθηκε ο χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ, με αποτέλεσμα το κόστος διαβίωσης σε όλα τα νησιά να αυξηθεί, με ταυτόχρονη μείωση των εισοδημάτων. Πολλά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου χτυπήθηκαν από το μεταναστευτικό και έχουν μετατραπεί σε μέρη «αποθήκευσης ψυχών», ενώ οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις έγιναν ακριβότερες λόγω των φόρων στα καύσιμα και χειρότερες.
Ειδικά για τη Σαμοθράκη ο κ. Τσίπρας τον περασμένο Ιανουάριο ανακηρύχθηκε επίτιμος δημότης, με υποσχέσεις για μόνιμη λύση στο πρόβλημα της σύνδεσης με την Αλεξανδρούπολη. Ο πρώην υπουργός Υποδομών προχώρησε ακόμη περισσότερο τις υποσχέσεις, το 2015 υπέγραψε απόφαση για τη μελέτη κατασκευής αεροδρομίου στη Σαμοθράκη, που έμεινε στα χαρτιά, όπως και το απλούστερο έργο καθαρισμού του βυθού του λιμένα, ώστε να μπορούν να δένουν μεγάλα πλοία και να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες.
Η νέα κυβέρνηση καλείται να αναδιοργανώσει το σύστημα της ακτοπλοΐας και να βελτιώσει τις λιμενικές υποδομές όχι μόνο για τη Σαμοθράκη, αλλά συνολικά. Γνώμονας της νέας πολιτικής θα πρέπει να είναι το πώς τα νησιά θα παράγουν ανάπτυξη και μετά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και το πώς η ζωή των κατοίκων τους θα γίνει ευκολότερη πέραν της λογικής των άγονων γραμμών.
Τα πρώτα μέτρα που ελήφθησαν χθες για την οικονομική ανακούφιση του νησιού και την αύξηση των επισκεπτών για το υπόλοιπο της σεζόν την είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Χρειάζεται παράλληλα η χάραξη μιας μεσοπρόθεσμης πολιτικής ώστε η νησιωτική Ελλάδα να αποκτήσει οικονομική αυτοτέλεια στο σύνολό της και όχι μόνο στα νησιά που απορροφούν τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση.
Από την έντυπη έκδοση