Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη*
Ο πρωθυπουργός, κατά την προσφιλή του τακτική, προσπάθησε να παρουσιάσει ένα έργο δεκαετιών ως επίτευγμα του ΣΥΡΙΖΑ των τριών χρόνων. Η τελετή των εγκαινίων μετατράπηκε σε κυβερνητική φιέστα, με τον Αλέξη Τσίπρα να κάνει μια ομιλία 3.149 λέξεων, στην οποία δεν βρήκε χώρο και χρόνο να αναφερθεί στις προηγούμενες κυβερνήσεις που ξεκίνησαν το έργο, ενώ για την Ευρωπαϊκή Ενωση, χωρίς την οποία δεν θα ήταν εφικτή η χρηματοδότηση, αφιέρωσε… 30 λέξεις.
Μένει ώσπου να φύγει…
Δικαιολογημένη λοιπόν η αιχμή του εκπροσώπου της Κομισιόν Μαργαρίτη Σχοινά που χαρακτήρισε λυπηρό το γεγονός ότι η συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε. του έργου αποσιωπήθηκε από την κάλυψη των εγκαινίων. «Σε μια εποχή που η Ευρώπη βάλλεται, σημαντικό να τονίζεται ο ρόλος της Ε.Ε. στην αναπτυξιακή ανάταξη της χώρας», έγραψε ο Ελληνας αξιωματούχος αναφερόμενος στην έλλειψη εκπροσώπησης της Επιτροπής, ενώ μόνο ως αστεία μπορεί να εκληφθεί η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου που παρέπεμψε στην ομιλία του Αλέξη Τσίπρα, δηλαδή στη μία και μοναδική πρόταση.
Η διασύνδεση των Κυκλάδων ξεκίνησε το 1993, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν ΣΥΡΙΖΑ αλλά ΣΥΝασπισμός και μάλιστα είχε μείνει εκτός Βουλής με το ιστορικό χαμηλό 2,94%. Η ουσιαστική υλοποίηση του έργου, δηλαδή ο σχεδιασμός, η αδειοδότηση και η δημοπράτηση, άρχισε από την κυβέρνηση Σαμαρά. Οσο για το μερίδιο του ΣΥΡΙΖΑ που διεκδικεί ο Αλέξης Τσίπρας, υπάρχει, αλλά είναι αυτό που καθυστέρησε το έργο κατά 20 μήνες και κόστισε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση κόβει κορδέλες και δέχεται «συχαρίκια» για έργα που όχι μόνο δεν προχώρησε εκείνη, αλλά, αντιθέτως, όσο ήταν στην αντιπολίτευση τα πολεμούσε. Οπως έγινε με τη θριαμβευτική εκδήλωση για την υπογραφή της συμφωνίας για τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου ΤΑΡ. Ο Αλέξης Τσίπρας ως πρωθυπουργός περηφανευόταν για τη μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση και την τεράστια γεωπολιτική σημασία του, αλλά ως αρχηγός της αντιπολίτευσης μιλούσε για «παπαγαλάκια της κυβέρνησης Σαμαρά» και έκανε λόγο για μια συμφωνία με πολλά «σκοτεινά σημεία». Αντίστοιχη γιορτή είχε στήσει και για τα εγκαίνια της νέας εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών, που είχε σχεδιαστεί το 2007 επί κυβέρνησης Καραμανλή, με τον ΣΥΡΙΖΑ να καταψηφίζει τότε την κατασκευή για περιβαλλοντικούς λόγους. Κατά τα άλλα, κορδέλες να υπάρχουν για να κόβουν.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]